Vierailija

A on? Joko raha evätään tai sitten ei. Osaatteko sanoa mistä on kyse???

Sivut

Kommentit (105)

Mutta välillä on ollut pieni jakso työtöntä kautta ja silloin täällä meillä ollaan heti laittamassa kursseille että saadaan pois tilastoista. Niistä olen kieltäytynyt enkä ole saanut mitään uhkauksia enkä karensseja vaan on ymmärretty.

Me hoidetaan lapset kotona miehen kanssa yhteistuumin kuten tähänkin asti.

Tottakai semmoiset työttömät, jotka ei edes halua saada töitä, täytyy motivoida työnhakuun keinolla jos toisella, mutta en ymmärrä sitä, että pari päivää työttömyyttä, niin heti ollaan pakottamassa jonnekin kurssille väkisin - vaikka nyt vaan opettelemaan työnhakua, vaikka olisi monta työpaikkaa, jossa on jalka oven välissä.

Kaiken lisäksi työkkärissä on sanottu, että minun alani töitä ei ole heillä vaan ne täytyy itse hakea, ja sen tiedän ja siksi minulla niitä kontakteja niin paljon onkin. Virkoja on vaan vaikea saada, mutta olen tottunut tähän sijaisen elämään jo.

Välillä voin olla koko kuukauden töissä, välillä voin olla 2 päivää viikossa töissä. Itse olen liiton rahat maksanut, Kelasta en saa mitään muuta kun lapslisän ja sen käytänkin lapsiini, mistään emme mitään apuja saa. Omillamme pärjäämme. Mekö olemme loisia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Siellä on sanottu että selvähän se on. Meillää on kolme lasta - miettikää nyt jumalauta mitä sekin maksais viedä ne hoitoon?!?! Ja mistä niille saisin hoitopaikan äkkiä? En mistään. Eikä nykyään velvoiteta työtöntä siihen, että olis oltava hoitopaikka valmiina. Se oli joskus ennen muinoin se.

Vierailija:

Lainaus:

100 000 euroa veroa vuodessa, on maksanut 15 vuotta. Sitä ennen kymmenisen vuotta noin 130 000 euroa.

En käytä kunnallisia terveyspalveluja, lähipuistossa tosiaan on kolme pensasta ja pieni penkki pääsiäisliljoja. Että tattista vaan.

Paljonko sinä olet maksanut niitä jäsenmaksuja? Et kertonut.

31

Kai ne lapset tarvitsisivat hoitopaikan molemmissa tapauksissa.

Luulen, että on pakko mennä kurssille, mutta voihan sen heti lopettaakin jos ja kun työpaikan saa ja siellä aloittaa.

Raadan töissä ja kotona ja maksan veroja 46 prossaa tuloistani. Sitten joku vain makaa niilläkin rahoilla kotona. Se pankolla makoilija tässä sadistinen on.

31

Vierailija:

Lainaus:

Mutta jos työvoimatoimisto suosittelee koulutusta - johon saa hyvän rahallisen tuen - tai tukityötä, ei ole enää asiallista valittaa. Menee sinne ja nostaa rahat, panostaa opiskeluun ja panostaa tukityöhön tai sitten hankkii itselleen omin avuin töitä. Ja lakkaa valittamasta. Joka tapauksessa.

31

En voi pakottaa yhtäkään toimitusjohtajaa ottaamaan juuri minua töihin, vaikka kuinka haluaisin!!!!!!!!!!

joka selittää - kuten täälläkin on taas käynyt ilmi - että se ja tää ei huvita, sitä ja tätä en halua.

Ja mulla on maksajan oikeus.

31

Kuka vittu nyt menee koulutukseen ja saa siitä jonku kälysen päivärahan ja 8 euroo päälle päivässä (mihin se riittää? ei ainakaan esim. bensaan) ja sit vie lapset hoitoon ja maksaa siitä omaisuuden?

Kai nyt TÖIHIN sentään kaikki menee ku siitä katsos saa PALKKAA!

Vierailija:

Lainaus:

Niillä kursseilla EI OPI MITÄÄN. Ovat vaan tilastojen kaunistamista varten järjestetty.

Työpaikkoja ei noin vaan napsahda, paitsi jos ovat mitättömällä palkalla orjatyötä, kahvinkeittoa, postitusta ja kopioimista.

Keskiluokalla EI OLE VARAA OLLA HOITOVAPAALLA. Ei tarvitse olla miehen tulot kummoisetkaan, kun ei saa MITÄÄN TUKIA LISÄÄ.

Töiden saaminen ei ole ihan niin yksinkertaista. Samaan paikkaan on usein satoja hakijoita! Se, että nykyään pääsee edes haastatteluun on jo voitto sinänsä.

ja keskiluokkaan kuulun minäkin. se on kuule myös omasta asenteesta kiinni mitä oppii. työpaikan sain ihan itse, mutta kurssilla sain pari jippoa..

no joo. mulla on kyllä aina ollut se asenne että mulla on myös velvollisuuksia kanssaihmisiä sekä sille yhteiskunnalle, joka on minun kalliit kouluni kustantanut!

moraali ei tietysti ole sisäänrakennettu.

Vein lapset hoitoon sen takia, että kuuntelin tunnin kuinka työttömien suurin huolenaihe oli se, että joutuuko ilmoittamaan ulkomaanmatkan työkkäriin ja menettääkö siitä päivärahat ?!?!

Sitten jo sanoin, että perkele jos teillä on varaa käydä ulkomailla niin mitä helvettiä te täällä teette???

Jokainen ansiosidonnaista saava on osansa tehnyt, maksanut veroja töistä ja liiton maksut. Myös työttömyyskorvauksesta maksetaan veroja.

Todellakin aivan sairasta jankkaamista. Suomalaiset on niin aivopesty että ihmisen arvo määräytyy ainoastaan työn mukaan. Vaikka olisit 20 vuotta raatanut kuin heikkopäinen, niin auta armias jos JOUDUT työttömäksi, niin johan on päällesylkijöitä ja kaikenmaailman ELÄTTÄJIÄ alkaa ilmaantumaan, joiden HENKILÖKOHTAISESTI MAKSAMISTA VERORAHOISTA JUURI SINUTKIN ELÄTETÄÄN. Hullua, hullua..

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat