Vierailija

Kerro myös lapsesi ikä. Vauvojen ja pienten lasten kanssahan ollaan fyysisesti paljon lähekkäin, mutta miten teillä isompien lasten kanssa?

Sivut

Kommentit (50)

Halaillaan monta kertaa päivässä, ehkä 10? Pusuja annetaan myös useita, varmaan siinä 10 tienoilla sekin luku. Sen lisäksi ollaan lähekkäin, esim luetaan kirjoja sohvalla niin, että lapsi on kainlossani.

ja useita kertoja päivässä halataan ja pusutellaan. Joka aamu alkaa ja ilta päättyy sylikkäin vietettyyn hetkeen sohvannurkassa. Aloitteen näissä hellimishetkissä tekee sekä äiti että poika tasapuolisesti. Viimeksi tänä aamuna sain jättirutistuksen ja pusun pojaltani kesken hampaidenpesun :-) Itse usein näiden halausten ym. lisäksi ohimennen silitän poikani päätä tai selkää. Joka päivä kerromme myös tykkäävämme ja rakastavamme toisiamme.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Poika 8 v ja tyttö 4 v.

Tyttö vielä istuisi sylissä vaikka koko illan. Poika on tullut vaiheeseen jolloin pusuttelu on yök, mutta tykkää tulla kainaloon katsomaan telkkua tai lukemaan.

14v poika ei enään anna lähennellä itseään... leikkimielellä pääsee joskus kosketusetäisyydelle

2v poika on sitten kaikkien halinalle--siihen nuo teinitkin purkavat omat hellyydenosoitukset joita ei meille vanhemmille enään kehtaa näyttää

Lapset on 7v ja 5v. Tulevat itse syliin ja ovat aina tervetulleita. En pussaile muuta kun iltapusut annan poskelle. Eivät nuo pidä pussailusta, ovat poikia.

Sovinnon merkiksi aina halataan tai jos huomaan, että lapsella on paha mieli jostain. Tai sitten halataan ihan muuten vaan. Yleensä nuo lähtee lapsen aloitteesta. Telkkaria katsotaan, sitten että ovat kainalossa tai sylissä. sama juttu jos luen pojille.

Itse en muista ikinä olleeni vanhempieni sylissä, saati sitten että olisivat joskus halanneet. Edes sinne kainaloon uskaltanut mennä.

Siksi nämä asiat ei tule minulta luonnostaan, mutta lapsilta tulee ja he ovat minua opettaneet.

joka aamu he tulevat meidän sänkyyn ja köllitään yhdessä 5-15 minuuttia. Päivisin ei sinänsä tule halaitua, koska lapset on koulussa ja eskarissa.

Halataanohimennen iltapäivällä, kun tullaan kotiin. Joskus tuo 6 v tulee syliin istumaan esim ruokailuin jälkeen, mutta harvemmin enää nykyään.

Sitten illalla luetaan iltakirjaa puolisen tuntia, jolloin taas kyhjötetään vierekkän. Nukkumaan mennessä vielä ollaan vieressä lyhyempään tai pidempään.

pussaillaan, halaillaan, rutistetaan ja kerrotaan että rakastetaan. Sekä minun että pojan 7v aloitteesta. Poika on kova pussaamaan ja halaamaan, samoin verbaalisesti rakastaa =)

pienemmän kanssa halitaan, pusitaan ja sylitellään kummankin aloitteista pitkin päivää. Isomman kanssa ei niin paljon, tai itse asiassa tosi vähän. Jos sattuu haaveri, sitten otan syliin ja halaan. Joskus illalla vähän rapsutan päästä. Lapsi ei jotenkin tykkää läheisyydestä.

Tyttöä en läheskään päivittäin. On jotenkin vastenmielisessä iässä. Yritän kyllä kannustaa ja puhua hänelle nätisti, vaikka itse sitä paskaa saankin häneltä niskaan.

1,5v ja 14v tytöt,

1,5v saa toki hurjan paljon hellyyttä meiltä kaikilta ja varsinkin teinin hellyyden kohde:)

Mutta pidän huolta että 14v saa halin kun tulee koulusta ja tulee usein halaamaan kun menee nukkumaan

Tyttö tulee aamuisin herättyään syliin kun katson aamu-tv:tä, heräilee mielellään joko minun tai isänsä sylissä. Halailee päivittäin minua ja minä häntä moneen kertaan, suukotellaan ja sylitellään vähintäänkin nukkumaan mennessä. Ei tule enää viereen nukkumaan.

Poika viihtyy vielä enemmän sylissä pitkin päivää, myös muiden kuin vanhempien, esim. päiväkodin henkilökunta, isovanhemmat, vieraisilla olijat.. Pussailee ja halailee tosi paljon pitkin päivää. Tulee yöllä aina viereen nukkumaan, vaikka nukahtaakin omaan sänkyynsä.

esim. kun luetaan kirjaa, mennään nukkumaan. Välillä muutoinkin.

12-vuotiasta en sylittele muuta kuin joskus piloillani, hassutellen. Kosketan kylläkin, illalla sängyssä käyn halaamassa tai jos hän ei selkeästi halua, silitän poskesta tms. Jos hänellä on paha mieli, silloin halailemme tms.

Ja minä halaan ja pusssaan poskelle ja pidän sylissä monta kertaa päivässä. Tokaluokkalaisemme ei koskaan ole ollut mikään sylipoika eikä halaa koskaan itse, mutta kyllä minä häntäkin halaan vähintään kerran päivässä.

Lähinnä kai kysymyksen tarkoituksena oli miettiä, onko läheisyyttä usein vai harvoin. Näyttäisi, että tähän kysymykseen vastaa ne, kenen perheessä on paljon läheisyyttä. Tuskin kaikissa perheissä halitaan ja pusitaan päivittäin.

minun 14 vuotta täyttävä poika niin tykkää kun äippä ottaa kainaloon ja rutistaa=) Lempinimiä lapsella on hempukka, mussukka ;)

Kovasti hän jo tytöistä puhuu ja pörrääkin toisinaan "kylillä" mutta enimmäkseen viettää aikaa perheen kanssa.

12 vuotias kovasti ujostelee mutta kyllä häntäkin halin, välillä vähän väkipakollakin. Tytöistä puhuttaessa nauraa ja sanoo ettei moisiin kyllä haksahda =)

7 vuotias on vielä pieni poika, antaa halin aina kun pyytää.

muutaman kerran päivässä (äidin aloitteesta). Itse tulevat usein halailemaan, antavat pusut jos lähden tai isänsä lähtee jonnekin ja kapuavat syliin ihan muuten vaan.

halataan, pussataan, istutaan viekutusten sohvalla, sylitelläänkin...Nykyään sitä halailua ja pussailua ei enää saa kavereiden tai vieraiden läsnäollessa niin harrastaa, mutta kotona kylläkin. Ja toivon, että vielä murrosiässäkin saa kodin rauhassa halata. Meillä ainakin lapsuuden kodissa halailtiin ihan läpi koko kasvuiän; ja halataan vielä nyt aikuisenakin.

Mutta siis ainakin toistaiseksi meillä on vielä ihan tuhottomasti sitä läheisyyttä; ymmärrän kyllä, että varmaan tossa ylemmille luokille mentäessä se alkaa vähentyä,mutta loppua sen ei tarvitse.

Meillä on myös miehen kanssa avoimen läheinen suhde. Eli meidän perheessä aikuisetkin on paljon "kiinni toisissaan". Halataan, pussataan, kehutaan toisiamme, sanotaan rakastavamme...Mielestämme hellyyttä ei voi näyttää liikaa, ja täytyy kyllä myöntää, että mukavampi ilmapiiri tällaisessa kodissa mielestäni on.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat