Seuraa 

Minulla on n. 10 kk ikäinen tyttö. Hän on tottunut nukahtamaan tissille tai vaunuihin. Nyt yritän vierottaa häntä rinnalta. Nukkumaan meno on ihan hirveetä niin päiväunilla kuin illallakin. Kun laitan hänet sänkyyn hän aina nousee seisomaan ja pelleilee.

Olen yrittänyt taktiikkaa että lähden huoneesta jos hän alkaa pelleilemään tai punkee koko ajan ylös. Menen aina välillä yrittämään nukuttamista. Laulan ja paijaan selkää rauhoittavasti. Jos tyttö vaan nousee ja pelleilee, lähden huoneesta ja palaan yrittämään vähän ajan kuluttua uudestaan. Eilen karjuttin tunti ja nyt on karjuttu jo puoli tuntia. Tyttö karjuu ihan raivopäänä eikä edes suostu ottamaan unirättiään.

Mitä tehdä, olen iihan avuton asian suhteen?

Kommentit (2)

ei mulla nyt vastausta oo, mutta olisikohan helpompi opetella itsekseen nukahtamista illalla? eli jos sitkeesti illalla opettaisi unikoulumaisesti juuri niin kun olet tehnytkin (arauhottelu, takaisin sänkyyn, pois huoneesta etc.), niin ehkä myös päivänukahtamiset helpottuisivat? tää on myäs toiveajattelua, sillä meidän 6,5 kk ei myöskään nukahda päikkäreille kun tissille tai vaunuun, ja kohta isin pitäisi jo nukuttaa.

no joo, mutta luulen, että kärsivällisyys on avainsana, eli sitkeesti kannattaa vaan yrittää. kahdessa päivässä ei varmaan vielä tuu tulosta. mutta kauheetahan se on, jos menee ihan huutamiseksi.

a.

vasta sillon kun lapsi todella väsynyt, jos nousee ja pelleilee niin ei vaikuta kovin väsyneeltä vielä ...eli kantsii väsyttää ihan väsyneeks ja sit koittaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat