Vierailija

Oikeesti. Meidänkin taloyhtiössä on paljon yksilapsisia perheitä, on niiiin rankkaa ja taaperot pistää koko perheen elämän sekaisin, vauvoista puhumattakaan. Ja jotkut kaverit, joilla yksi vauva, on ihan hukassa kun ei ole aikaa mihinkään! Mies siivoaa töistä tultuaan kun äiti ei ehdi, huh huh. Elämä on just niin rankkaa kuinka rankaksi sen haluaa tehdä. Mulle on lomaa, jos lapsista vaan 2 on kotona, vauvan kanssa vasta helppoa onkin. Mies käy töissä, minä hoidan kodin ja lapset, yksinkertaista. Toki mies on töiden jälkeen paljon lasten kanssa, tekee kyllä pitkää päivää monesti. Ei vaan löydy sympatioita niille jotka valittaa rankkuudesta yhden kanssa. Meillä lapset 4 kk, 2 v ja 5 v.

Sivut

Kommentit (46)

Sillä yhdellä ja ainokaisella voi olla vaikka ADHD, se voi nukkua huononosti ja olla koliikkivauva jne. Ei lapsia voi vertailla keskenään!

t. yhden lapsen äiti, jolla ei kylläkään ole kuvailemaasi ongelmaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla

vartin välein niin silloin ei todellakaan pysty eikä jaksa tehdä kovin kummoisia.

Puhutte lapsista kuin jostain karjalaumasta. Kuin kappalemäärä kertoisikin arjesta jotakin, mutta ei se kerro kuin osan.

Eihän tässä nyt siitä ollut kyse! Kyse on siitä et joidenkin mielestä yksilapsisella EI VOI olla rankkaa ja jos yksilapsinen valittaa niin se vaan uikuttelee turhia. VAIN jos on enemmän kuin 1 niin " tietää mistä puhuu" ... joo-ooo---

Kunnolla tarkoittaa, että herätyksiä oli yössä alle viisi.

Siis huusi päivät, huusi yöt, huusi, huusi ja huusi, vaikka käytettiin vyöhyketerapiassa ja neuvolassa ja lääkärissä.

Että helppoa oli, yks lapsi vaan!

Joo. Ihan samaa mieltä! Yhden mukulan kanssa kotona on niin helppoa kun olla vaan voi! Ei tarvitse kiikuttaa mukulaa hoitoon tai lähteä töihin. Voi syödä rauhassa aamupalaa mukulan kanssa. Ja siivoilla koko päivän ja laitella ruokaa. Ja vaikka käydä kaupoissa katselemassa ja ulkoilemassa. Kyllä yksilapsisilla on helppoa. Jos ukko vielä maksaa kaikki niin avót!Ei elämä paljon helpommaksi siitä mene...

kun itselläni oli 3:s lapsi vauvaikäinen, bussissa kertoi vauvan äiti minulle, että nykyään vaan syövät miehen kanssa mikroruokaa, isä oli vielä isyyslomalla, kun ei enää ehdi tehdä ruokaa kun on tämä vauva syntynyt...

Ajattelin silloin että taidankin olla aika näppärä,kun teen itse ruoat, leivon, siivoan, hoidan lapset, mies yötä päivää töissä...en ikinä ajatellut että siinä olisi mitään ihmeellistä ...paitsi tämän jälkeen ....

ottaa mallia, kun en turhia hosu ja hermoile lasten kanssa, vaan osaan ottaa rauhallisesti. neljä alle 5 vuotiasta, jotka sen vilkkaampia, mitä nuorempia

Minulla ainakin on kaikista rankinta silloin kun olen nuorimmaisen kanssa kahdestaan kotona. Isommat lapset viihdyttää sopivasti tuota meidän nuorimmaista niin että välillä ehdin jopa siivoamaan tai vaikka soittamaan ystävälle.

Nuorimman kanssa kun ollaan kotona kaksin, niin tämä kiipeilee ja hyppii koko ajan eikä häntä voi hetkeksikään päästää pois silmistä, taittaa vielä niskansa jos katsoo toisaalle. Ihmeen äkäinen lapsi vielä ja huutaa kauheasti aina kun joku juttunsa ei onnistu tai häntä kielletään. Kaiken minkä saa käsiinsä levittää pitkin lattiaa ja kieltoja seuraa armoton karjunta. Tee siinä sitten jotakin.

Ymmärrän oikein hyvin että yhden lapsen vanhemmilla voi olla rankkaa.

hyväntahtoista purkausta. Hiukan niinku keskustelunvirittelyä kun saa päivitellä lapsen touhuja. Ja yleensä jos toisellakin on lapsi niin on yhteinen aihe. Et ei sen vakavammin ainakaan mun juttuja tarvi ottaa. Ja se on totta että villin elämän jälkeen kotiin jääminen on ollut tuplasti raskaampi kuin niille jotka ovat koko elämänsä asuneet sohvalla kotona. Silloin on näitä pää leveää juttuja..

ärsyttää monilapsiset äidit jotka eivät tunnu hyväksyvän sitä että MINÄ tahdon olla yhden lapsen äiti ja elää leppoisaa " helppoa" (helpompaa) elämää. Monilapsiset närkästyvät kun en halua hoitaa heidän lapsiaan enkä kuljetella tai lainalla rahaa. Mullahan on " niin helppoa, että voisin ottaa hieman osaa muiden taakkoihin" , mutta tadaa oon ihan itse halunnut asioiden olevan näin enkä mitään ylimäärästä stressia ja vaivaa muista taho. Ihan oma ongelmanne jos on vaikeaa. Mulla on helppoa ja nautin siitä.

kaikilla yksilapsisilla ei kuitenkaan ole helppoa joten turha yleistää siinäkään.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat