Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Onko muita ketä huimaa kovasti ihan varhaisilla viikoilla? Itsellä 6+0, mihkään ei uskalla lähteä kun pää on kuin Haminan kaupunki...

Kommentit (7)

Mun pahoinvointi oli näin jälkeenpäin ajatellen melko vähäistä, alkoi siinä rv 6-7 ja loppui 9-10. Kun tuli kunnon ällöolo, niin samalla huimasi joskus, varsinkin ruokaa tehdessä. Muistan pari kertaa, kun ruokaa tehdessäni putosin polvilleni, silmissä sumeni ja pyörrytti+oksetti. Mulla on myös melko alhainen verenpaine ihan luonnostaan, raskaus ei ole sitä laskenut paljoakaan. Vaikka nyt ei ole kyllä mitattu. Niin ja tuli mieleen sellainenkin kun poljin pyörällä mäkeä ylös, syke kiihtyi ja ei ollut kaukana, että olisin pyörtynyt. Raskauden piikkiin laitoin senkin. Nyt on ollut onneksi jo ok olo.

Tintti rv 15

Piti muutenkin olla syömättä refluksitautiin lääkettä ja nyt pitäis pärjätä ilman sitä koko raskaus. Eli kun on uusi tauti ja uusi lääke ja uusi raskaus, eihän sitä tiedä mikä huippaa, pelottaa vaan jos ei tää menekään ohi. Ei ole mun aiemmat raskaudet huimanneet vaikka yrjönny olenkin. Molemmat lapset meillä poikia. Vielä ei okseta huimaa vaan, rv 6+1.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Tosin koko raskauden ajan ja koko elämän verenpaineet alhaiset, koko raskauden aikana ei yläpaine ole ollut yli 100 eikä alapaine yli 50...

Mielestäni huimauksen kanssa voi ihan turvalliesti elää ja olla ja pysyä liikkeessä. Kun kunnon huippaus tulee, istumaan ajoissa, ihan sama vaikka kadulle ja vesi/mehupullo laukkuun :)

Tsemppiä!

Minulla oli alkuraskaudessa huimausta. Välillä töissä ihan ihmettelin mistä moinen olo johtuu. No, selitys löytyi ekalla neuvolakäynnillä: verenpaine oli mulla tosi alhainen raskauden alkuvaiheessa. Normalisoitunut sitten viikkojen myötä.

Toivottavasti olosi helpottuu! Muistathan myös juoda riittävästi päivän aikana!

t. iida-linnea 39+6

Mä lopetin sitalopramiinin ja se huimaa monta viikkoa, tiedän kokemuksesta. Tää on erilaista huimausta kun verenpaineesta johtuva, jotenkin sellaista että yhtäkkiä " kolahtaa" ja heitättää ja on vähän epätodellinen olo.

Muistakin lääkkeistä voi tulla samankaltaisia oireita jos olet joutunut raskaaksitullessasi lopettamaan nopeasti.

Heips!

Mulla oli ensimmäiset 3 kk ja risat valtavaa huimausta ja pyörrytystä etenkin makuulle mennessä ja noustessa äkkinäisesti ylös. Ajattelin sen ensin olevan asentohuimausta, koska aiemmissa raskauksissa moista en ollut kokenut, myöskin ortostaattista verenpainetta epäilin.

Kyseessä kuitenkin oli vain raskauden eräs oire, joka todennäköisesti liittyy erittäin alhaisiin verenpaineisiin. Nyt ei ole enää huimannut, mutta paineet ovat edelleenkin aika alhaiset RR 107/60. Ehkäpä elimistö vaan tottui...

alkuraskaudessa. Se oli ihan kamalankamalaa huimausta. Ja kaiken sen väsymyksen keskellä se tuntu ihan sietämättömälle.

Mutta meni ohi sitten. En tiedä mistä johtui, verenpaineet ja hb oli ihan ok kuitenkin, joten siittä ei voinut johtua.

Meni ohi oikeastaan samoihin aikoihin kun väsymys ja palelu ja pahoinvointikin. kai se sit vaan kuului alkuraskauteen. =)

Jushka ja Naksu 30+0

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat