Seuraa 

Laskeutuuko kaikki vauvat alas ennen syntymää? Mulla eka oli suhteellisen korkeella syntyessään ja tää kakkonen on edelleen kirjaimellisesti kylkiluissa kiinni. Onko sillä väliä että laskeutuuko vauva?

-M- rv 37+4

Kommentit (5)

Ei kasittaakseni, varsinkin uud,synnyttajilla vauva voi laskeutua vasta synnytyksessa. Itse pahkailen samoja juttuja, paitsi etta mun maha laskeutui nyt rv 36 ja mietin etta kauanko siihen synnytykseen sitten viela menee??? Voi kun joku osais sanoa :D

T:Riinaliina rv36

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Toinen lapseni syntyi rv 37+3. Synnytys käynnistyi vesien menolla, neljä tunti vesien menosta vauva oli vielä kovin ylhäällä ja paikat lähes kiinni. Reilu kuusi tuntia vesien menosta alkoi kunnolliset avaavat supistukset ja vauva laskeutui niiden aikana, vajaassa tunnissa siis ennen kuin syntyi.

vaan jouduin ponnistamaan ensin vauvan alaspäin ja vasta sitten päästiin oikeasti ponnistamaan. Ekasta kun menin käynnistykseen oli pää yläaukeamassa ja toka taas laskeutui jo rv 38 niin alas että tuntui että pää pilkistää itsekseen ulos :) . Joten taitaa olla melko yksilöllistä tuo...

Minulla on molemmat kaksi lasta olleet yläällä viimeiseen asti. Kun on synnärille menty, niin pää on kuulemma "heilunut" vielä. Ensimmäisen kohdalla ei ole oikein käsitystä missä vaiheessa sitten lopullisesti laskeutui, siis ennen vai jälkeen kun lapsivedet (alkoi korkealla vedenmenolla) lopullisesti menivät (kätilö puhkaisi kalvot vajaa tunti ennen syntymää) jolloin kohdunsuu oli jo 9cm auki, toisen kohdalla vedet menivät luonnollisesti ja vauva tuli samalla alaspäin kun olin pystyasennossa. Molemmat synnytykset ovat siitä huolimatta olleet suht nopeita, 5-6h.

t. eikkuli 23+1

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat