Seuraa 

Mun laskettu aika on 18.10. Kuinkahan kylmää silloin on, missä vaatteissa vauvan vois tuoda kotiin? Ja erityisesti millainen haalari?

Nimittäin tein todellisen löydön tänään Sokoksella. Sellainen hiukan tavallista enemmän topattu fleecehaalari 10 euroa. Olisko se hyvä? Ja mikä koko? 50-56-62? Varmaan myöhemmin talvella vois olla sitten oikein kunnollinen haalari?

Ja nyt tulee vielä kysymys, eli pidättekö mua sekopäisenä jos ostan sekä sinisen, että punaisen? Kun ei ole sukupuoli tiedossa. Ja nuo haalarit oli niin ihania! Myis sitten vaikka sen " väärää" väriä olevan pois. Tai antais jollekin tutulle, nimittäin ainakin 3 muuta vauvaa tulossa tuttavapiiriin syksyllä. Ei ostokset maksais yhteensä kuin 20 euroa (itseasiassa siitä vielä -15 % mieheni henkilökunta-alennuksen vuoksi) Mitäs tekisin?

Kommentit (8)

Omakohtainen kokemukseni on tämä - Ostin viime lokakuussa syntyneelle vauvalleni etukäteen kevyttoppapuvun sairaalasta kotiutumista ym varten. Puku oli kokoa 56cm ja niin kävi, että eihän se meidän poitsulle mennyt, syntyessään 53cm. Joten kotiuduttiin collegepuvussa ym. ja kaukalon päälle kääräistyssä fleecehuovassa - onneksi oli aurinkoinen ja lämmin päivä! Samana päivänä sitten tilasin netistä kaukaloon kiinnitettävän makuupussin, jolla mentiin sit lähes tammikuuhun asti. Laitoin vauvan vaunuihinkin pussissa ja aina oli lämpöinen muksu kun sisälle tultiin, toki alkutalvihan oli leuto. Mutta kyllä on kätevä tuo pussi. Alle vain sisävaatteet, tumput, villasukat, kauluri, kypärämyssy ja hattu. Voin suositella.

Sitten tammikuussa siirryimme Tutan 68cm talvihaalariin ja maaliskuussa sekin jäi jo pieneksi ja käyttöön otimme äitiyspakkauksen haalarin, joka mahtuu vieläkin ja poika 73cm.

Meillä on samana päivänä la ja ostamme todennäköisesti topatun lämpöpussin joka tulee autonistuimen päälle. Sinne alle joku villa/fleece-haalari riippuen lämpötilasta. 56 cm:stä haalaria en lähtisi ostamaan. Sinne alle tuskin mahtuu juuri mitään ja on muutaman käyttökeran jälkeen pieni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Osta pois vaan sekä sininen että punanen.

Itse olen varannut lokakuun alussa syntyvälle vauvalleni 50cm kevythaalarin. Mutta meille on tullut melko pieniä vauvoja.

Suosittelen 50-56cm. Sitten pitää kuitenkin vielä hommata toppahaalari ja eihän se ole kiva kun vauva hukkuu johkin älyttömän suureen pukuun.

Ei muuta kun shoppaamaan. =)

Tsirppana rv 16+4

Mie ostaisin kokoa 56, jos haluaa vastasyntyneelle " just sopivan" haalarin kuitenki sillä varauksella, että vauva vaikka onkin syntyessään yli 50 cm.

sapa

Nostan vielä tämän avauksen, jos Tsirppanan mielipide saa tukea? Nimittäin lähden tässä aika pian kaupungille, haen ne haalarit sitten samalla...kai. Ettei vaan mene koot niistä ja jään kokonaan ilman.

Meinasin sitä vielä sanoa, että oli siellä isompiakin, jos olette sitä mieltä että ei kannata ihan pienintä kokoa ostaa. Ja eikö äitiyspakkauksen haalari ole aika iso vastasyntyneelle?

Kävin sitten ne ostamassa kun 17 euroa maksoivat yhteensä. Voihan ne aina myydä eteenpäin, jos siltä tuntuu. En vaan voinut vastustaa, oli niin mahtava tarjous! Katotaan nyt mitä muuta tulee hankittua, lämpöpussia tms.

lokavauvalle sellainen kevyesti topattu puku kokoa 56cm. Eli samaa kokoa suosittelen sullekin. 50cm alle ei välttämättä mahdu kauheasti vaatetta, jos on iso vauva syntyessään, mutta sitten taas 62cm on aika iso vastasyntyneelle. Eihän tuota pukua kuitenkaan voi kauhean kauan käyttää, kun tarttee jo sitten toppapuvun. Näin mä järkeilin asian =)

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat