Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Olen buukkaamassa lentoja Englannista Suomeen ja olen paatynyt blue 1:een. Mutta onko se yhta " paha" kuin Ryanair vai ok? Sisaltyyko mikaan valipala / ateria hintaan vai onko ne erikseen myynnissa? Mita muuta kannattaa tietaa? Olen lentamassa 2 alle kouluikaisen kanssa.

Kommentit (11)

eli te blue1:llä matkustaneet: onko istumapaikkojen kanssa sama juttu kun ryanairilla eli istut mihin ehdit vai annetaanko matkustajille paikkaliput koneeseen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Lennetty on useamman kerran lasten kanssa, myos mina yksin vauvan ja taaperon kanssa. Kokemusta valeilta Helsinki-Kopis ja Helsinki-Lontoo. Vain positiivista sanottavaa, pitkaan aikaan en ole tormannyt niin ystavalliseen henkilokuntaan matkustamossa, lapset saivat koneesta vaikka mita viihdyketta, yksin lasten kanssa lennettaessa meidat huomioitiin erinomaisesti ... ja hinnat ovat edulliset. Minusta kiva lisa on se, etta se pieni tarjoilu on koneessa (verrattuna Ryanair ja Easyjet vaikkapa) ja paikkaliput ovat myos hyva juttu!

Meilla ollut Kopiksesta SAS:in jatko Englantiin ja laukut ovat kulkeneet omia teitaan ja aina perille samaan aikaan kuin mekin.

siirtyä jatkolennolle (ainakin jos saman alliansin lento). Kertaalleen matkustin Boston-Frankfurt-Hki Lufthansalla/Blue1:lla ja Blue1:lla Hki-Oulu, Hgissä kävin check-in:ssä ilman laukkuja (laukkuihin oli Bostonissa laitettu Oulun tarrat) ja sanoivat, että laukut eivät olisi siirtyneet ellen olisi käynyt check-inissä, kanadalaismies onnistui tekemään saman laukkujen siirron vielä portilla koneeseen mennessä. Kun lähdin takaisin Hgistä, eivät suostuneet tulostamaan mulle boarding passeja jatkolennolle eivätkä siis myöskään laittaneet laukkuja kuin Hkiin. Sitten Helsingissä jonotin toosi kauan uudelleen check-inissä (onneksi oli aikaa). Nämä lennot olivat siis eri lipuilla, täältä USA:sta ei voi edes ostaa Suomen jatkolentoja samalle lipulle (tai ne olisivat käsittämättömän kalliita). Tästä on aikaa vajaa 2 vuotta.

tuikkuli71:

Lainaus:

Esim SAS:iin verrattuna Blue1 on minusta paljon parempi.

Mä olen lentänyt Blue1nilla paljon niin että ostan liput SASilta, SASin tytäryhtiöhän se on.

kun muistin. Meilla vaurioitui rattaat kerran Blue1 lennolla, asian hoidossa ei ollut mitaan ongelmaa. Kavimme ostamassa vastaavat uudet rattaat ja saimme rahat kuittia vastaan takaisin Blue1 yhtiolta.

joten en nyt niin osaa ruuista sanoa, mutta kyllä muistaakseni jotain on saanut. Tiedäthän, että Blue1:n palveluihin ei kuulu laukkujen siirto lennolta toiselle eli siis hankala, jos sulla on jatkolento. Ja eivät myöskään voi tulostaa boarding passeja jatkolennoille. Joskus tosin on onnistunut, mutta ei periaatteessa (lue pikkutekstit tarkasti lippuja ostaessa).

ja muutenkin palvelu pelaa hyvin. Lapset on huomioitu hyvin, lisätilaa on aina järjestynyt ja ne pienet lelut on olleet lapsille mieleen. Toisinaan ei ole saatu ostettua sämpylää, kun ovat loppuneet heti alkuunsa, joten nyt otamme usein ainakin lapsille eväät mukaan. Kokemusta Suomen ja Euroopan lennoilta.

Olen lennellyt Blue1:lla Stansteadin ja Helsingin valia useita kertoja ja olen varsin tyytyvainen. Ateria tai valipala ei kuulu lennon hintaan, mutta sen voi ostaa erikseen. Hinnat ovat mielestani normaaleja kahvilahintoja (sampyla noin 5 euroa). Ihan varmaa muistikuvaa ei ole, mutta mielestani aamiainen kuuluu hintaan Skandinavian lennoilla. Palvelu on mielestani ollut samaa luokkaa kuin Finnairilla. Lehtia on jaossa ja lapset saavat jonkin pienen lelun (iso juttu pienille). Ryanairin kokemukseni ovat melko vanhoja, joten paha verrata. Meilla ei myoskaan ole ollut jatkolentoja, joten en osaa kommentoida siita. Esim SAS:iin verrattuna Blue1 on minusta paljon parempi.

mekin olemme aika usein tehneet. Aikaisemmin muistaakseni oli jotain hassua niin, etta SAS:n kautta varatuista sai lapsialennukset, mutta Blue!:lta ei. SASia ja Blue1:a tuli vain vertailtua sen takia, etta ennen kuin suorat lennot Lontooseen alkoivat lensimme muutaman kerran Koopenhaminan kautta. Silloin Helsinki - Koopenhamina oli Blue1:lla ja Kopis - Lontoo SASilla. Jos tuolloin olisi pitanyt sanoa kumpi on " halpayhtio" , niin olisin kylla aanestanyt SASia. Blue1:n koneet olivat siistimpia, palvelu pelasi ja kaikin puolin tuntui paremmalle.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat