Seuraa 

Esikoinen tekee tuloaan, sukupuolta ei selvitetä etukäteen.

Tytölle nimi on melkein valmiina, ainoastaan etunimestä ei vielä olla ihan varmoja. Tytöstä tulisi siis Tilda Anni Aurelia. Etunimeksi olemme miettineet myös Telma, Viena, Hilda, Usva jne. Huomasin juuri että yhteistä kaikilla nimillä on se että ne päättyvät A kirjaimeen :D Kommentteja otetaan vastaan, mikä noista etunimistä olisi paras, ja tietysti ihan uusia ehdotuksiakin olisi mukava kuulla! Sukunimi on melko kova, joten etunimen tulisi olla helposti lausuttava.

Mutta mikä nimeksi pojalle!? Toinen tai kolmas nimi tulee olemaan Kristian. Etunimi saisi olla vähän vanhahtava. Itse pidän nimistä Akseli, Tuomo, Onni tai Oliver, mutta mieheke ei niitä hyväksy, hän haluaisi pojasta Manu tai Kalle. Mielipiteitä näistäkin otetaan vastaan, ja ehdotuksia etunimeksi!

Kommentit (10)

Tilda Anni Aurelia on oiva yhdistelmä, Hildakin hyvä.

Minun on joskus vaikea sanoa "Tilda" (samassa sanassa sekä t että d), joten jos lausumisen helppous on tärkeä kriteeri, niin Hilda vie voiton.

Poikien nimistä taas Akseli on aivan ihana!

Ainakin meidän Akseli on vielä pysynyt ihan Akselina. Eli lempinimiä ei ole lähipiirissä syntynyt. Toki meillä vanhemmilla omia hellittelynimiä pojalle on :) Saas nähdä miten käy, kun lapsi kasvaa ja saa kavereita koulusta ym, tuleeko lyhennelmiä...

Omassa lähipiirissä on myös ihmisiä joilla on pitkähköjä nimiä, jotka eivät ole kuitenkaan lyhentyneet (esim. Johanna, Susanna, Matias, Elmeri, Oskari, Elina, Pauliina ym.) . Joten kaipa tuo on ihan "tuurista" kiinni, kenelle niitä lyhennettyjä lempinimiä aletaan säännönmukaisesti käyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Nimittäin meiltä löytyy Akseli-niminen poika ja mikäli hän joskus saisi siskon olisi yhtenä tytön nimivaihtoehtona vahvasti Hilda :D Pidän myös hurjasti Vienasta ja varmaan sekin olsi harkinnassa.

Tilda Anni Aurelia on kaunis nimi, mutta itse kallistuisin Hilda Anni Aureliaan. Hilda on jotenkin vielä "vanhanaikaisempi" nimi, ja niistä minä monista pidän.

Akselillemme nimeä miettiessä ehdotii mieheni myös Onnia, mutta minusta se on liian yleinen tällä hetkellä. Vaikka ihana nimi onkin ja kaunis merkitys :) Kalle olisi minusta myös kiva nimi!

Koska nimimakumme kohtaavat tässä kohdin aika hyvin ehdotan pojan nimiä, joita vosin harkita mahdolliselle toiselle pojallemme.

Ilmari

Eliel

Kaarlo

Verner/i

Alvar

Eemeli

Eevert

Mikael

Aarni

Jaakko

Olavi

Toivo

Oiva

Paavo

Ja jo Akselin nimeä miettiessämme olivat esillä Akusti ja Aukusti. Mitäs niistä tuumit?

Muutama muu oma suosikkini tytön nimistä:

Lyydia

Eevi

Ellen

Inkeri

Liina

Alva

Aida

Aava

Kerttu

Lilja

Iiris

Lilian

Kaisla

Saaga

Vanamo

Juu, ehkä se onkin tuo LD yhdistelmä mikä on vaikea lausua. Hilja on kaunis nimi, mutta ehkä hieman liian ponneton makuuni.

Lisää ehdotuksia (varsinkin poikien nimistä) otetaan vastaan! :)

Minusta Tilda on kyllä ihana ja taipuu ihan helposti,sehän on kuin Matilda? Mutta jos tuntuu, että on vaarana, etteivät ihmiset sitä osaa sanoa niin älkää sitten antako sitä! Tilta ei ole yhtään niin kiva! :o/ Sen sijaan Tilde olis kiva!

Muista mainitsemistasi myös Telma on minusta suloinen. Viena-nimessä "pelkään" sitä, että ulkomailla siitä tulee herkästi "Viina"; diftongit kun ovat meidän Suomen kielen rikkaus mutta monille muunkielisille vaikea sanoa.

Telma Anni Aurelia siis? Tai Tilde Anni Aurelia (ihana <3) eikä ekan nimen viimeinen ja toisen nimen ensimmäinen a puuroudu (kuten TildA Annissa).

Omista suosikeistasi Tuomo on mukavan harvinainen nyt. Tosin taas sitten ulkomailla vähän vaikeahko. Tuomo, Akselin ja Onni ovat tosi suomalaisia nimiä, kuten miehen suosikitkin Manu ja Kalle. Oliver on taas aika eri maata minusta... Kalle Kristian olis ihanat toiset nimet pojalle!

Jos ei tule yksimielisyyttä, niin pojalle yrittäisin löytää etunimeksi teidän suosikeista mieleen tulevan, esim

Kaarlo (Kalle)

Tuomas (Tuomo)

Martti (Manu)

Omat suosikkini

jos haluatte suomalaisemmat nimet

Telma Anni Aurelia ja Tuomo Kalle Kristian (tosin tuolla välissä kuuluu mokalle, haittaako?)

jos haluatte kansainvälisemmät

Tilde Anni Aurelia ja Oliver Kalle Kristian

lumitähti77:

Näyttäisi tosiaan olevan aika samanlainen nimimaku meillä :) Akselista tosiaan pidän myös paljon, siinä olen miettinyt sitä, että kuinka helposti siitä tulee Aksu? Vieroksun vähän pidempiä nimiä, koska pelkään että niistä väännetään aina lempinimiä. Onni oli mun aikaisempi suosikki, mutta tosiaan yleisyyden vuoksi en sitä edes harkitse enää :(

Ilmari - R-kirjainta ei saisi olla nimessä, sillä sukunimi on aika "kova"

Eliel - Tästä tykkään

Kaarlo - R-kirjain ja melko yleinen nykyään?

Verner/i - No tässä tuo R ei sitten haittaakkaan enää yhtään, oikein kiva nimi! :)

Alvar - Vaikea lausua sukunimen kanssa

Eemeli - On harkinnassa ollut, olen unohtanut tän ihan kokonaan! Kiva nimi

Eevert - Liian kova sukunimen kanssa

Mikael - Tykkään tästä

Aarni - Ei hyvä sukunimen kanssa

Jaakko - Tämä on kiva :)

Olavi - Ei...

Toivo - Tämä on myös harkinnassa :)

Oiva - IHANA, mutta on varattu jo koiralle :( Tämä tulisi muuten ehdottomasti pojalle, kunpa olisikin annettu koiralle joku muu nimi!!

Paavo - Tää on aika hauska :)

Akusti/Aukusti - Aukusti on tosi kiva!

Lyydia - Ei

Eevi - Liian lähellä siskon lasten nimiä

Ellen - Tulee mieleen Ellen Jokikunnas, ei...

Inkeri - Liian kova sukunimen kanssa

Liina - Ei..

Alva - Tää on kiva!

Aida - Tätä olen tainnut joskus miettiäkin, mutta silti ei...

Aava - Tämä on jo harkinnassa :)

Kerttu - Ihan lemppari, tämä tulisi ehdottomasti jos sukunimi olisi pehmeämpi :(

Lilja - Tätä olen miettinyt Lilia muodossa :)

Iiris - Ei hyvä sukunimen kanssa

Lilian - Tykkään tästä

Kaisla - Pidän tästäkin

Saaga - Tutun lapsi on Saaga, muuten on kyllä kiva

Vanamo - Ei, vaikka V:llä alkavat nimistä tykkäänkin

Olen muuten samaa mieltä tuon Tildan lausumisen kanssa, sen takia se onkin joutunut uudestaan harkinnan alle. Samasta syystä tuo Hilda on päässyt listalle, eli on helpompi lausua kuin Tilda :) Hauska huomata etten ole ainut kenestä Tilda on hieman vaikea lausua!

abaco:

Tildestä tulee itselle mieleen että se olisi lempinimi, ei jotenkin omaan korvaan kuulosta hyvältä. Telma on tosiaan yksi suosikki, siinä olen miettinyt sitä, että kuinka moni tajuaa heti että se on Telma, ei Thelma? Ja hyvä kun mainitsit tuosta Vienasta tuon Viina jutun, en olisi sitä itse tajunnut miettiä!

Poikien nimistä Tuomo on ihan ehdoton suosikkini (Telma ja Tuomo, mikä ihana yhdistelmä!!), mutta miehekkeelleeni se on ehdoton nou nou :(

Kaarlo: Liian yleinen yleinen nykyään?

Tuomas: Kaverin nimi

Martti: Ei sovi sukunimen kanssa

Pojalle toinen ja kolmas nimi näyttäisi sitten olevan valmiina, Kalle Kristian :)

Samoin Hilda ja yleensäkin ld-nimet. Entä Hilja? Se on kaunis ja herkkä eikä kovin yleinen. Telma ja Viena ovat myös kauniita.

Pokien nimistä ainut minua miellyttävä on Akseli. Tuomo ja Kalle ovat meidän ikäpolven nimiä, Manu lempinimimäinen, Onni liian merkityksellinen, Oliveria vierastan.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat