Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

1/2 litran pulloissa juo illan mittaan.

Kommentit (16)

On totta, että tuollainen tissuttelu on todella pahasta. Tietty muukin ja varsinkin reilumpikin juominen mutta erona tissutteluun on juuri se, että niin juoja itse kuin usein myös lähiomaiset ajattelevat asian olevan ihan ok. Kun ei tulla kunnolla " känniin" , niin ei juomisessa ole mitään pahaa. Sama ihminen yleensä myös pystyy hoitamaan työnsä ym. asiat ihan kunnioitettavalla tavalla.

Vaan sitten kun kerran herätään teholta keltaisena, maksan melkein sanottua poks, niin päällimmäinen tunne kaikilla asianosaisilla on ihmetys. Mites tässä nyt näin kävi!? Kunnolliselle, työssäkäyvälle perheenisälle... Ja todella monelle lähiomaiselle on todella vaikea hyväksyä ajatusta, kun kerrotaan, että syy on alkoholi...

Minusta sun ap kannattaisi keskustella miehesi kanssa asiasta vakavasti. Hänen kohtalonsa ei välttämättä ole sairastua kirroosiin mutta sitä kun ei kukaan meistä oikein ennalta tiedä mikä on juuri se oman elimistön " heikko kohta" , niin mielestäni noin suurta riskiä ei elämässä kannattaisi ottaa....

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Annoksista puhumattakaan. 6 puolen litran pulloa on sama kuin joisi 9 pikkupulloa. Tekee viikossa 56 annosta. Suurkuluttajan raja on 24 annosta viikossa. Laske siitä, onko liikaa.

nyt tais viimeks vähän tajuta mitä mä oikein meinaan kun sanoin että mä en voi sietää sitä että koko ajan on se kaljatölkki siinä pöydällä. lapset näkee koko ajan, joka (lähestulkoon) ilta sen perkeleen kaljatölkin siinä pöydällä. se on eri juttu jos ottaa yhden ruokajuomaks tai saunajuomaks, mutta mä en halua että lapset joutuu kattomaan sitä vitun kaljatölkkiä jatkuvasti. ja kun ottaa huomioon että sen faija on juoppo, niin mä en ymmärrä miks se ei tajua miks mä oikeesti inhoan sen kaljan juontia. ja sen mielestä mä nyt nipotan turhasta. omasta mielestäni en. kukaan normaali ihminen ei juo neljästä viiteen kaljaa illassa. suurinpiirtein ainoat illat jolloin se ei ota vähintään niitä kahta kaljaa, on silloin kun se on yövuorossa. eli kaks iltaa kymmenessä päivässä. loput kahdeksan päivää juodaan sitten se 4-6. eikä sillä mitään ongelmaa ole, ei.

Maksa kuormittuu tosta tissuttelusta. Oikeasti, tota tahtia saa kirroosin, yms. Tosi surullista. Vielä kun alkot ei myönnä ongelmaa vaan vähättelevät asiaa. Hoitoon saaminen on yhtä tuskaa. Mieti mitä elämältäsi haluat. Itse en voisi kestää ukkoa joka on pikku pieruissa joka ilta.

Muistaakseni alkoholin suurkuluttajan raja on 24 pientä pulloa viikossa miehellä. Jos mies käyttää noita 1/2 litran pulloja, niin siitä voi sitten laskea että kaksi puolta litraa on kolme pientä pulloa. Niin että laske siitä kulutus viikossa (mitä siis vastaa pieniä pulloja).

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat