Vierailija

on tänään illalla käynyt ihan tosi monessa paikassa. Meilläkin kävi, pimpotteli ihan sika kauan...lapsikin hätääntyi ja alkoi itkemään. Sitten se kehtasi vielä koputellakkin ovea. (vissiin moni luulee tässä vaiheessa että siellä on kaveri). Mun ois pitänyt pistää lapsi nukkumaan, mutta siellä se pimpotteli varmaan 15-20 minuuttia.

Sivut

Kommentit (59)

Mikä ihmeen oikeus sillä tarkastajalla on tulla häiritsemään ihmisiä mitättömän tv-luvan tiimoilta?? on niitä paljon muitakin maksuja mitkä täytyy maksaa eikä niitä kukaan kiertele kyttäämässä..

Ajatellaan nyt vaikka auton pakollista vakuutusmaksua.. ei tule kukaan katsomaan että onko sinulla auto jos et ole vakuutusta ottanut... tai monessa kunnassa perittävä koiravero... ei kukaan kiertele ovella kyselemässä että onko koiria jos ei ole veroa maksettu!

Heitämpä karkean arvion että tv-lupa nykymuodossaan on loppusuoralla.... todennäköisesti siirrytään suoraan verorahoitukseen, toivon kyllä että siirryttäisiin kaikilla kanavilla digiajan myötä sellaiseen maksupolitiikkaan että jokainen maksaisi siitä mitä katsoo!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Meillä ei ole lupaa. Irtisanoin sen eikä tunnu missään!! Vaikka asumme okt:ssa, meille ei ihan noin vain tullakaan ovikelloa pimputtelemaan :D

Vierailija:

Lainaus:

ettekä te uutisia (sen huomaa), ette kuuntele Ylen radiokanavia? Jos kaikki tv:tä maksutta katsovat maksaisivat lupansa, se ei ehkä olisi näin kallis. Helkutin pummit.

Uutiset on parempia muilla kanavilla, Ylee ei kuuntele Erkkikään.

Tuolloin tv-lupatarkastaja syyllistyy kotirauhan rikkomiseen. Voitte tehdä rikosilmoituksen.

Meillä kävi tv-lupatarkastaja oven takana. Tv huusi taustalla, tarkastaja näki telkkarin, en päästänyt oviaukkoa pidemmälle. Sanoi että käy hakemassa kotietsintäluvan, eipä ole näkynyt eikä mitään sakkoakaan vielä. Tästä tapauksesta on aikaa jo vuosi.

kämpät, mutta nykyään kyllä näkevät rekistereistään, että missä lupa on ja missä ei, joten eivät turhaan kolkuttele " luvallisten" ovilla.

Kyllä minuakin ottaa päähän TV-luvan maksaminen, mutta on aika lapsellista jättää maksamatta se.

Asumme omakotitalossa. 3 telkkaria talossa eikä yhtään tv-lupaa. En maksa periaatteessa lupaa, kun kesäisin tulee vain uusintoja. Muutenkin 1 ja 2 kanavien tarjonta on huonoa.

Koiramme ovat aina vapaana pihassa, ehkä siksi tv-lupatarkastajat eivät ole vielä uskaltaneet tulla oven taakse. Emme omista edes ovikelloa. Koiramme päästävät tutut pihalle, mutta eivät tuntemattomia. Jos koirat haukkuvat, niin tietää että joku tai jotkut yrittää pihalle.

Edelleen odotellaan sitä tarkastajaa. Olen ollut viimeiset 2½v kotiäiti ja ollaan yleensä illat kotona, muttei siltikään oo tarkastaja kohdalle osunut.

Onko ihmiset oikeasti näin tyhmiä vai/ja tietämättömiä?? Koko ketjussa ei yhtäkään järkevää mielipidettä vaan porukkaa " pelkää ovikellonpimpotusta" .

Asia on HYVIN YKSINKERTAINEN. Jos ette maksa tv-lupaa, niin ok. Kun tarkastaja pimpottaa ovikelloa, voitte olla toki avaamatta jos haluatte. Itse olen aina avannut oven, tarkastaja on kysellyt tv-luvan perään, ja olen yksinkertaisesti kysynyt takaisin, että tietääkseni tv-lupaa ei tarvita, jos ei ole tv:ta. Keskustelu on päättynyt joka kerta siihen ja näkemiin. On kummallista kun nykypäivänäkin moni taitaa luulla, että jos tarkastajalle avaa oven, niin se hyökkää sieltä sisään " tekemään tarkastusta" . Tarkastajalle ei lain mukaan ole kerta kaikkiaan mitään keinoja tulla sisään. Itse voit päättää käytkö ovella sanomassa, ettei teillä ole tv:ta vai et.

Muutama vuosi sitten hommasin luvan kun ei asia niin suuri ole, että viitsisin lasten edessä valehdella. Mutta jos asuisin yksin/kaksin, en missään tapauksessa, periaatteessa maksaisi lupaa.

oli käynyt myös parilla kaverilla hetkeä aijemmin. Toinen sai sakot. Molemmilla oli toimittu samanlailla....eka pimpoteltu hellästi ja sitten tehty vaimea koputus. Kuka tahansa nyt sitten oli meidän oven takana, niin inhottavan myöhään tulee lapsiperheisiin pimpotteleen ovea. Meillä tähän aikaan mennään jo nukkumaan!

AP

Olivat pareittain liikenteessä ja mutisivat jotakin että " seuraavalla kerralla me kyllä... "

Eipä oo näkynyt sittemmin ja aikaa on jo 20 v. Eikä ole lupaa eikä tule.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat