Vierailija

Mikä se siis on? Millä tavalla se liittyy lasten käyttäytymiseen? Onko jollakulla kokemuksia?

Kommentit (17)

EPA-rasvahapot kuuluvat omega3-rasvahappoihin. Sen esiasteita ovat ensin ALA ja siitä EHA. EPA on jalostunein muoto ks. rasvasta. Ihmisen elimistö muodostaa kyseistä yhdistelmää itsekin, jos ALAa riittävästi tarjolla. ALA-rasvahappoa saa mm. rypsiöljystä, pellavansiemenöljystä ja tyrnikapseleista todella runsaasti. Kalatuotteita ei siis ole pakko käyttää, jos on esim. allerginen tai kasvissyöjä. Yksi hyvä syy, miksi rasva ruoanlaitossa kannattaa olla rypsiöljyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

nykyään niin yleistä on että aikojen saatossa ihmisten ruokavalio on muuttunut aika radikaalisti. Toiset ovat sopeutuneet tähän muutokseen paremmin kuin toiset. Tietysti on muitakin syitä, tämä nykyinen kiireinen yhteiskunta ym. Itse olen korvannut masennuslääkkeet E-Epalla. Alkuun on ollut aika vaikeaa mutta nyt näyttää siltä että E-Epasta on kuin onkin apua masennukseen.

Suosittelisin lukemaan Tolosen eroon masennuksesta-kirjan. Siinä on asiaa myös ADHD:sta ja siitä mitä eri tiede- ja lääkärilehdissä on sanottu masennuslääkkeistä ja lääkefirmojen kusetuksesta. Itse en enää masennuslääkkeisiin koske kuin pakon edessä.

E-EPA on puhdasta syvänmeren kaloista saatua kalaöljyä ja se on eri asia kuin kalanmaksaöljy. Jos ei saa ravinnostaan tarpeeksi ns hyviä rasvahappoja ts syö väh 2x/viikossa kalaruokia niin kannattaa nauttia kalaöljyä muuten.

Aivot, verenkierto ja sydänlihas tarvitsee kys rasvaa ja varsinkin lapsien aivot hyötyvät siitä.

Ja kuulema on todettu että auttaa esim ADHD-lasten käytösongelmiin.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat