Vierailija

Mulla kasvojen alueella tosi pahana, kiitos hormonikierukan. Viimeinen vuosi mennyt aknen kanssa kiukutellessa.

Mitä hoitomuotoja, kuinka tehonneet vai tehosiko vain kierukan poisottaminen?

Kommentit (14)

Kun välillä kuola poskella kaupassa kattelen karkkihyllyjä. Naaman pesuaineet on helpottanu jonkun verran. Käytän sebamedin saippuuaa ja geeliä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ravintoon suosittelen lisäksi helokkiöljykapseleita sekä kalaöljykapseleita, mulla auttoivat muutamassa kuukaudessa (finnit vähentyivät). Yövoiteeksi jokin hoitava voide, päivävoiteeksi jokin rasvaisen ihon tuote. Jos käytät päivällä meikkivoidetta ja puuteria, myös yön ajaksi on joskus hyvä laittaa rasvaisen ihon voide. Kuorinta kerran viikossa, kasvonaamio samoten. Finnien kuivatukseen oiva vinkki: Echinamaxin auringonhattu-uute! Kuivattaa finnit hetkessä!

Selkä on pahin, ja oikein hirvittää kesän tulo, kun talvella olen kuitenkin pystynyt pitämään kaiken piilossa paksujen talvivaatteiden alla.

Lisäksi ennen kuukautisia tulee aina hervottomia pallukoita otsaan, ohimoille ja leukaan, ja niiden parantelu ja kuivattelu kestää pari viikkoa - kunnes onkin taas jo seuraava kierto samassa vaiheessa ja uudet näpyt ilmestyvät :-(

Ostin Avedan hoitoöljyä, jota olen sekoittanut yövoiteeseen (Vichyn aikusten akne-sarja), ja uskaltaisin väittää, että se on auttanut hieman.

En tiedä sitten mutta yksi vaihtoehto olisi poistaa kierukka ja lopettaa kaikenlainen hormonaalinen ehkäisy ja antaa kehon palautua ns. omaan hormonitasapainoonsa...siihen menee sitten kyllä aikaa, mutta se on varmaan sen arvoista...

Moi!

Minulla on akneen taipuvainen ihotyyppi ja ihon on myös äärimmäisen herkkä. Iho ei kestä oikein minkäänlaistä käsittelyä ja ihotautilääkäri kielsikin minulta kosmetologikäsittelyt. Ihon tilanne parani huomattavasti kun lopetin minipillerit ja löysin sopivat yhdistelmäpillerit (femilar). Silloin pääsin mm. eroon selän iho-ongelmista. Minipillerikaudella mulla oli aina joku patti selässä. Eli keltarauhashormonipitoiset ehkäisyvalmisteet kyllä aiheuttavat aknea, jos on siihen taipuvainen. Jossain vaiheessa kokeilin tetrasykliinejä ilman tulosta ja muutama vuosi sitten söin lopulta pitkän kuurin Roaccuttania ja sen jälkeen ihoni on pysynyt hyvänä, mitä nyt nenän alueella on jonkin verran mustapäitä.

Vuosien varrella on tullut käytettyä satoja ja satoja euroja erilaisiin hoitohin ja kosmetiikkaan mutta jos ongelma on hormoniperäinen niin niin ei siihen ulkoiset hoidot oikein tehoa. Uskon nykyisin, että semmoinen liika hoitaminen ja ihon räplääminen pikemminkin haittaa ihon omaa toimintaa.

määräsi n. 4 kk kuurin Roaccutania. Tuju lääke. Ei saa olla raskaana eikä tulla raskaaksi seuraavaan 12 kuukauteen.

Sen jälkeen ei ole finnejä näkynyt (siitä on nyt n. 6 vuotta).

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat