Vierailija

Hemoglobiini 111... onko alhainen, kannattaako ruveta syömään rautaa?

Kommentit (18)

mulla on heti sanottu jos on ollut alle 120... en voi ymmärtää miksei ole sanonut aiemmin. Syö nyt ihmeessä jotain rautaa, aloita varovasti ettei mene maha kipeeks.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Olen 1x elämässäni (31v) maistanut tupakkaa ja se oli ollessani 13v, sen jälkeen en ole ikinä kertaakaan röökiä suuhuni laittanut!!

miksi ihmeessä tuollaista heitit?

-6-

aika matala. Eikös se mittaaja antanut sulle mitään ohjeita? Kyllä mä ainakin söisin kuurin jotakin rautalääkettä ja sen lisäks C-vitamiinia niin että imeytyy paremmin. Sen C-vitamiinin vois syödä vaikka appelsiinina tms.

Toki on hyvä syödä rautaa mutta se on myös merkki siitä että vauva on ottanut " omansa" ja voi hyvin. Jos et ole raskaana niin olisi hyvä tutkia lisää.

Syö nyt kumminkin rautaa jossain muodossa että saat hb:n tasoittumaan. Laskiko sinulla synnytyksen yhteydessä paljonkin hb? Sitäpaitsi hb nousee hitaasti mutta varmasti:)) Muista ulkoilla ja syödä monipuolisesti, rautalisäkään ei ole pahaksi. Jos on kovin runsaat menkat niin ota puheeksi gynesi kanssa. Kyllä se siitä!

Neuvolatäti sanoi vasta kolmannen alle 120 tuloksen jälkeen, että hemoglobiini on matala ja kysyi, olenko syönyt rautatabletteja. Tyhmä kai olen, mutta en minä tiennyt mitään hemoglobiinin arvoista sitä ennen...

Vauvani voineet kumpikin koko raskausajat oikein hyvin vaikken anemiatapaus olekaan ollut. Vasta kun naisen hb-arvo ylittää 160 niin puhutaan liian korkeasta arvosta.

-6-

Olen synnyttänyt reilu puoli vuotta sitten ja nyt on ollut kolme kuukautta kierukka, jonka takia menkat on ollu aivan jättirunsaat, joten eiköhän se selitä tuon alhaisen hb:n

-ap-

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat