Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Koska toi viestipino oli taas jo 5 sivun mittainen (me ollaankin ahkeria kirjoittelijoita, hyvä!) niin ajattelin jotta aloitan loppuviikoksi oman pinon¿

Voi Nojanda, sun negatestausviesti meni todellakin ohi silmien, pahoittelut siitä¿ Mutta jos tätiä ei ole vielä näkynyt, niin toivoa on, pidän peukkuja! Bdbdb

Uusia oli jälleen tullut, tervetuloa kaikille kasvattamaan plussasaldoa tammikuuksi +++++++ =)

P02p06, joskus aiemmin kirjoitit että olit saanut haalean plussan, mutta vuoto oli sitten kuitenkin alkanut, siksi kyselin, josko sulla on ollut noita enemmältikin¿

Pikkupapullakin hienosti onnistunut painonpudotus!

-cecci- JEE, lisää näitä!! Peukkuja pidetään, että viivat ois huomenna jo vahvemmat bdbdbd

Taizka, olitpa kirjoittanut ihanasti että ¿pahoittelut täistä kaikille¿! =) Vitsit, sain ihanat naurut vaikka kyllä ymmärsin että kirotusvihre oli päässyt tapahtumaan ;)

Lissukas, sen verran kerron kokemuksia noista Teroista, että jos aloitat niiden syömisen ennen ovulaatiota niin voipi olla niin, että koko ovulaatio jättää tulematta! Lääkärit kun eivät korjaa aloituspäivää, jos on pitkä kierto vaan mätkäisevät kaikille aloitukseksi sen kp15 :/ Itse kun silloin aikoinaan niitä söin ja kierto oli normaalia 28pv pidempi (32-36) niin aloitin Terojen popsimisen vasta kp19-20. Ehkä tekisin sinuna samat, jos kerran tiedät että ovuloit vasta kp14 jälkeen¿

Hobbie, toivotaan että sun erikoiset menkat ois just sitä, että oma hormoonitoiminta on vihdoin käynnistynyt kunnolla ja sen takia täti piti suursiivouksen!

O.N, mies kotiutuu huomenna ja ajattelin kyllä kammeta isännän vaakamamboon, kunhan noi lapsoset on saatu untenmaille ;) Vuoto on tänään ollut oikeastaan tippa-silloin-toinen-tällöin eli suht nopsaan täti kävi vierailulla¿? Mutta en valita, en, on niitä viikonkin maratoneja ollut ja se ei ole yhtään hauskaa¿ Ovista odottelen tällekin kierrolle n.kp9-12 ja koska toiveissa ois tyttö (molemmilla 3 poikaa!) niin ois hyvä päästä pupuileen oikein urakalla viikonloppuna että saatais simot sinne nurkille väijymään ovista varten valmiiksi! Tietenkin poikavauvakin on enemmän kuin tervetullut, mutta yrittänyttä ei laiteta ;)

-Allu kp4, yk8

Sivut

Kommentit (57)

Moikka

Pesun mukaan kiertoni on 30 ja tarjosi seuraavaksi tätipäiväksi 2.5. Tein kuitenkin mammaksin testin lauantaina ja siihen tuli haalea plussaviiva. Tosin aikaa meni varmaan yli sen viisi minuuttia mikä testin ohjeessa sanotaan.

Koska olen ihan innoissani ja todella malttamaton, tein jäljellä olevat kaksi testiä eilen illalla ja tänä aamuna. Molemmilla kerroilla vaaleanpunainen plussaviiva tuli tikkuun viiden minuutin sisällä :)

Josko nyt olis tärpännyt!!! Mikäli on, niin se tapahtui kuudennesta kierrosta ja la on 9.1.2008. Mitään oireita ei ole. (paitsi orastava riemu :)

Iloisia testiuutisia muillekin toivottelee ReettaE!

No padmi tossa kertoili ihmeellisestä vuodostaan ni mä kertoilen nyt sit mitä ihmeellisimmistä maha kivuista ja etomisesta joita en ennen ole tuntenut tässä vaiheessa kiertoa.

Eli alavatsa vasemmalta puolelta todella kipee, semmoinen painontunne kokoajan mutta istuessa pahempi ja silloin kun nousee istumasta ylös ja sitten toi etominen, tekee pahaa ja sitten kun syö tai juo jotain menee ohi mutta tulee aina takaisin jonkin ajan kuluttua joten joku hieman viisaampi jos kertois onko normaalia vai oman mielikuvituksen tuotetta mut kyl toi vats aon niin kipee ettei tällästä voi itekseen kyl kuvitellakaan.

taas tätä ON mut nyt on niin ihme tuntemukset et täyty heti tulla kertoon =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Pahoittelut huhtitytölle tuosta varhaisesta km:sta ja se on totta että aina tuntuu pahalta koska jokainen vauva jota me täällä haaveillaan/toivotaan on todella tärkeä, eikä se yrityskerta vähennä sitä.

Itse oon haaveillut vauvasta jo vuodesta 2005 mutta kun lääkärit kielsi niin minkäs teet ja nyt kun on saanut aloittaa kovan yrityksen niin tiedän että itku tulee jos täti kylään saapuu koska odotan niin kovasti jo että saisin oman pienokaisen jonka tekoo on tässä jouduttu pitkittään, ja kyllähän mä sen tiedän ettei se nyt välttämättä ekalla kertaa tärppää mut silti...

Ja tosiaan tervetuloo joukkoon vadelma, possumunkki, padmi ja väiskitär!! kyllähän tänne aina sekaan mahtuu ja paljonhan meitä täällä jo on.

nyt peukut pystyyn kaikilla ja paljon paljon ++++

Ai niin koskas vosi alkaa bongailla noita oireita kun ovis oli tiettävästi maanantaina? Kivaa muuten kun saa hieman kysellä joltain ja laittaakaa hieman oireita mulle mitä vois koitaa bongailla...

toivottavasti nyt ei oo kauheesti kirjoitus virheitä ku oon tosi poikki mut saattepa hyvät naurut taas =) =) =)

mut nyt hyvät illan jatkot

taizka kp 18/27 yk1

ole vauvaa masussa :( Eilen tuli se kuuluisa täti kylään ja tervemenoa jo toivottelen.. Siirrytään Helmikuun haluttuihin. Aion ottaa nyt ovistestit käyttöön. Mies niitä ehdottikin, kun kerroin, että semmoisia on olemassa. En tiiä, mistä se yhtäkkiä on niin innostunut vauvoista, kun ennen ei tästä asiasta kärsinyt mainita yhtään mitään :) Ihmeitäkin siis tapahtuu. Saisipa joskus sen suuremman ihmeen syliin.. kp 1/28 yk2 alkaa..

tänne sitä taas palaa kun olo helpottaa tädin kyläilyn jälkeen. täti otti ja pakkasi laukkunsa joten oviksen bongailu voi alkaa.tikut odottaa kaapissa valmiina, aloitan testaamisen tuossa kp13 aikoihin.

mies on kyllä kaadettu petiin jo pari päivää sitten kun oli himokas olo ;o)

ONNEA PLUSSANNEILLE+++++!!!!

marie kp6/26-29 yk 4

Taizka ja Huhtityttö! Itsellä oli edelliskierto eka yrityskerta ja pieni epäilys on kemiallisesta raskaudesta, oireet oli aivan uskomattoman selvät. Rintavarustuskin oli ihan kipeä, ei todellakaan ole normaalisti. Negan testasin ennen vuotoa, mut olen aivan varma et jotain tapahtumaa tuolla sisällä oli.

Olen odottanut myös kaksi vuotta tätä yrityksen aloittamista. Ja siksi hekumoin ajatuksella tulla kerrasta raskaaksi. Tuntui, että olisin saanut hyvitystä tuosta pitkästä odotuksesta.

Mutta niin ei sitten käynyt. Kp 22, lyhyin kierto ikinä, vuoto yllätti. Raskausoireet jatkuivat vielä ainakin viikon tuon jälkeen. Mies epäili, että toivoin niin kovasti, että kuvittelin oireet... Vaikka ihmetteli aristavia pulleita rintoja ja superhajuaistia.

Korkealta ja kovaa putosin. Tuntui, että en tunne itseäni ollenkaan.

Nyt tikuttelen ovista. Viime kierrossa sain 2 viivaa kp 12, nyt tänään kp 13, eikä testiin tule kun kontrolliviiva =(.

Tervetuloa uudet! Kiva toivoa Tammivauvaa kanssanne!

Ovista odotteleva AnniHelen@

Mulla kävi nimittäin niin että yleensä siitepölyallergia ihan kamala huhtikuusta syys-lokakuulle asti, mutta kun odotin kevään kynnyksellä ensimmäistä lastani niin sinä vuonna allergiaoireista ei ollut tietoakaan.Olin kans jo etukäteen ollut kovin huolisssani niiden antihistamiinien syömisestä, mutta eipä sitten jostain kumman syystä sinä vuonna tarvinnutkaan syödä mitään. Seuraavana keväänä sama vanha pärskiminen ja niiskutus kuitenkin tuli takasin.Siskollenikin kävi samoin eli raskausaikana ei allergiaoireita, mutta myöhemmin tulivat ihan normaalisti takaisin.

Liisuliini: Voi ei, yritä jaksaa. Ensi kierrolla paremmalla tuurilla. Eikös se niin mene, että harjoitus tekee mestarin. Toivottavasti gyne osaa auttaa.

Possumunkki: On varmaan ollut mahtava nähdä pojan kehitys. Olisi varmaan itselläkin tullut tippa silmään näkyä katsellessa. Sun on nyt sitten lähdettävä pyörälenkeille! Huomasin itsekin, että eilisaamusta tähän aamuun on luonto muuttunut paljon kauniimmaksi ja puihin on todellakin tullut lehtiä. Miellä alkaa mihassa ekat kukat jo kukkia.

ON: Voisiko tämä olla sitä kiinnityskipua. Mulla on selkä ihan h...in kipeä! Alavatsaa nipisteli eilen melko usein ja mua palelee. Kylmiäväreitä menee aina välillä. Mulla on lämpökin vähän kohollaan. Mä niin toivoisin, että nää olis hyviä merkkejä. Vai voiko niitä merkkejä jo olla, mulla oli ovis viikonlopun aikaan?

huhtityttö kp 21/noin 28

Eksyin tuonne perhesuunnittelusivuille, ja siellä oli niin hauska " raskaustesti" , että pakko laittaa tänne:

Raskaana vai ei?

" Tissitesti"

Taustaa: Loka-marraskuussa 1999 Pesulla oli " vähän levotonta" . Keskustelujen tuloksena syntyi tissitesti, jota voi käyttää miettiessä, onko raskaana vai ei. Alkuperäinen tissitesti: Pompi ylösalaisin tuolissasi ja kuulostele tuntemuksiasi rintavarustuksen kohdalla. Huomioi myös " jälkimaku" heti pomppimisen jälkeen.

Tissitestin uudet versiot:

* Versio 1: Hypähtele ylös ja alas seisten tai istuen, siten että rinnat hölskyvät kunnolla.

* Versio 2: (olikohan tämä SARIn versio?) Mene työtuolillesi pää alaspäin pomppimaan. Varo, ettei leuka tule kipeäksi! *kikattaa jo ääneen*

* Versio 3: (kukahan tämän keksi..?) Juokse rappusia pompahdellen askelmalta toiselle kuin kumipallo. Tämän voi ehkä tehdä jo vähän julkisemminkin ;-D

* Tulosanalyysi: Jos tunnet kipua tai arkuutta, (varsinkin nänneissä!) tai " täyteläisyyttä" , voit suhtautua elämään positivisin ;-D mielin.

Eli hyvät piinailijat, ei muuta kuin hyppimään.. :)

Liisuliini

Huhtityttö; pahoittelut, toivotaan, ettei kyse kuitenkaan olisi varhaisesta keskenmenosta. Joillakin nuo raskauden alkamiseen liittyvät nippailut saattavat olla hyvinkin voimakkaita, toivotaan että kyse olisi siitä.

Taizka; tuo tilanne on tietysti aivan erilainen, jos on jo pitkään ensin joutunut odottamaan sitä, että saa alkaa vauvaa toivomaan. Toivottavasti tärppää nopeasti!

Itse olen kyllä melko yllättynyt siitä, mitä vauvaa haluava mieli saakaan aikaan, olin muka ihan selvästi tuntevinani kaikenlaisia raskausoireita, ja kuitenkin näin kävi. No, oma mieli on joka tapauksessa jo paljon parempi, innolla odotellaan uutta yrityskiertoa.

Keväisiä plussatuulahduksia kaikille!

Liisuliini

Kävin jo joulukuisia lueskelemassa, mutta meillä ei tärpännyt (epäilen ovuloimatonta kiertoa). Toivottu la olisi vasta 31.1., joten jään ainakin tänne viimeiseksi notkumaan :). Nyt on menossa kp 4, joten eipä mitään uutta aurongon alla. Toivottavasti mukava kuumeiluseura saa kuukauden kulumaan nopeammin. Meillä mieskin on innolla mukana kuumeilussa, mutta en jaksaisi hänelle kaikenmaailman lima-asioita kuukaudesta toiseen selvittää :S. Nyt pyörähti käyntiin yk 4, tässä ajassa takana ainakin yksi varhainen km/kemiallinen. Imetys loppui kokonaan pari viikkoa sitten, joten nyt ollaan tosissaan liikkeellä! Neljättä ja viimeistä kuumeillaan, lapset t01, p03, p06. Nyt yritetään ajoittamalla tyttöä, käytössä myös greippi- ja karpalomehu, magnesium ja kalsiumlisä sekä ovistikut.

Padmi

Kirjoittelinkin tuonne jo otsikolla anovulatorisen kierron jälkeiset kuukautiset, mutta siihen ei tullut vastauksia vielä, joten kerron teillekin. Mulla on yleensä tosi runsaat menkat, jotka kestää noin viikon. Nyt kuukautiset ovat olleet todella niukat. Nyt ovat kestäneet viisi päivää, mutta suurimman osan ajasta olisin pärjännyt pikkuhousunsuojalla (käytän kyllä divacuppia).Välillä tulee aivan kirkasta verta, välillä ei mitään. Mitään hyytymiä tms ei ole tullut. Ja rinnatkin on kipeät! Jotenkin en usko raskauden mahdollisuuteen, mutta olisivatko hormoonit jotenkin sekaisin? Onko kellään mitään neuvoja tai kokemuksia vastaavasta? Lantion seutua nipistelee, tuntuu melkein kuin liitoskivuilta. Olen varmaan kuumeillut liikaa ja oma kroppa alkaa tehdä kepposia mielikuvitukselle :S

sen vauvan vielä saat! Halaukset ja tsemppiä kovasti sulle.

Liisuliini: En itsekään olis jäänyt noita tuhruja sun muita miettimään. Gynen hinta on pieni, jos ei muuta niin mielenrauhasta. Kerro sitten saitko vastausta noihin juttuihisi!

Taizkalle hyviä hermoja piinaviikkoon =).

Susumint: Mulla on ihan päinvastoin nuo menkkajutut. Esikoisen jälkeen vuoto on ollut aikaisempaan verrattuna järkyn runsas. Gynellekin siiitä mainitsin, ei pitänyt sitä merkkinä mistään.

Fanny: Pahoittelut tädin tulosta. Ovistestesteistä on varmasti hyötyä, jos ei tunne ovista ja kierto vaihtelee. Paljon plussaonnea helmikuulle!!

ON: Oviksen metsästys meni hieman sekaisin... Eilen kp 14 ja sain jo aiemmin selvittämäni viivan, joka oli siis jonkin verran himmeämpi, kun kontrolliviiva. Tänään ei mitään. Ovisoireita oli eilen ja tänään aamupäivällä. Nyt illalla ei enää mitään. Simpat lähti matkalle eilen ja siihen se jääkin, koska mies on työreissussa =(. Eli yhden kerran varassa on tämä kierto, harmittaa ihan hirmuisesti. Nyt en voi kun odottaa.

Paljon, paljon plussasäteitä kaikille!

AnniHelen@

Tarrasukkia vaaville myös! Nyt onkin teillä juhlamieltä kerrakseen wappuna?

Villiina: Mutta raskausoireethan voi olla ihan erilaiset eri raskauksissa vai olenko ihan väärässä? jos se oiskin kiinnittymisvuotoa ja ja.. No ei voi tietää, vain toivoa parasta. Täällä kaikki peukut pystyssä!

Taizka ja Niiloakseli: toivottavasti oireet todellakin viittais raskauteen!

Liisuliini ja Fanny (taisi olla muitakin..): pahoittelut tädistä!!!! Inhottavaa! Liisuliini, toivottavasti gynekäynti on hyödyllinen, vaikka sitten vain mielenrauhan takia:)

ON: Ei mitään jännittävää kerrottavaa, ylihuomenna alkaa ovistikuttelut eli kp taitaa olla 8/27 tai jotain sinne päin.

Iloista vappuhulinaa kaikille ja pidän peukkuja plussaa odottaville!!!

Hobbie

Huomenta!

Eilen illalla Apteekin testiin ilmestyi kaksi vahvaa viivaa :). La siis 2.1.2008. Onnittelut muille plussanneille ja tseppiä niille, joita täti ilkeää kiusia :/.

yritin tässä jo joku aika sitten kirjoitella tonttuihin, mutta meillä netti pätkii ja pätkii ja hetki oltiin sivistyksen ulkopuolella. Mutta jos teidän kanssa sopii silloin tällöin kirjoitella niin vapaaehtoinen löytyy :-)

Sellainen tilanne itsellä, että toista kuumeillaan, esikoinen syntynyt 5/06. Imetän vielä kerran päivässä, mutta ensi maanantaina loppuu se lysti. Yk en osaa oikein sanoa, kun tuo imetys on sotkenut vähän kuvioita. Mutta kerran on täti tullut käymään ja jos siitä laskee niin nyt ollaan kp 33/? viime keskiviikkona testasin negaa, mutta pitää nyt sitten vkl vielä testailla. Kaikenlaisia tuntemuksia sitä päässä ja vatsassa liikkuu... Mutta toivotaan että hyviä nippailuja. :-)

Aurinkoista vkl kaikille ja oikein paljon plussaonnea.

Väiskitär

Juu-u. Kyllä mä vedän teitä mukanani tuonne odotuspuolelle niin kovaa kuin vain jaksan. Uskomatonta mutta totta, eilen työpäivän jälkeen olin jo ihan puhki. Esikoiselle DVD pyörimään (vastoin normaalikäytäntöä) ja mutsi peiton alle nukkumaan. Ja auts, miten kipeät rinnat onkaan. *Onko pakko käyttää paitoja ja liivejä - onko?!!?* ;DD

Hienoa kuulla näitä uutisia!

Mulla taisi sittenkin tulla tästä kierrosta ovuloimaton, vaikka munis olikin kasvanut oikeisiin mittoihin :`( Normeja oviksen jälkeisiä oireita ei nimittäin kuulu eikä näy...hermot todella kireällä, veetuttaa niin vietävästi tämä kropan sekoilu. No, saapahan clomit ja mahdollisen irrotuspiikin jo seuraavaan kiertoon, riippuen toki verikokeiden tuloksista. Sorry tämä oma napainen teksti, ottaa vaan niin päähän :`(

Lauantai-illan vietto jatkuu paljon helpottuneempana. Samaa ajattelin, kun Nelliina. En tiennyt tuon luteaalivaiheen pituudesta mitään.

Nelliinaalle hyviä hermoja piinailuun! Ja Liisuliini, oletko päättänyt käydä siellä gynellä?

ON: Ovistestin tein puolen päivän aikaan, nyt oli näkevinäni hennon haamun. Ehkä. Eli ei mitään uutta siltä rintamalta. Nyt puolestaan ihmetyttää, kun aamupäivällä pupuiltiin, niin nyt vessassa käydessä paperiin tuli vähän verta. Ihan nuppineulan pään verran limaista vuotoa. Ja ANTEEKSI tämä yökkistarina, mutta ei vaan ole ennen näin käynyt. Ja taas ihmetyttää... Tutkinko itseäni tosiaan suurennuslasilla vai mistä tälläisiä uusia oireita ilmaantuu? Rinnatkin on arat.

Kai tästä pitää johonkin hoitoon hakeutua. Jos vaikka Gynestä alan =).

Mukavaa lauantaita kaikille!

Sekopää AnniHelen@

Näin yöllä unta, että menkat alkoi. Ja herätessä tajusin, että tosiaan, miulla voi menkat alkaa ihan koska vaan koska nyt elellään ensimmäistä kiertoa ilman pillereitä ja kierto voi olla ihan minkä pituinen tahansa. Ja samalla muistui sitten mieleen, että ai niin, tällaista se odotuksen odottaminen tosiaan on, sitä miettii päivät ja yöt ja on tuntevinaan vaikka mitä oireita suuntaan ja toiseen. Ja sitten jos se plussa sieltä joskus tulee, niin sitä odottaa ja pelkää taas vaikka mitä. Ja sitten kun se lapsi kasvaa niin sitten sitä vasta odotetaan ja pelätäänkin. Hymy. Koskahan sitä oppisi elämään ihan vain tätä päivää onnellisena siitä millainen se on.

Aamulla herätessä, 6-vuotiaan pojan kanssa aamupalalla istuessa huomattiin, että yön aikana on takapihan koivuihin kasvanut selvät lehdet ja vihertää ihanasti! Rakastan kevättä! Ja meidän 3-vuotias poika oppi eilen ajamaan pyörällä ilman apupyöriä. Itkuhan siitä äidille tuli ylpeydestä omasta lapsestaan. Ja miehestäni, joka niin kärsivällisesti opetti poikaa ja juoksi rinnalla.

-possumunkki

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat