Vierailija

saatuani taikinan valmiiksi että hiivat unohtui pöydälle. Taitaa olla taikina käyttökelvotonta?? Kai jollain käynyt joskus samoin...? Onko muuta vaihtoehtoa kuin heittää taikina kompostiin ja tehdä uusi? Kyllä potuttaa.

Kommentit (10)

Heh heh, nyt av-mammat säikähti ja kauhistui. Oikeesti leivon suoramyyntiin mut ei siitä sen enempää. Hyvää päivän jatkoa edelleen. T. ap

niin teinpä sitten sellaisen " kokeen" että liotin hiivat pieneen vesimäärään ja vaivasin taikinaan. Saapa nähdä minkälaisia pullia tulee...

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Oottelen tässä että pääsee leipomaan. Eilenkin oli kello kymmenen ennenkuin oli kaikki paistettu. Nyt taitaa olla vielä enemmän kun tuli tää hiiva-hidastus ;) Toivottavasti ei kuitenkaan ihan pilalle mene pullat.

Kyllä minäkin voisin nukkua vaikka kymmeneen mutta sit tulee morkkis kun ajattelen mitä tänäkin aikana olis ehtinyt tehdä. Ja kun kuitenkin kymmeneen nukuttuani väsyttää ainakin yhtä paljon kuin jos herään viideltä. Enkö olekin outo tapaus :) Viikonloppuna kuitenkin nukun hyvällä omallatunnolla..

Sulatin hiivan noin desiin vettä ja vaivasin mahdollisimman hyvin taikinaan, pikkasen sai lisätä jauhoja. Tulipahan tuokin kokeiltua ;) kyllä minä tästä lähin aion kuitenkin muistaa ne hiivat ajallaan laittaa...

Sen verran täytyy sanoa että jos jollekulle sattuu vastaavaa että unohtuu hiivat niin huoletta voi pieneen nestemäärään sulatettuna lisätä taikinaan. Näyttäis ihan samanlaisilta pullilta kuin muulloinkin.

Mä olen sen verran aikaansaamaton ihminen että jos nukun kymmeneen, todennäköisesti päivä menee suht polusta; lähes mitään aikaansaamata. Kolmen lapsen kotiäitinä kun sitä touhua kuitenkin on eikä siltikään paikat pysy siistinä vaikka aikaisin herääkin... Mut mä en olekaan niin innostunut siivoamisesta kuin leipomisesta ;)

Mutta oikein mukavaa ja aurinkoista päivää kaikille!!

itse olisin yrittänyt samaa taktiikkaa. Miten sait hiivan hyvin ja tasaisesti vaivattua isoon taikinaan, onko sulla kone vai olitko sinnikäs?

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat