Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

En osaa laittaa linkkiä eilisestä :-/

Sivut

Kommentit (37)

Heippa vaan kaikille!

Pian alkaa toukokuu - se teidän suuri kuukausi! Halusin vaan tulla toivottelemaan onnea ja tsemppiä tuleviin synnytyksiin. :) Jotkut Toukot ovat jo oman nyyttinsä saaneet, onnea heille kovasti!

Itselläkin masu kasvaa kovaa vauhtia, pian on puolivälin etappi ohitettu. Liiallisen niskaturvotuksen ja istukkanäytteen aiheuttamasta säikähdyksestä on jo toivuttu ja odottelu jatkuu levollisin mielin. Istukkanäytteen mukaan meille on tulossa kromosomistoltaan terve poikavauva! Jätkänpätkä on aika kova liikkumaan, kun jo rv 14+ olen päivittäin tuntenut liikkeet.

Eipä muuta, vauvantuoksuista kevättä kaikille!

Tuutupii ja Masuli rv 19+2

P.S: Olen siis se, joka syksyllä tippui Toukokuisista tuulimunadiagnoosin myötä. Sori taasen pinotunkeilu...

ollaan yhtenä edelleen, eihän tässä vielä mikään kiire... :) Heh!

Ollaan oltu liikenteessä pitkin päivää, ja vain ohimennen ehdin päivälläkin osan viesteistä lukemaan. Nyt olis nukkumaan menon aika, joten pikainen vilkaisu tänne ja sitten unta tupaan.

Onnittelut Varjokkaalle ja perheelle ensimmäisestä toukotytöstä!!!

Murmelin sokereita mietin, kun käytiin Seinäjoella ostoksilla (ja tunnen totta vie sen Prismassa ramppaamisen jaloissani ja selässä, mutta en muualla :( ). En mä mikään asiantuntija ole, mutta tuli kumminkin pohdittua. Olisko oma insuliini elpymässä loppua kohti tai sitten alkaa tasaantumaan tuo vaihtelut. Mun sokerit on olleet enimmäkseen (ilman insuliinia siis) 4-5 välissä niin ennen kuin jälkeenkin aterian. Pari poikkeusta oli molemmin puolin, mutta silti oli jälkeen-arvotkin reippaasti alle rajojen. Jos sun arvot pysyy rajojen sisäpuolella (ei siis laske taas liian alas), eikö se ole hyvä asia, silloinhan voi insuliinin määrää vähentää (tai syömistä lisätä ;D)? Kannattaa kumminkin kysyä joltakin asiantuntijalta, niin osaavat neuvoa paremmin.

Nyt nukkumaan, huomenna pitää ravata poikien kanssa hammaslääkäriin...

Äippä 37+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Viikot kertyy ja hermot kiristyy!! Taitaa olla samat fiilikset monilla muilla. En tiedä muistatetteko enää, kirjoittelin joskus pari kuukautta sitten ahkerammin. Lueskellut olen välillä, mutta en ole saanut raapusteuksi mitään.

Onnea ensin kaikille vauvan saaneille!!! Ihana lukea, että kaikkilla on mennyt synnytkset hyvin ja vauvat olleet terveitä.

Itsellä vauva on ollut tuloillaan - paikat auki ja lyhentynyt ja supistuksia jo kauan - ja nyt kun saisi tulla ei ole pahemmin merkkejä. Jotain limatulpanomaista vuotoa välillä ja supsistuksia epäsäännöllisesti. Vauva on eilisen neuvolan mukaan äärettömän alhaalla ja kiinnittynyt, mutta eihän sitä uskalla toivoa, että tulisi ajoissa, vaikka edellytykset olisikin. Esikkokin meni yli. Itsellä hemoglobiinit liian alhaalla ja kyllä väsyttääkin ja hermot kireällä uhmaikäisen kanssa...

Ei kyllä osaa " nauttia" yöunista ja muista, vaikka tietää, että kohta on edessä valvomisia yms. Olisin kyllä täysin valmis jo synnytymään!!!

Mutta onnellista loppuodotusta kaikille - saadaankohan monta vappuvauvaa?!!

Lubina 38+2

Olipas sitten piiiitkä yö.

Eilen illalla ysin aikaan tajusin, etten muistanut tunteneeni vauvan liikkeitä aamun jälkeen. Ja eikun laskemaan. Laskin ohjeen mukaisesti ja niiden kahden elämäni pisimmän tunnin aikana sain yhteensä alle 10 liikettä. Mies tuli näytöksestä ja raahasi itkuisen rouvansa taksiin kohti sairaalaa. Onneksi kaikki oli hyvin ja heti, kun päästiin käyrille, alkoi pikku-O antaa kunnon potkusarjaa. Itku tuli taas, tällä kertaa helpotuksesta.

Koska kyseessä oli liikehälytys, jäimme odottamaan lääkäriä, joka tuli vasta kahden jälkeen. Lääkäri oli pahantuulisen oloinen venäläisnainen, jonka puheesta en oikein tahtonut saada selvää. Kaikki kuitenkin oli hyvin ja kokokin tuli katsottua samalla: Ei täällä mahassani mitään jättiläistä olekaan, vaikka iso vauva onkin. Paino on n.3,5kg tällä hetkellä. Ihan hyviä uutisia, ettei tarvitse jännittää sitä mahdollista käynnistystä ainakaan vielä tässä vaiheessa.

Jäi vaan hiukan nolo olo, kun tuntui, että se lääkäri piti mua liian hätäisenä, vaikka kätilö sanoi, että oli ihan hyvä ja perusteltua, että tulin. Hän itse pyysi tulemaan, kun soitin. Enhän minä sitäpaitsi voi ensisynnyttäjänä tietää, mikä on hätäistä!

Nukkumaan päästiin vasta aamuyöstä. Nyt olo on väsynyt mutta onnellinen. Vauva voi hyvin, eikä millään muulla ole merkitystä!

MIRAGELLAko on synttärit:ONNEA!!!

ÄITE82: Onnittelut 7-vuotisen kihlauksen johdosta (vaikka the päivä taisi olla vasta huomenna)!!

IDA-ANTONIA: Nuo " Nauti nyt, kun vielä voit!" -kommentit ovat kyllä ärsyttäviä. Ei tässä enää paljon nautita, kun olo on mitä on. Kai sitä nukkuisi, söisi ja harrastaisi seksiä vuoden tarpeet varastoon, jos pystyisi!

MIRMUSKALLA kissojen kevättoilailut aiheuttavat harmaita hiuksia. Sama homma täällä! Juoksevat ja riehuvat aamusta iltaan ja illasta aamuun. Välillä tappelevat niin, että nurkat ovat täynnä irronneita karvatukkoja. Ei uskoisi, että molemmat on leikattu! No, suotakoon heille nämä muutamat hetket kevään riemua. Ovat ne aika ihania silti!

+aurinko paistaa

+olo on hyvä, ehkä jaksan pienen lenkin tänään

+vauva puljailee

Jansku 37+5

DAIM: Mulla neuvolan terkka ei kommentoinu lapsiveden vähyyttä mitenkään. Sano vaan just että lapsivettä on vähän kun vauvan tuntee niin selvästi ym.. Ilmeisesti siinä ei oo sit mitään ihmeellistä??

Jotenkin jäi nyt pahasti kaiveleen toi sf-mitan kasvun pysähdys..vauvakin on muutenkin ollu tänään aamusta asti ihmeen rauhallinen, tuntuu kyllä että liikkuu, mutta kunnon muljaaminen on jääny johki? Seurailen nyt tässä mitä se sielä masussa touhuaa..

Jäi taas vähän huolestunut fiilis. Sf-mitta on pysyny samana kohta kolme viikkoa. Terkka aikaisti seuraavaa aikaa, mitataan taas, ja jos ei muutosta, niin ultraan vielä kerran. Vauva ei ollu vielä ihan laskeutunu.

Kaikki muut oli kunnossa

- pissassa ihan vähän proteiinia

- paineet 119/69

- painoa tullu +600g/viikko (nyt yht. 11kg)

- sf-mitta 29

- syke 140 ja rt edelleen

Lapsivettä oli kuulemma nyt vähemmän. Oisin mielelläni menny vaikka heti ultraan, nyt mietin viikon tota mitta asiaa kuitenkin

Läheiset kehottavat nyt nauttimaan viimeisistä päivistä,hemmottelemaan itsenäni ja nukkumaan paljon... joo-o

Oikeen ..tuttaa tämä oleminen. Tottahan tuntuu kuin masussa olisi sementtiä, henkeä ahdistaa ja pikkusen on alkanut synnytys mietityttämään, liikkuminen on tosi vaihtelevaa..näistä mikään ei saa aikaan niin mojovaa ahdistusta mitä tunnen. Pelkäsin kuntoni heikkenevän ennen synnytystä ja tässä sitä nyt sitten ollaan... ahdistaa ja itkettää eikä mitenkään enää jaksaisi näitä yksinäisiä päiviä kotosalla. Tämähän alkaa muistuttaa entistä elämääni jossa kaikki oli vähän hankalaa ja ahdisti niin pirusti..

Niin..että masennustahan se taitaa taas pukata ja hyvään saumaan. Yritän pitää mielessäni, että siskoni (2 lasta) totesi kaikkien olevan lähinnä raivona viimeisinä viikkoina. Ei kovin seesteistä viimeisillään kikkailijaa ole tavannut. Kun voisikin nauttia mutta perselleen menee..

Menen huomenna käymään polilla käyrällä ja varmaankin kerron tästä tilanteestani. Tuntuu typerältä pyytää käynnistyksen aikaistamista vaikka senhän odottelu tämän varmaankin aiheuttaa.. Jotenkin tuntuu niin rääkkäävältä yrittää pinnistää sovittuun päivään. Eihän se vauva silloin tule..mutta en tiedä..kohtapa vaan olen niin ahdisteinen, että osastolla oleminen tuntuisi paremmalta kuin kotona kikkaileminen.

Sokerit on olleet alhaalla eilisestä lähtien..vähän illalla nousi mutta muuten alle kuuden tai pikkusen päälle lukemissa myös aterian jälkeen. Välipalan söin pistämättä ja sekään ei nostanut sokereita..mitähän ihmettä niitten kanssa on tapahtumassa. Tietäisikö 3xäippä vai kukas se olikaan joka näistä jotain tiesi. Mitenköhän emunaisella pyyhkii ?

Lääkärin ohje on ollut liikkeiden osalta se, että synnärillä käymään mieluummin liian herkästi kuin ..että ihan hyvä kun Janskuli kävi siellä.

Murmeli ja nöpökkä 37+1

Äiti82 tosta sf mitan kasvun pysähtymisestä. Mullahan on myös ollut viime kerrat samat mitat. OIkeestaan viimiset 3krt ja eilen toi TAYS:sin lääkäri sai ton 32.5, eli olis 0.5cm kasvanut noista kolmesta kerrasta.

Tuntuu, että loppua kohden sitä huolestuu ihan pienimmistäkin ja sitten jää kaikki tollaset asiat vaivaamaan.

nytkin koko ajan mielessä, voiko vauva tukehtua tms. kun lapsivettä on vähän. Tai mitä sitten kun synnytys käynnistyy ja lapsivesi menee? Eihän se voi mahassa olla jos vettä ei ollenkaan jäljellä?

Onkohan muuten mahdollista, että toi on tosiaan lapsivettä mikä on tullut pieninä määrinä pöksyihin? Oon aatellu, että se on valkovuotoa tai hmm pientä virtsankarkailua välillä, mut onkohan se sitten lapsivettä ollut, jos sitä kerta mahassa vähäsen on? Meinaan melkein joka kerta kun vessassa käy pitää toi pikkuhousunsuoja vaihtaa..hmm..

Jansku hyvä, että menit käymään lääkärille. Täytyyhän se varmistaa, että vauvalla kaikki hyvin. Tuntuu, että mä oon niin " ujo" ihminen, etten kehtaa ihan heti lähteä näytille, vaikka oikeesti pitäis pitää vaan puolensa ja soittaa ja käydä näytillä jos jotain tulee. Noitten työtähän toi on, että tarkkailevat meijän vointia ja että kaikki menee hyvin.

Mut hyvä homma, että vauvalla kaikki hyvin.:)

Onkos muita muuten vaivannu väsymys? Otin taas päkyt ja harmittaa kun ulkona oli aurinko alkanut paistaa ja missasin ton ihan kokonaan. Hemppa pitäis olla kunnossa, syön just sitä lisärautaa ja toissa kerralla hemppa olikin noussa, eilen ei mitattu.

Pitää mennä varmaan happea haukkaamaan ulos. koirulitkin on pihalla olleet päivän, ehkä ne kuitenkin jaksaa kävelyn tehä.:)

T: Daim ja pömppis

En yleensä ole kovin arka, vaan liiankin tietoinen oikeuksistani. Tämä lapsen odottaminen on vaan niin huikea kokemus joka päivä, että se pistää rohkeammankin epävarmaksi ja araksi. Kun ei ole kokemusta asioista ja koetat tehdä kaiken oikein, koska kyseessä on maailman isoin asia, sitä välillä häkeltyy, jos joku suhtautuu väheksyvästi.

PUUDELI: Hyvä, että teilläkin oli kaikki hyvin! Saimme siis molemmat vielä hyviä uutisia tuon vauvan koonkin suhteen.

MIITU: Minä en kyllä tuohon kuvailemaasi seksiasentoon taivu, vaikka olisihan se hienoa ;D

Oliko se DAIM, joka pohti tuota LAPSIVEDEN TIHKUMISTA? Olen miettinyt samaa, vaikka olen kyllä varma, että tällä hetkellä mun vuoto on vaan runsasta valkovuotoa. Mitäs, jos sitä ei huomaa? Mitäs jos vedet menee vaikka suihkussa? Tunteeko sen jostain? Kokemusta omaavat, infotkaas taas!!!

Onkos yhtään uusia toukovauvoja tänään tulossa?

Jaahas, täytyypäs katsoa tuo uusi sarja ja sitten Tehis. Ihana telkkaripäivä!

Halauksia teille muruset!

Jansku 37+5

...ens viikon alussa ryminällä, kun on täysi kuu. Sen kun pitäs vetää niitä ulospäin. Sairaalaan tutustuessa sanoivat, että tyäden kuun aikaan on yleensä täyttä. Eli ne joilla tuntemuksia synnytyksen suuntaan, peukut pystyyn, että kuun voima vetäis vauvoja ulos.

Itellä ei ole kuin tukala olo ja maha kinnaa. Nyt varsinki tuntuu, kun tuli keitettyä eka iso kattilallinen jauhelihasopppaa ja sen jälkeen leivottua. tais sit olla vähän liikaa.

Mulla alkaa näiden levottomien jalkojen kans mennä kans hermo...kun mahaa kinnaa ois ihana levätä, mutta ei voi olla paikallaan, kun jalka on niin levoton. Eikös muitakin ollu joilla sama vaiva? Onko pahnetunut raskauden edetessä?

Huuheli 36+5

Moi kaikki toukokuiset,

~~

Välitän viestin ystävältäni VARJOKKAALTA, josta on tullut tänään onnellinen äiti!

Tyttö syntyi tänään 26.4. Strategiset mitat 3610 g ja 49 cm.

varjokas kertoo enemmän tapahtumista kun kotiutuvat.

~~

Nautinnollista loppuodotusta kaikille :)

Coe (+ tytöt 03/05 ja 10/06)

Ihan ekaksi onnittelut Möhömahalle täältäkin!

Mie täällä oon ihan veto pois. Oli kyllä niin hankalaa taas nousta sängystä että voi pojat. Jotenkin tää miun unirytmi on ihan sekasin kun yöllä ei saa nukuttua, tulee ravattua vessassa ja ei löydy hyvää nukkuma-asentoa, mut sit aamulla nukuttaisi niin makeasti. Toivottavasti mein vaavi on sit sellanen yökukkuja... :P

Mirmuskan kissa ongelmat kuulosti niin tutuilta. Meillä nuo kaksi katinroikaletta pitää kyllä sellasta elämää, että välillä tekisi mieli vaan viedä ne jonnekin adoptoitavaksi. Tässä meidän kadulla, kun on enemmänkin noita kissoja, niin tappelevat koko ajan keskenään. Meidänkin katit on kyllä leikattu mutta eipä tuohon kevätvillitykseen näytä tehoavan paljon yhtään. Sit kun niitä yrität pitää sisällä niin oot ihan hermoraunio sen mouruamisen suhteen, kun ulos vaan pitäisi päästä. Itse en edes oo kovinkaan kissaihminen, mutta mies tykkää noista ja haluaa haalia meille jotain kissafarmia, jos vaan antaisin luvan.

Sit taisi olla puhetta sairaalakassin pakkaamisesta. Miulla se tuolla vauvan sängynpäädyssä odottelisi jo melko valmiina. Yritin päästä mahdollisimman vähällä, jos vaikka ei tarvitsisi olla sairaalassa kun se pari yötä. Mies saapi sitten tuoda jos jotain on unohtunut.

Kantoliinoista oli kanssa taasen puhetta. Mie ostin tuollasen EllaRoo-liinan kaverilta, ja nyt tässä pähkäilen että pitäsköhän vielä hankkia ihan trikookangasta ja ommella siitä itse toinen liina. Kun tuossa on se hankaluus, että en ainakaan itse saanu sitä kovinkaan tiukalle, luulisi että sellanen trikoinen olisi mukavempi vastasyntyneellä.... ???

Alpukka(ko) oli saanut ikävää kommenttia lasten ikäerosta. Niinkuin täällä tuli esille niin varmaan on vaan kateellinen että siulla on kiva masu ja toinen jo tulossa. Miun omasta kokemuksesta tuosta pienestä ikäerosta ei ole kun hyötyä. Miellähän noiden vanhempien ikäero on 1v ja 2 viikkoa. Vaikka onkin rankkaa kahden pienen kanssa aina välillä, niin on niistä myös niin paljon seuraa toisilleen ja on aina joku leikkikaveri. Kun tuosta vauva-ajasta selviää niin seuraavat vuodet onkin melko iisejä. Mie ainakin oon alustavasti ajatellut että jos Luoja suo niin voisin ensi kerralla palstailla vaikka toukokuisissa 2008... :D

( . )Toivoisin jo että tällä masurintamalla tapahtuisi jotain. Nyt kun tuo masutyyppi on laskeutunut niin potkii hyvinkin ikävästi kylkiluihin jos vähänkään oot kumarassa. Eli miun kaikki kävely, istuminen yms. toiminta tapahtuu hyvinkin selkäsuorana. Vaavi liikkuu ihan mukavasti edelleen, alapäätä vihloo ja alaselkää juimii, mut siinähän nuo vaivat sit onkin. Ei oo ees enää kunnon suppareita. Oonkin melko vakuuttunu että nyt kun ootan että syntyy ennen laskettua aikaa niin menee varmaan kaks viikkoa yli. Miekin siis oon kyllä ihan vapaaehtonen synnyttämään vaikkas tänään.

Nyt hiippailen tuonne pihamaalle vähän tonkimaan maata, jos vaikka saisi ees pari supistusta aikaseksi.

Tsemppiä kaikille vaivojensa kanssa, ja paljon suppareita!

AngelEyes tasan 38

Minä olen nukkunut ruhtinaalliset 1h ja 10 min viime yönä, eikä kyse ole vauvan saamisesta vaan elämäni ekasta poskiontelotulehduksesta. Naurettavaa, pojalla on korvatulehdus, tyttärellä vauvarokko ja nyt mulla tämä. Taitaa olla melkonen virus tää flunssa mikä nyt riehuu. Olettekos muut jo ehtineet jälkitauteihin asti? Mä olen kaikenlisäks aina ollut tosi arka ottamaan edes panadolia raskaus tai imetysaikana ja aika antibioottikielteinen, niin nytpä onkin sit molemmat käytössä. Viime yö meni ihan rehellisesti vollottaessa, kun pää oli niin uskomattoman kipeä. Laskin tunteja apteekin aukeamiseen, että pääsis sitä särkylääkettä hakemaan. Kysyin lääkäriltä, et onko antibiootti ihan välttämätön johon hän kuivasti totesi että " Ei, jos haluat synnytyksen ponnistusvaiheessa posauttaa silmätkin päästä" . No, en halunnut.

Valitusten päälle jättionnittelut pienten poikien tuoreille äideille!!! Ihanaa, että meidän pinossa alkaa olla vauvauutisia! Me loppukuiset taidetaankin sitten saada tyttäriä tilastojen täydennykseksi :) Jossain luki, että tyttösikiöiden erittämä estrogeeni heikentää entisestään limakalvoja ja aiheuttaa siten kaameita flunssia, sopis ainakin tännepäin. Eipä väliä kumpi tulossa, kunhan elää ja on ihminen, vai mitä?

Kuuppa kipeänä muiden räkänokkien keskeltä Charme 35+4

Oli tarkoitus lähteä neidin kanssa ulos. Tehdä ensin pieni kävelylenkki ja sitten hiekkalaatikolle, mut mulle tuli yht äkkiä tosi huono olo, joten taitaa jäädä väliin... Ihan heti ei ainakaan pysty lähtemään..=(

Mami82: Onnittelut 7-vuotis kihlapäivän johdosta näin etukäteen!!!

Nyt olisi kyllä hyvä päivä vauvan syntyä! Tukkakin kun on kunnossa ;) Joten täällä olis yks vapaaehtoinen synnärille lähtijä!!! Kun eihän täältä varmaan muita vapaahetoisia siihen touhuun löydy! =D

Kiitos kaikille kannustavista puheista eilen! Täytyis vaan päästää tuollaiset puheet toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos! Me ollaan kuitenkin miehen kanssa todella onnellisia että meille toinen lapsi suodaan ja vielä näinkin pian!

Nyt täytyy hetkeks päästä makuulteen, yököttää...

-Alpukka rv38+4 & " Pinsku" 1v7kk

ps. Ekan ultran mukaan mulla olis tänään jo rv39!!!!

Miten niin aivotoiminta hidastunut?

Yö meni yhdellä vessareissulla ja heräsin kuudelta ihan levänneen oloisena, outoa. Piipero nukku seiskaan ja heräs hirmusessa nuhassa. Vauhti on silti ennallaan ja suu käy :)

Onneksi en ole niin huonolla tuulella kuin eilen, ihan kauhee ilta oli. Ei pysty ollenkaan hallitsemaan tunteitaan, kaikki varmaan tajuaa millä tuulella ollaan.

Ihanaa meilläkin on alkanut limakeskustelut :) Minähän kyttäilen päivittäin kun viimeksi se oli niin selvä merkki synnytyksestä. Mutta tosiaan ei tarvitse synnärille lähteä jos vaan limatulppa tulee. Mua vaan edelleenkin mietityttää, että minkähänlaiset supparit mulla pitää oikeen olla et tiedän synnytyksen käynnistyneen. Ne maanantaiset oli jo aika kivuliaita ja tulivat tiheästi. Menis vedet niin olis selkeempää. Synnytys siis pyörii mielessä paljon. Pitäs keksiä muuta ajateltavaa ja antaa vauvan tulla sitten kun haluaa. Malttia malttia!

Huomista lääkäriä odotellessa.

rv.35+6

Tuutupii: tosi mukava kuulla sinusta!! Tule vaan uudestaan kertoilemaan kuulumisia!

Jansku: munki mielestä on hyvä että kävit, jos sait noin vähän liikkeitä. Jollain on nyt vaan ollu huono päivä (tai siis yö), ei ole tietenkään yhtään mukavaa kun jää paha mieli. Mutta vauvahan se tärkein on, aivan sama muille.

Niin, löysinpä pari " jännää" tietoa.. =)

1. monella muullakin on täällä ollu huonoa oloa. Se johtuu siitä että kohtu painaa suurta verisuonta selässä ja hidastaa veren virtaamista takaisin sydämeen.

2. elimistö alkaa loppusuoralla tuottaa endorfiineja, jonka sivuvaikutuksena seuraa usein ärtyneisyyttä, nukkumisvaikeuksia ja mielialamuutoksia. Eli siinä syy kaikille meille, joilla on kiukuttanu! Minusta on ainakin lohdullista tietää, etten ole vaan sekoamassa.. =)

3. siitä miehen siemennesteestä. Sitä seksiä pitää harrastaa nainen selällään mieluiten jalat miehen olkapäillä (onnistuuko???). Ja naisen on maattava selällään jalat koholla jonkin aikaa yhdynnän jälkeen. Näin se siemenneste voi valua kohdunkaulan lähelle.. =)

Te varmaan tiesittekin nämä, mutta minä en! =) Nää jutut oli tosta Vau-kerhon kirjasesti, joka on neuvolasta saatu.

Pitäsköhän se tuota viimestä alkaa kokeilemaan tässä, jos vaikka tapahtus jotain.. Alkaa olla jo levottomat jutut mulla.. =D

No joo, nyt häivyn.. =)

mii

Syö vain niitä antibiootteja. Mies (jolla menee aina poskionteloihin) ei reagoinut tautiin nyt tarpeeksi nopeasti, ja sillä nousi lima otsaonteloihin asti. Nyt neljä kuuria menossa, ja jos ei pian jo helpota, punkteeraus edessä (siis otsan!).

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat