Seuraa 

Nyt vakkareitten kanssa pinoilemaan harvemmin kirjoittaneet!!!

Kommentit (13)

Juhlat tosiaan pidetään, ja nyt sitten tänään siivouspäivä. Puolen päivän jälkeen haetaan ukki lasten kanssa, niin pääsen sitten shoppailemaan. Juomia pitää hakea ja itselleni tarvisin kengät..solariumissa käyn jos saan päiväajan. Menuuna meillä on perunasalaattia, ja joku toinen salaatti, nakkeja ja lihapullia (nämä tekee appivanhemmat), sitten kaikkea kasviksia, sipsuja ja maissilastuja dibattavaksi, yksi makea piirakka kahvinjuojille.

Lapset menee mummolaan sitten la/su yöksi. Ensinnä taitavat mennä uimaan Mimmin kanssa, sitten vasta hakevat Moonan. Joten siis saan su aamuna kölliä siihen saakka kun tuovat kotiin =)

Eilen oltiin perhepuistossa iltapäivä. Mimmi laski varmaan sata kertaa liukumäestä. Moona sitten ryömi pitkin poikin puistoa ja söi hiekkaa ja pieniä kiviä.

Illalla käytiin cittarista hakemassa vappupallot. Oli tarkoitus ostaa vaan Mimmille, mutta mokoma Moonakin halusi. Veikeitä tyttöjä molemmat ja niin haltioissaan palloista. Minä en koskaan saanut palloa, joten tytöt tulee varmasti saavan.=)

PURKKIRUUISTA kyselikö suohomppeli? No, meillä ei oikeastaan kumpakaan syö enää niitä. Moona lopetti heti, kun sai kotiruokaa, Nyt sitten ihmeellinen keksiminen mitä syödään, että Moonallekin kävisi. Mimmille ne ei oikein koskaan maistunut.

Itsekkyys, se on muuten vaikeaa. Tuota marttyyrin vikaa on myös minussa. Lapset menee aina kaiken muun oman edelle. Nyt tosin olen yrittänyt käydä 2xvko combatissa, että on on edes joku hengähdystauko.

SYÖKÄ KENENKÄÄ MUUN LAPSI RÄKÄÄ? Miten sen saisi Mimmiltä pois? e on niin ällötävää.

Nyt aamupalan laittoon..palaamisiin!

Tuulia ja likat

Työpäivä vetelee viimeisiään, kohta pääsen kotiin... Mies siellä jo onkin, kun oli Nuutin kanssa tänään kotona. Onneksi poitsulla alkaa mahatauti hellittää, tänään on ollut ihan ok. Saana on hoidossa, tai oikeammin tällä hetkellä hoitokaverin synttäreillä. Siellä taitaakin olla oikein prinsessasynttärit, kun kaikki vieraat ovat tyttöjä (kun Nuutti ei päässyt)...

Töissä vähän takkuaa. Kypsää, kypsää. Vappuaatto piti pitää vapaata, mutta sen sijaan teen ainakin osan päivää etänä töitä. Jotenkin tyhmät fiilikset nyt koko työpaikasta, mutta ehkäpä ensi viikolla rullaa paremmin ja fiiliksetkin nousevat.

Hyvä, Tuulia, että pidät kunnon bileet! Hyvin toimittu!

Ja rä' än syömisestä: meillä ei syödä, mutta sitäkin innokkaammin kaivellaan nenää ja ilmoitetaan, että taas löytyi räkäpallukka... Tätä harrastaa kumpikin muksuista, Saana tietysti isoveljensä perässä...

Tänään on edessä asunnon kuurausta, samoin huomenna aamulla. Iltapäivällä lähdemme sitten taas Treen seudulle katsomaan asuntoja... Ja viettämään vappua... Ollaan vappuna todnäk veljeni perheen kanssa.

Semmottis. Jospa rupeaisi pakkaamaan tavaroita...

Mukavaa viikonloppua ja vappua kaikille!

Terhi&muksut

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Veena vei taas sanat suustani... Meinaan noiden isomman&pienemmän uhman kanssa. Saanan uhmailulle jaksan naureskelle eikä hermo pala läheskään niin helposti kuin esikoisen kanssa aikoinaan ja vieläkin. Meilläkin tuntuu siltä, että esikoinen jotenkin tekee mut paljon helpommin kärttyisäksi kuin Saana. Johtuneeko siitä, että jotenkin odottaa 4,5v:n olevan jo niiiiiin iso, että pitäisi osata käyttäytyä eikä itkeä turhasta jne. Eikä siis muista, että oikeastihan tuo on ihan pienen pieni lapsukainen vielä... Harmittaa välillä isomman puolesta, että pienemmän toilailut menevät huumorilla, mutta isomman eivät. Jotenkin ovat taas tänään tapelleet ihan koko ajan, kuuntelen vaan sitten, koska huuto yltyy niin kovaksi, että täytyy puuttua... Välillä tekis mieli vaan sulkea korvat... No joo, ehkä ne sitten joskus viisastuu - mäkin oon ihan hyvissä väleissä sisarusteni kanssa näin aikuisiällä, vaikka kakruna tapeltiin ;-)

Terhitaas

kovin lupasivat kylmää täksi päiväksi, mutta mitä vielä. Täällä ainakin aurinko paistaa ja on ihanana lämmin. Mä vietän ansaittua vapaapäivää.. Mun piti alunperin tehdä koulujuttuja, mutta päätin unohtaa nekin hetkeksi ja rentoutua.

Aamupäivän vietinkin sitten shoppailemalla. Kävin hakemassa tosin myös työvaatteita (ihka oikeat duunarihousut ja turvakengät!!), kun olen niin loputtoman kyllästynyt siihen, että kaikki omat vaatteet ja kengät on aina maalissa, purussa ja muussa p:ssä. Meillä kun päällikköys ei tosiaan tarkoita sitä, ettei itse joutuisi hommiin..

Ostin vaatteita PELKÄSTÄÄN itselleni. Yleensä käy nimittäin niin, että en osta itselleni mitään, vaan ainoastaan Kaisalle. Taitaa olla muillekin tuttua tämä??

Nyt pitäisi laittaa kotia järjestykseen ja ajattelin myös ommella. Kaapissa on taas pino korjattavia vaatteita odottamassa sitä hetkeä, jolloin viitsin kaivaa ompelukoneen esille. On jotenkin ihan luksusta olla kotona yksikseen. Viime kerrasta taitaa olla jo aikaa.

Viikonloppu/vappusuunnitelmiakin on. Sunnuntaina vietetään ennakkovappua Lehtovin perheen kera ja maanantaina pidän vapaapäivän, enkä vie Kaisaakaan hoitoon. Taidetaan mennä vappupallo-ostoksille ja vietetään muutenkin päivää likkojen kesken, sillä mies lähtee kavereidensa kanssa viettämään vappua suoraan töistä. Ja potee krapulaansa sitten seuraavana päivänä.. joka hänelle sallittakoon, eipä niitä päiviä montaa kertaa vuodessa ole.

Terve itsekkyys silloin tällöin suotakoon niin meille äideille kuin isillekin! Mukavaa viikonloppua kaikille.

kua ja Kaisa

Täällä sitä ollaan muksujen kanssa kotona. Piti käydä Saanan kanssa silmälääkärissä, mutta ajoin sen verran pahasti harhaan, ettei kerettykään... Vitsit, mä vihaan Hgin keskustan liikennettä - siellä kun sopivasta risteyksestä ajaa ohi, on peli menetetty. Niin siis kävi tänään. No, ei voi muuta kuin maksaa lasku ja tilata uusi aika. Blääh.

Nuutilla on sitten tänään ripuli. Tauti alkoi siis ma-iltapäivänä kuumeella ja vatsan kouristelulla. Sitten näytti toipuvan. Eilen aamulla alkoi oksentelu, se meni ohi ja taas näytti hyvältä. Tänä aamuna iski sitten vesiripuli. Jee. Tosin nyt on taas oltu jo vähän aikaa käymättä vessassa ja ruokakin maittoi. Mutta ei uskalla riemuita...

Meille tulee tänään lauma asunnonvälittäjiä käymään. Välittäjällä on nimittäin sellainen toimintatapa, että kaikki välittävät kaikkea, joten siksi tutustuvat uusiin kohteisiin kaikki. Tätä mä tässä asunnonvaihdossa inhoan kaikkein eniten, kun pitää olla koko ajan siivoamassa. Tosin nyt en mitään superpuunausta aio tehdä, vasta sitten sunnuntaiksi ekaan näyttöön pistetään kaikki ylimääräiset tavarat piiloon jne.

Tuulialle piti sanomani, että nyt pidät ne bileet ja juhlit kunnolla! Pistät miehen heräämään aamulla lasten kanssa, samoin olemaan koko päivän. Sanot, että sä täytät vain kerran 30 v, joten sitä pitää saada juhlia ja pitää saada rentoutua. Itsekkyyttä vaan peliin! Mulla on ainakin tapana tehdä itsestäni vähän marttyyria, ts. päätän, että no, ei sitten pidetä juhlia mulle jne., mutta jälkeen päin harmittaa ihan sikana. Niinpä olen yrittänyt opetella sitä, että sitä voi vaatia myös itselle kaikkea kivaa aina välillä... Eli nyt vaan pirskeet pystyyn! Pidä vaikka nyyttäriperiaatteella, ts. ei lahjoja sulle, vaan syötävää, niin pääset helpommalla!

Ai niin, vappu. Meillä ei koristella, kun on tää asunnonmyyntihomma päällänsä. Muutenkin suunnitelmat vähän auki, piti lähteä Tampereelle, mutta kun on tuota tautia... Äitini on nimittäin menossa leikkaukseen ensi viikolla (ei mitään vakavaa), eikä siis saisi nyt sairastua. En siis tiedä, uskallammeko lähteä sinne viikonloppuna. No, katsotaan ja jutellaan äitin kanssa...

Semmottis. Nyt menen pistämään Saanan päikkäreille ja sitten rupean pistämään paikkoja kuntoon välittäjiä varten...

Terhi&muksut

Taas meijän unista, voi siis hypätä yli. Moona kävi nukkumaan kasin maissa ja heräsi sitten tuossa klo 4.30. Unta 8.5h.Nukahti sitten viiden jälkeen onneksi meijän väliin tirsoille. Koko porukka noustiin klo 6.30. Vähän tätä äitiä väsytää..Tää on kyllä turhauttavaa.

Ihanaa, kun ei ensimmäiseksi tarvitse alkaa imuroimaan. Miten outoa. Vietiin eilen koirat pappalaan hoitoon. Pitää soitella kuinka vanhan koiran massu voi. Vaikka on niin helppoa, kun ei niitä karvaturreja ole..mutta miten niitä kaipaakin =) Meinasin jos ne olisi siellä sunnuntaihin saakka.Menemme sitten sinne vapun viettoon.

G:Miten teillä vietetään vappua? Koristeletko kodin?

Miun piti viettää nyt launataina niitä 30v-juhlia. Kuitenkin tämän mein kriisin takia alustavasti olen perunut ne. En mie näitten lastenkaa saa mitään tehtyä, kun ne hommat jäi sillo sunnuntaina tekemättä..Nyt kuitenkin saatiin miehen kanssa eilen puhuttua ja itkettyä.Jonkin sorttinen sopu on saatu aikaiseksi. Mies on noitten krapulapäivien takia pilannut miun viime äitienpäivän ja Moona ei kyennyt katsomaan sairaalaan seuraavana päivänä ja nyt sitten pilasi miun juhlatkin. Minua niin ottaa päähän..Toisaalta jos mie en niitä pippaloita piä, mie muistan senkin lopunelämää, että mies pilaa kaiken miulle tärkeän. Joten yritän tässä kerätä bilefiilistä ja tinkiä sitten tarjoilusta tai jostain.

Meillä ei ole vielä täällä kaupungissa käynyt ketää vieraita niin olisi kiva jos voisi ylpeänä esittää uutta kotia, ikkunat pestyinä..joku matto puhtaanakin. Moonankaa vielä jotain saisi tehtyäkin, muttei tämän joka nyt jo roikkuu puntissa...

Lopetan siis, ennekuin kiukkuliisa saa kiukun valloilleen..no, onkin myöhästä, veti herneet nenää. Ja äiti laskee kymmeneen, taas.

Tuulia

Tel: Niinhän minä silloin joskus luinkin, että teillä myös lasten ruokailut aiheutti harmaita hiuksia. Ja kyllä, se on mukavaa, että on kohtalotovereita, ei ainoastaan ne omat lapset ole maailman pahimpia riiviöitä..:)

Tuulialle jaksamista uhmaikäisen ja vauvan kanssa ja Rosalla taisi myös isompi kiukkuilla. Tässäkin asiassa on " mukavaa" huomata, että toisillakin isommat lapset aiheuttaa äidissä taantumiskohauksia, ei jaksa aina olla itse se aikuinen. Meillä tilanne jo parempi, mutta voi pyhä sylvi, kuinka usein tuntui, että on pinna tosi tiukilla esikoisen kanssa maaliskuisen ollessa vauva. Nyt on tytöt ( ikäeroa 1v9kk ja 2vko:a ) olleet muutaman päivän semmoisia, että on tullut korotettua ääntä turhan usein, miten niin tietävät mistä naruista kannattaa vetää, että äiti suuttuu..?! Pääasiassa meillä tytöt leikkivät suht nätisti yhdessä ja esikoinen on maaliskuisen idoli. Maaliskuisella on uhmaa, mutta kirjoitinkin viime viikolla, että tämän nuoremman kanssa uhma ei tunnu niin pahalta kuin esikoisen aikana, johtuu varmasti siitä, että maaliskuinen on se nuorempi. Esikoisen tempaukset tuntuu toisinaan vieläkin järjettömiltä ja maalisneidin touhut ja kiukut vähemmän pieniltä. Tai sit johtuu siitä, että vanhempi on alkanut saada itkukohtauksia ihan pienistäkin asioista ja kauhean kovasti itkee ( kyseessä voi olla vaikka väärät housut tai kengät ), joten maaliskuisen kiukkuilu on ymmärrettävämpää ja esikoinen itkee " turhasta" .

Vappu: Ilmapalloja varmasti lapsille ja serpentiiniäkin. Olin kyllä suunnitellut, jos vaikka lapsille hommaisi naamarin, mutta saas nähdä raskinko. Tarkkaan ei vielä tiedetä, mitä tehdään. Sima on valmistumassa eli sitä saa tytötkin maistella.

Lehtovin Helmi vaan katselee samoja leffoja kuin meillä tytöt, etenkin esikoinen. Wallacen ja Gromitin lisäksi Nemo on ollut suosikkilistalla.:) Ja kyllä, tuntuu että voisi katsoa tuntikaupalla päivässä telkkaria, jos vain saisi.

Pyöräilystä on ollut puhetta. Meillä on kerran kokeiltu maaliskuisen kanssa pyöräilyä pienellä pyörällä, jonka jälkeen kannoin pyörän takaisin varastoon. Tämä oli maaliskuun alkupuolella, kun lumet ekan kerran suli, tarvis kokeilla varmaan uudestaan, nyt kun on jo yli 2v. Ensin neiti oli innoissaan, mutta hetken päästä totesi ettei jakka ja nousi pyörän päältä pois ja karkas lähellä olevaan leikkipuistoon. Esikoinen polki itsensä mutkan taakse ja minä huudan, että seis ja maaliskuinen laskee liukumäkeä. Kaappasin maaliskuisen kainaloon ja talutin pyörää samalla ja eikun esikoisen perään, joka oli onneksi pysähtynyt sinne mutkan taakse. Väliin yritin, että maaliskuinen istuisi satulassa tai tarakalla ja työntäisin, mutta " ei jakka" ja neiti kipitti ojat ja lätäköt. Kyllä harmittelin mielessäni, että jätin miehen päikkäreille ja lähdin yksin matkaan. Tosiaankin kotiin tultua olin niin täynnä pyöräilyä, että kannoin pyörän pois silmistäni..:)

Mukavaa loppuviikkoa kaikille! Jospa tässä nyt alkaisi useammin pinoutua, hyvällä mallilla ainakin minun kirjoittelu.

Huh ja puh mikä touhupäivä.

Lähdin heti aamulla kaupoille ja mies vei sillä aikaa neitosen mummolaan. Siellä oli kuulemma leikkimökin siivousta ja halusivat likan sinne :)

No itse sain hommattua olkkariin uudet verhot (taikka lähinnä siis kankaat....) ja vähän muutakin sisustusjuttua. Sit miehen kanssa käytiin vielä puutarhamyymämäläss jne.

Hetken sit kotona pötköteltiin ja pihalle hommiin. Nyt on haravoitu ja siistitty piha. Vaihdoinpa sit samalla sisäkukkiin mullat tuossa ulkona.

Neitosen flunssa alkaa toistaiseksi olla voiton puolella. Yskii toki vielä ja vähän nenä valuu mutta siinä kaikki.

Niin ja vielä yksi juttu. Äsken olin ihan varma että tunsin hentoista kuplintaa masussa, elikkä liikkeitä! Vai kuvittelenko vain, rv 13 alkaa vasta kohta.

Kiva Tuulia kun päätit järjestää juhlat. Mitenkäs ne menivät?! :)

Sama pää kesät talvet, muuta en taaskaan muista mitä piti kommentoida :/

Hyviä pyhiä kaikille!!

Kuulostaa kyllä tutulta nuo sun fiilikset.. Mulla ei onneksi miehen kanssa mitään isompia taisteluita ole ollut, mutta lasten kanssa on ollut melkoisen vaikea jakso taas.

Varsinkin tuon maalismussukan, joka kiusaa pientä siskoaan jatkuvasti. Kiukkuaa milloin mistäkin, ei tottele oikeastaan mitään tällä hetkellä. Olen myös ollut tosi huonolla tuulella ja itse kiukunnut lapsille (tosi aikuismaista toimintaa..) Sitten on siitä paha mieli jne.. Välillä on kyllä sellaisia ajatuksia, mitä ei uskalla ääneenkää sanoa.

Mut yritän ajatella, et kesää kohti tässä mennään ja päästään lomalle ja toivottavasti myös miehen kanssa kahdestaan rentoutumaan edes päiväksi.

Jaksuja sinulle Tuulia!

Toivottelee Rosa, Eeli ja Oona

Tuulialla tosiaan lapset nukkuvat tosi vähän. Jaksamista valvomisiin. Meillä kanssa taas yritän pitää harmituksen kurissa kun unirytmi karkasi taas liian myöhäiseksi. Meillä kyllä nukutaan aamulla, eilen herääminen meni 9:30, mutta illalla pomppi vielä 22maissa vessassa ja kikatteli, kun isompien lasten piti saada nukkua-huoh (ei ole reilua noille isommille, jotka joutuvat aamulla heräämään silmät ristissä kouluun ja kerhoon). Tuntuu että ei saisi minään päivänä livetä normaalista rytmistä tai sitten sitä paikataan taas päiväkausia.

Rosalle tuli mieleen että minäkin tänään olin kaikkea muuta kuin aikuismainen tuon maaliskuisen kanssa, kun oli kiukunnut ensin autoon menosta useamman kerran (aina lähtiessä kun oli kiire hakea kerholaista ja kiire päästä kotiin ottamaan koululainen vastaan) ja kiukkusi sisälle pissalle menosta. Kello oli jo ylipaljon, tytöllä elämä vain kivaa, mutta unirytmit venyi ja venyi. Oli kiire ettei tänään illalla ole samanlaista nukkumaanmenoshowta kuin eilen ja kiukkusin sitten takaisin. Eli menihän tuo hermo sitten taas useamman kuukauden tauon jälkeen: muutunkohan ikinä?

Muutenkin mietin olenkohan syntynyt väärään kulttuuriin kun Suomessa ihannoidaan tyyntä ja rauhallista asiansa esittävää ihmistä, itse kun olen sellainen innostuva ja lyhytpinnaisempi. Ja asiat saavat minut mukaansa ja vaahtoan sitten kunnolla, silloin jotenkin tunnen eläväni. En pystyisi olemaan onnellinen sellaisena tyynenä ja rauhallisena ihmisenä, jotenkin muistan jonkun vuoden ajan kun olin tälläinen (yritin tai olin muuten vain jotenkin itsessäni flegu), niin en ollut kovin mielenkiintoista seuraakaan ja olin onneton! Sitten kun pääsin taas vauhtiin tunsin olevani oma itseni.

Telille sympatiat tuon marttyyriasenteen kanssa. Jotensakin itsessäni löytyy tuota samaa omien tarpeiden syrjään laittamista lasten kanssa- ei muuten. Mutta lasten vuoksi en ole pitänyt vielä edes 30v juhliakaan, vaikka oikeasti taidan olla jo 34v! Joskus olisi kiva ajatella itseäkin enemmän ja pikkuhiljaa olen päässyt siihen, mutta tuntuu koko ajan että tuon maaliskuisen kustannuksella (hän kun oikeasti tarvitsee minusta vielä äitiä/isää ja muita hoitajia ei pahemmin ole). Pitäisi varmaan vaan itsekin vähitellen päästä ajattelemaan itsekkäästi ja olisi kiva päästä juhlimaan yhdessä miehen kanssa, sitä tässä odotellessa.

Nyt ei kuitenkaan juhlia ajatella enempää kuin vappua. Se vietetään lasten ehdoilla, mutta aikuisten kanssa myös hauskaa pitäen. Koristeet laitetaan kun ehditään viikonloppua vasten. Tosin kaveri oli kai tulossa vielä lauantaina lasten kanssa käymään, niin en viitsi ennen sitä laittaa vappua. Kaasuilmapallot pitäisi käydä ostamassa lapsille ja vappumeny keksiä (siis normaalit perunasalaatti ja lihapullat tällä kertää coctailpaloina, mutta muutakin tarvitaan). Kuoharit on ostamatta ja siivotakin tietenkin pitäisi. Sitä ennen sunnuntaina onkin esikoisen lätkäjoukkueen loppujuhla jossa äidit pääsisivät pelaamaan lähtkäottelun lapsia vastaan- mietin uskaltaisinko (varusteina pelkkä kypärä ei paljoa auta jos kiekko lähtee hienosti kohona kohti, tekee kivan jäljen ja pelkään silmälasien puolesta). Lapsillahan on kaikki varusteet onneksi ja viestissä oli että isiäkin saa osallistua että äiditkin pärjäävät jotenkin ja mies meillä hinkuaisi pelaamaan, mutta toisaalta olisi itsekin kiva päästä pelaamaan (ja tunnetusti me emme voi yhtäaikaa olla, koska toinen joutuu katsomaan maaliskuista ja keskimmäistä). Kaikkeen sitä joutuukin: Jalkapallomatsissa olen jo aikaisemmin ollut lapsia vastaan. On se kumma kun 7-8v lapset ovat sopivan tasoisia vastustajia äideille!

Tuosta lapsista kaikista touhuissa mukana. Aikaisin kansalaisaktiivisuus meidän perheessä aloitetaan. Maaliskuinen oli asukasillassa mukana (ainoa lapsi paikalla) kuuntelemassa koulun/päiväkodin tilanteesta asukasillassa, hyvin siinä puuhaili. Tosin olihan tuo jo vauvana mukana vanhempainillassakin. Ollaan jotenkin totuttu että kaikkiin aikuisten tilaisuuksiinkin raahataan lapset mukana, kun ja jos molemmat vanhemmat haluavat osallistua tai jollain muulla perheenjäsenellä on samaan aika joku meno. Tosin taidetaan olla tällä meidän asuinalueella aika poikkeus, kun muilla ei nuo lapset raahaudu mukana aikuisten tilaisuuksiin.

Minä täällä koululla vielä notkun. Tai siis oikeasti on tunnit menossa, mutta tämä Mediakurssi on tällä hetkellä siinä pisteessä, että oppilaat ovat hajaantuneet ympäri Järvenpäätä kuvaamaan lyhytfilmejään. Siksi minä istunkin täällä yksin luokassa ja kuuntelen radiota sekä surffailen netissä. Voishan tämän ajan toki käyttää hyödykseenkin esim. arvioida oppilaiden töitä todistusta varten, mutta tuo Kuan mainitsema terve itsekkyyn pukkaa nyt aika pahasti päälle. Ei vaan jaksa kaivaa nuiden kansioita kaapista ja alkaa plaraamaan lukemattomia töitä. Teen sen sitten kertarysäyksellä joku päivä...huoh.

Niin meidän viikonloppusuunnitelmat tulikin kerrottua jo tuossa edellisessä viestissä. Kualle ollaan menossa sunnuntaina vierailemaan ja mahd. grillikautta käynnistelemään. Hmm, mitähän sitä haluisi grillata? Ja mitä muuta sapuskaa. Mitenkäs nämä juhlat ovat aina näin ruokakeskeisiä? Meistä kumpikaan tuskin jaksaa alkaa mitään munkkeja vääntämään, vai?

Huomiselle ei olekaan mitään sen kummempaa. Helmin kanssa ollaan kotona ja käydään ruokakaupassa ja ulkoillaan omalla pihalla tod.näk. Mies on töissä yleensä lauantaisin, joten eipä ole hänestä meille seuraa.

Maanantai on mulla työpäivä. Tosin pääsen jo 13.00. Menen 11.00:sta...Pitkää päivää...Noh, ajattelin siinä töiden jälkeen hakea Helmille foliopallon vapuksi. Mulla vähän sama juttu kuin Tuulialla, että en itse pienenä palloja pahemmin saanut (lukuunottamatta normi ilmapalloja), joten haluan Helmille suoda sen ilon, että saa pitää kädessään kaunista foliopalloa. Tosin en meinaa mitään kaikkein kalleinta kuitenkaan ostaa.

Tiistai sitten onkin onneksi molemmilla vapaa, joten jotain spesiaalia vois kehitellä. Toivottavasti mieskin innostuu. Hän on kuitenkin (arvaus) niin mölli, että ilmoittaa vaan makaavansa koko päivän sohvalla ja katsovansa leffoja. Plääh. Mä haluaisin jonnekin muualle kuin kotiympyröihin. Jos ois kiva ilma, niin ois mukava lähteä vaikka keskustaan ja käydä syömässä jossain tms. Mutta pahaa pelkään, että mies torpedoi meikäläisen visiot alkuunsa. Höh! En kuitenkaan heitä vielä toivoa.

Vappua meinaan ehkä vähän koristaakin. Ainakin on ilmapallot ja serpentiinit ostettuna. Vappuviuhkan ja hyrrän voisi ostaa Helmille, niin voisi vaikka rattaisiin ripustaa, jos jonnekin lähetään. Ah, kuinka tavanomaista...Heh! No, mitäpä tässä esittämään muut kuin on. Tavis.

Ei taida nyt irrota muuta. Morot!

lehtovi ja Helmi

Muutaman sanan taidan taas pitkästä aikaa raapustella, kun aina vain laiskuuttani jätän pinoilun lukemiseen...

Arki rullaa meillä hyvin. Katariina on oikein rauhallinen ja tyytyväinen vauva kuten isoveljensä. Mutta osaa kyllä ilmaista tahtonsa, kun väsyttää / nälättää eikä äitiä maanittelun jälkeen kuulu. Huh, kova ääni neitistä silloin lähtee! Vaunuihin nukkumaan meno on välillä kova pala, mutta nyt näyttää jo niihin tottuneen. (Koputan puuta, koska eilen aamu vaikea. Illalla oli jo 20 min hereillä itkemättä vaunuissa. Enemmän kuin tähän mennessä yhteensä.) Mutta mehän ollaan perhe, joka " elää ulkona" ! Eli Katariinan on pakko tottua vaunuihin ainakin aamu- ja iltapäivällä. Päivällä nukkuu unet sisällä. Aleksanteri toki haluaisi iltapäivälläkin ulos, mutta kotipäivinä on keksitty muuta puuhaa. Tai sitten jätetään itkuhäly vauvan viereen ja mennään kotipihalla ulkoilemaan toviksi. Se on ollut kiva ratkaisu ja sitä käytetään, kunhan kelit lämpiää, eikä pukemiseen tarvitse käyttää aikaa. Sisälletulo kun voi olla milloin tahansa, kun vauva herää ja kaipaa maitoa.

Vapun vietosta ei ole ollut meillä puhetta. Katsotaan ollaanko ihan kotosalla, kutsutaanko kavereita vai tuleeko meille kyläilykutsuja. Saa nähdä. Enpäs ole muistanut edes kysyä mieheltä, onko hän maanantaina töissä vai pitääkö pekkasen tai muun vapaan. Pitänee kysästä...

Kaikenlaisia muutto- ym puuhia täällä on ollut. Innolla seuraan uusien muutosten teillä maaliksia. Ja voimia niille, keillä ollut sairastelua, unettomuutta yms. Nyt menen hörppäämään tilkan kahvia, kun Katariina nukkuu. Aleksanteri on tänään hoidossa ja viettää naamiaisia merirosvopuvussa.

Mukavaa tulevaa viikonloppua!

T: Tuula, Aleksanteri ja Katariina

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat