Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Sivut

Kommentit (36)

Ei oteta pakkausta. Edellinen on vielä tallessa ja kaikkea muutakin kamaa ihan kivasti. Tuli vähän hamstrattua esikoisen aikoihin. ;-) Ostetaan rahalla sitten turvakaukalo.

Osaapa olla tukalaa istua tässä koneella; erehdyin juomaan lasillisen simaa ja valtava turvotus ja ilma vatsassa palkaksi. Onko kellään muulla hirveetä paineen tunnetta alapäässä, jos joutuu istumaan pitempään paikoillaan? Etenkin iltaisin tosi ärsyttävä tunne. Onpa ollut taas uuvuttava päivä, neiti 1,5 v ei muuta kun kiljuu ja isoveli tietysti kiusaa että saa kivan huudon taas aikaiseksi neidiltä. Mitenhän tuo onkin tyttö tullut niin prinsessaksi että kun vähän kiljuu niin pitäisi kaikki saada sillä läpi. Ehkä tuo onnistuukin vähän turhan usein; äiti kun on vähän väsynyt... Mitenhän sitä jaksaa tulevaisuudessa kolmen temperamettisen lapsen kanssa kun kahdenkin kanssa on jo kovilla! Tuosta äitiyspakkauksesta, luultavasti otamme sen, esikoiselle otin pakkauksen, toiselle lapselle en. Tuo uusi pakkaus näyttää vielä harvinaisen kivalle! Mukavaa iltaa!

T.Rypäle ja pikkuihme 9+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla

kaikkia sen sisältämiä tarvikkeita tuli jossain vaiheessa käytettyä (joitakin tosin vähemmän, esim. makuupussia).

Iidenille voimia vaikeaan tilanteeseen!!

Masentaa tosi paljon, sillä kävin äsken nlassa eikä sydänääniä vielä kuulunut. Viikkoja nyt 11+3 (alkuraskauden ultran mukaan 11+6). Kohtu on kuulemma taaksepäin kallistunut, mutta eikö se ole kaikilla vielä aika taaksepäin näillä viikoilla? Onko täällä muita, joilla ei ole tässä vaiheessa vielä sydänääniä kuulunut? Terkka sanoi, että voin tulla huomenna taas käymään jos haluan (tänään doppleria käytti lääkäri). Kai mä meen huomenna käymään, vaikka onhan se vähän hullua, jos tänään ei kerta kuulunut... Toivotaan, että tuolla kohdussa on vielä elämää. Oireita on kyllä muuten: rinnat kipeet, päivittäin etoo hieman. Pahoinvointi on lieventynyt, mutta sitä on vielä.

Siellä se " Lilli" tanssahteli! Voi kuinka hurmaava yksilö! Sain nauttia näkymistä koko rahalla kun sintti ei suostunut näyttämään ensin kuin naamaansa. Vilkutteli veijari äidille ja potkiskeli oikein tomerasti. Vastasi viikkoja ja niskapoimuturvotusta oli vain nimeksi. Ajatella, että ihan 4cm pitkä (pää-perä)! Aikasta mitättömän kokoinen, mutta sydän vaan siellä jo oli, munuaiset, aivot, mahalaukku, viisi sormea jne.

Ultran teki kätilö, kun kuulemma on tapana täälläpäin niin. Sama juttu rakenneultrassa. Tammisaaressa ultrasi lääkäri silloin reilu kaksi vuotta sitten. Samapa se, pääasia on, että näkee mahaan. Tuttavapiirissä on muutama lääkäri, joten en heitä millekään jalustalle nosta. Ihmisiä siinä missä muutkin. ;-)

Rv 11+

Kerrankin ehdin muutaman sanasen kirjotella vapaapäivän ratoksi. Yleensä olen lukemassa viestejä niin myöhään, etten viimeiseksi viiti mitään kirjotella.

Eilen oli eka neuvola. Sydänääniä ei vielä kuulunut, mutta johtunee kohdun laskeumasta, että pieni on vielä niin syvällä lantiossa piilossa, ettei neuvolan dopplerilla mitään kuultu. Vielä siis saa jännittää ens viikon perjantaihin onkos siellä masussa elämää. Pari päivää on kyllä tuntunut, että kohtu oli noussut ylöspäin, ei paina niin paljoa alakertaan.

Äippäpakkauksen meinaan ottaa. Jotenkin on sitten oma pakkaus omalle vuosikerralle. Esikoisen aikaan (ja vieläkin) samanlaisia makuupusseja ja pukuja muilla vauvoilla.

No nyt on lähdettävä imuroimaan ennenekuin esikoinen herää päikkäreiltään.

T: Hertta ja aarre rv 10+6

Ja oli ihana lukea taas tuoreita positiivisia ultrakuulumisia :-)

Toscalla on mieli maassa sydänäänten kuulumattomuuden vuoksi. Itse tulen vielä raskausviikoissa kaukana takanasi, mutta eikös tuo sydänäänten kuulumattomuus ole noilla viikoilla vielä aivan tavallista. Ymmärrän kyllä pelkosi, ja toivon sen olevan täysin turha. Katselin tuossa taannoin äitini äitiyskorttia minun odotuksestani, ja siihen aikaan sydänäänet olivat kuuluneet vasta joskus rv 18. Nykyisin ultrien aikakautena tuntuu aivan kaamealta ajatus, että raskaudesta saisi varmuuden vasta noin myöhään...

Äitiyspakkauksesta: Olen ostellut jo vuoden verran kirpparilta hyväkuntoisia vauvantamineita ja itsekin kaikenlaista väkerrellyt. Saattaa tuolla kaapissa odottaa ainakin äitiyspakkauksen verran vaatetta ikäänkuin vauvakapioina... Mutta kyllä tuo tämän vuoden äitiyspakkaus niin kivalta vaikuttaa, että senkin sitten aikanaan otamme. Hamsteriperhe.

RvaRuljanssi rv 9+2

eilen siis kävin neuvolassa ja sieltähän se vaavi löytyi=). Ensin säikähdin sykettä kun oli enimmäkseen 177 mutta sitten selailin neuvolasta saamaani odotuskirjaa ja siinä lukikin että just näillä viikoilla syke on n. 177, että ihan normaali se olikin=). Sykettä sai kyllä kauan etsiä ja kiitän kyllä terkkarin sinnikkyyttä, itse olisin pian jo luovuttanut, mutta onneksi se sitten sieltä löytyi, keskeltä kohtua =D.

Veriseulassakin kävin eilen ja nyt sitten saakin alkaa jännätä np-ultraa joka on parin viikon kuluttua...oispa siellä kaikki hyvin niin uskaltaisin alkaa nauttia tästä odotuksesta.

Joku kysyi kumpi olo on, jotenkin mulla on tyttöolo, mutta saattaa olla senkin takia kun kaksi viimeisintä on poikia niin ehkä hiukan jo Toivois tyttöä taas vaihteeksi;-), vaikka OIKEASTI kumpi sieltä sitten syntyykin niin Hän on se AinoaOikea, sukupuolesta viis.

Olo on muuten aina vaan ok, lieväkin kuvotus on kadonnut olemattomiin, ainoa oire on uupumus joka ajoittain iskee kuin halolla päähän, silloin voisin kyllä nukahtaa vaikka seisaalleni...

Tuli nyt vaan OmaaNapaa, mutta tulipahan edes sitä;-)

Iidenille voimahaleja. En valitettavasti osaa muulla tavoin auttaa.

Äitiyspakkauksesta oli kyselyä: Haluaisin sen ottaa, mutta en tiedä, onko se järkevää. Esikoisen vaatteita on niin paljon jäljellä. Ja varmasti tulee tällekin ostettua itsekin vaatteita, oli pakkausta tai ei. Mutta onhan vielä aikaa inventoida kaikki vaatteet.

ON: väsyttää ja onkin tullut nukuttua 10 tunnin yöunia. Kahvin olen jättänyt kokonaan verenpaineen nousun vuoksi. Ehkä sekin väsyttää. Ja ne mielialanvaihtelut! Ne on ihan kauheita. Miesparka. Välillä menee hermot ihan heti tekemättömistä kotitöistä ja taas automatkalla itkeä tihrustin, kun tuli Anna Erikssonin Kun katsoit minuun. Ei mene kovin hyvin :)

Pojalle kerrottiin vauvasta tiistaina. Ei tarvi enää itse kertoa kenellekään, hän pitää siitä huolen " Meidän äidin masussa on vauva, ihan pikkuinen, se syntyy talvella" Ja pusutkin hän antaa nykyään navan kohdalle, kun siellä on vauva. Sellainen viisivuotias tuleva isoveli.

Terkuin Rila ja Hippu 10+5

Heissan, marraskuun mammat!

Eilisen ultran jälkeen uskaltauduin nyt minäkin liittymään joukkoonne. Olen 36 v. kahden tytön, 3 ja 4 v., äiti. Rv 9+2 ja laskettu aika 27.11.

Meille tämä on yllätysraskaus ja elämäntilanteemmekin on nyt juuri hiukan hektinen. Muutto ja iso remontti sekä asuminen alkeellisissa olosuhteissa remontin keskellä ainakin koko kesän verran on edessä. Ja suoraan sanoen olen ollut hyvin väsynyt vielä näiden kahden edellisenkin neitokaisen jäljiltä; ainakin minusta tuntuu, että pieni ikäero on se juttu, joka minut uuvutti. Kaikesta huolimatta olen tottunut ajatukseen kolmosesta, samoin mieheni. Jännä juttu, miten siihen kuitenkin lähtee innostuneena mukaan. Ja varsinkin ultran jälkeen olin kyllä ihan tippa linssissä - onnesta:) Sitä pientä sentin kokoista möykkyä kuvassa olen liikuttuneena katsellut...enpä olisi uskonut, että se voi tuntua yhtä ihmeelliseltä vielä kolmannellakin kerralla.

VOinti on vaihteleva: mielialat heittelee, paha olo tulee heti, jos on ollut liian kauan syömättä ja kahvia ei tee mieli. Oksentanut en ole kertaakaan missään raskaudessa, mutta ällötyksen tunne vaivaa ja varsinkin hajut ällöttää. Hengästyn ja palelen. Rinnat arat. Outoja nipistelyjä vatsassa ja vatsa muutenkin on kuin ilmapallo. Sikäli ikävää, etten haluaisi vielä töissä paljastua...mulla päättyy nimittäin koeaika vasta, joten pomo ei taatusti ilahdu uutisestani.

Siinä alkujorinoita, nyt hommiin!

terv. Hevimami 9+2

Äippäpakkauksesta: Emme ota tälle vaaville pakkausta kuten ei otettu kakkosellekkaan, ennestään jo paljon vaatteita ja tarvikkeita edellisiltä lapsosilta. Ja varmasti tulee joitain vaatteita ostettua varsinkin jos tyttö tulee kun edelliset poikia =)

Täällä on sitten tänään ollut taas vaihteeksi tuhruttelu päivä, onneksi kuitenkin vain rusehtavaa tuhrua eikä veristä vuotoa. Neuvola vasta ensi tiistaina ja nämä muutamat päivät tuntuu ikuisuudelta odottaa! Neuvolan täti lupasi puhelimessa että sitten kun menen käymään niin katotaan ultrallakin että kaikki kunnossa pikkuisella. Muutoin vointi mennyt pahoinvoiden ja kamalan väsymyksen vallitessa, jospa tämä taas iloksi muuttuis eikä tarttis koko ajan pelätä pahinta..

K & Himpula rv8+6

Täällä on juteltu äippäpakkauksesta eli ottaako sen vai rahana. Eiköhän me taas rahana oteta niin ku kuopuksenki kohdalla. Esikoisen äippäpakkauksen tarvikkeet ja vaatteet on niin hyvässä kunnossa et ei taideta tarvita toisia. Ja vauvan vaatteita on kertyny iso pino :) Tosin jos poika tulee ni uusia ostetaan koska aika vaaleenpuna/punavoittosta noi vaatteet on.

Tyttö tai poikafiiliksestä en osaa sanoo mitään. Tyttöjä oottaessa oli samanlaiset raskausoireet vaan mistäpä sen tietää. Oli tyttö tai poika ni on kovasti toivottu ja rakastettu!

Glenda-79: Kiitos vinkistä! eli taidanpa suunnata sunnuntaina nokkani kohti lastenvaatekirppistä Postitalolla!

Mekin kerrottiin varovasti tytöille vauvasta ja sanottiin et jos kaikki menee hyvin ni me saadaan vauva. Esikoinen myös 5v (niin ku rilalla) on jo silitelly muutaman kerran mun massua ja kattonu kauniisti silmiin ja hymyilly. Ihanaa ku tytöt on innoissaan :)

Väsy taas hiipii vaan jospa jaksais hetken valvoo ku tytöt meni nukkuu...

Tarald 10+5

Töissä taas yritän olla tolkkuna.

Ihanaa nyt oli jo toinen aamu että sain pidettyä ruuat mahassa. Vielä kuitenkin etoo iltapäivästä ja illasta. Väsyminenkin on pikku hiljaa väistynyt.

Joku puhui kevät siivouksesta. En ole ehtinyt miettimään koko siivousta ja varmaankin ehdin pesemään vain ikkunat. Pitää sitten ennen vauvan syntymistä puunata paikat, jos ehtii.

Meille otetaan äitiyspakkaus, kun tämä on meidän ensimmäinen muksu. Varmaan saadaan paljon vaatteita muualta, tulevat mummot ovat ostelleet jo ensimmäiselle lapsenlapselleen jo vaatteita ja tavaroita, höösääjiä kun ovat :)

Ihanaa kuulla että monella on mennyt ultrat hyvin!

Tervetuloa uusille odottajille!

-tulppa ja ufo-

rv 12+1

Eppuliina kyseli vaatteiden tahroista. Oon ymmärtänyt että ainakin kestovaippojen kakkatahroja poistetaan sappisaippualla. Tepsisikö puklutahroihinkin. En sit tiiä et jos on kovin vanhoja tahroja että tehoaako enää. Kyselit myös tuosta pakkauksesta, että ottaako sitä. Vaikka itselleni on vasta esikoinen tulossa, niin en ajatellut ottaa sitä. Ja ihan siks, että minun serkku sai kans esikoisen alkuvuodesta ja ei oo juurikaan käyttänyt koko pakkausta. Ainoat asiat mitä siitä tarvii, on se makuupussi, peitto ja lakanat, pyyhe ja pikkutavarat, esim. vesilämpömittari. Saan tuolta samaiselta serkulta ihanan toppahaalarin, joten pakkauksen haalarillekaan ei ole käyttöä. Pakkauksessahan ei ole alle 60cm vaatteita, eli niitä joita vastasyntynyt tarvitsee. Vaan ne on 60-70cm ja siihen mennessä on varmaan saanu jo niin paljon ihania vaatteita lahjaksi ja itsekin varmasti ostelen niitä aika määrän, että ei sen jälkeen halua enää pakkauksen vaatteita käyttää, kun ei ne minun mielestä ainakaan kovin sieviä ole.

Otan siis sen 140e rahana. Sillä summalla saa hyvin ostettua peiton, makuupussin (äp.n makuupusseja muuten myydään tosi halvalla huuto.netissä, jopa uusia)pyyhkeen, v-mittarin, kynsisakset ja harjan ja rahaa jää vielä vaatteisiinkin.

Minulla alkaa väsymys helpottaa. Osaksi viime viikkojen väsymys johtui myös uudesta työpaikasta.

Me otetaan äitiyspakkaus koska odotamme esikoista eikä mitään ole valmiina. Toki kavereiden lapsilta saa jotain lainaan ja käyn varmaan kirppiksilläkin jotain hankkimassa.

Vinkiksi kaikille pääkaupunkiseutulaisille: Postitalossa lastentarvike kirppis la ja su klo 12-15!

Me menemme ultraan 3.5 kättärille. Sitä innolla odotellaan...

t. Glenda+poikanen 11+6

Tulin just np-ultrasta ja kaikki oli hyvin. Pää-perämitta 6 senttiä ja niskaturvotus 1,7 mm eli ihan normaali. Hän liikkui kovin, heilutteli käsiä eli kaikki hyvin. Oli se aika upeeta;)

Äitiyspakkauksesta odotellaan tarkempia kuvia. Toisaalta olis hyvä ottaa se, koska kyseessä on esikoinen mutta vaatteet ratkaisevat. Tutuilta sais kuitenkin niin hyväkuntoisia vaatteita ja makuupusseja ym.

Huomenna neuvola, toivottavasti saadaan sydänäänet kuulumaan!!

Tuleva äippä + vaavi 12+3

Rv 12+6

Joku kysyikin miten näin suun liikkeet. Kyllä ne siellä oikein hyvin näkyi kuten silmän paikat ja jopa sormen alut. Mahalaukku näkyi myös hyvin sekä sydän. Niskapoimukin näkyi. Kyllä samat asiat siitä tulostetusta kuvastakin näkyi. Ehkä teillä epäselvempilaite tai jotain...? Itse olin Tammisaaressa ja kätilö teki ultran ja naureskeli kaverin suun aukomista. =o)

En osaa sanoa otanko äitiyspakkauksen, luultavasti otan. Vaikka edellistäkään ei pahemmin tullut käytettyä,mutta onahn siellä jotain ihan hyviäkin. Täytyypä käydä kanssa katsastamassa sen pakkauksen kuvat. Niin ja eikös siellä ole kestovaippakin mukana niin pääsee kokeilemaan sitä.

Tsemppiä muille huonovointisille!

Catry: Tämmöset kuvat löysin nyt pikasesti ite, vissiin lapsimessuilla otettu: http://zombiinos.net/kuvatuksia/aippapakkaus2.jpg ja http://zombiinos.net/kuvatuksia/aippapakkaus1.jpg

Noista on kyllä keskusteltu täällä vauvan sivuilla kuin myös kaksplussan foorumilla, niistä hakemalla voi löytää lisempää kuvia. :)

Äp-gallup: mä oon kyllä alusta asti ajatellut että otan sen pakkauksen. Meille on ensimmäinen lapsi tulossa eikä mulla ole yhtään mitään valmiina ennestään. Tai no on yksi villatakki jonka alkuinnostuksessa neuloin. :D Mutta sekään ei oo ihan vastasyntyneen kokoinen... Ja mun mielestä noi uuden pakkauksen värit ja kuosit näyttää ihan kivoilta, ihan mielelläni otan semmosen tuli sitten tyttö tai poika.

Ai niin, eilen oli eka tapaaminen beiben kanssa! Oli se aika uskomatonta nähdä sätkivä sintti ruudulla. :) Se kieppuili villisti ympäriinsä ja heilutti käsiä ja jalkoja. Sydämen sykekin näkyi. En mä siitä kovin paljon kyllä selvää saanut, enkä ymmärrä miten vmv69(?) oli nähnyt suunkin? Vai kävitkö jossain erityisultrassa? Meillä näkyi lähinnä vain valkoista usvaa monitorilla, tai sit en vain osannut katsoa. No, pää-perämitta oli 39-40mm ja la siirtyi pari päivää myöhemmäksi. Harmillista kun piti palata takaisin 11. viikolle vaikka luulin jo päässeeni ohi siitä. :) Mutta se oli helpotus että siellä oli vain yksi sydän pompottamassa, olin jo ihan varma että kaksoset sieltä tulee.

Ultran jälkeen mentiin sitten miehen kanssa oikein hienosti syömään ravintolaan. Viime viikolla oli miehen synttärit, niin piti niitä juhlia siinä samalla. Oli kyllä hyvää ruokaa, vieläkin vesi tulee kielelle kun sitä ajattelee... :)

Enkä mä myöskään tunne kohtua missään vaikka kuinka oon yrittänyt tunnustella. Ehkä se on vielä niin alhaalla, tai sitten johtuu noista päällyksistä ettei sitä vielä tunnu...

Hevimami: tervetuloa joukkoon! Mukava että meitä on näin monta!

Jep, pitäs laittaa simaan vielä hiiva... Vähän myöhässä oon kyllä siman kanssa, mutta viittiihän sitä vielä vapun jälkeenkin juoda. Onnellista torstaita kaikille mameille! :)

-Ama-riia rv 10+6 (plääh, ois voinu olla 11+2, se on päiväntarkkaa kuten tiiätte)

Nyt on sellainen tunne, että maanantaina iskenyt vatsatauti olisi selätetty ja elämä palaa meikäläiseen. Koska kukaan muu perheestämme tai töistäni ei ole sairastunut, aloin jo pelätä, että minulle on vain iskenyt mieletön raskauspahoinvointi. Kauhulla mietin vaihtoehtoa, että se ei loppuisi vielä moneen viikkoon, huh! Voimia vaan niille, jotka päivittäin oksentavat!

Tällä hetkellä olo tuntuu läskiltä, mutta kohtua en tunne senkään vertaa, kuin mielestäni joskus pari viikkoa sitten. Mistä lie johtuu?! Lääkäri totesi tiistaina kohdun kasvaneen, mutta kuten kerroin, niitä sydänääniä ei vielä kuultu. Lääkärin ehdotuksesta olen menossa huomenna terkalle uudelleen kokeilemaan. Kovasti mietin, mitä ihmeen hyötyä siitä on. Jos äänet eivät kuulu nytkään, niin ei se taaskaan elämääni helpota, mutta en minä sen perusteella pääse myöskään ultraan. NP-ultra on 8.5., joten silloin selviää lisää. Nyt pitää vain luottaa:)

Tuntuvat nämä omat murheet kuitenkin kovin pieniltä , kun miettii millaisten päätösten kanssa toiset painiskelevat. Voimia!

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat