Seuraa 

kiirus,palaan :)

Sivut

Kommentit (23)

IKARUKSELLE osanotto suruun ja voimia tulevaan!

MINIK: Tsemppiä työhaastatteluun!

PEPPER: Toivottavasti saatte lapset haluamaanne hoitopaikkaan.

Ystävälleni meinas käydä ikävästi hoitopaikan kanssa, kun hänen normaali 5v. tyttö meinattiin laittaa 10km päähän erityislasten(adhd yms.)ryhmään... mutta motkottamalla saivat paikan lähelle.

PUBULLE: onnittelut Annin hoitopaikasta.

TÖPPÖNEN: Meillä ei simapannut porise, ostamme kaupasta valmiit. Munkkeja täytyy kyllä paistaa.

Niin ja noista luetteloista, meille niitä tupsahtaa myös, vaikka muille jakaa. Tuhlausta!

Eria: Ihmekös, että olit linjoilta kadonnut, kun siellä kaukana lämpimässä hikoilit siemaillen margariittoja...hihii! Mukava kuulla ettet ollut tippunut maali- taikka liisteriämpäriin.

CALATHEA: Hienoa, kun vieroitus on sujunut hyvin.

OPEMAMMA: Jokos mies saapui kera komean kalasaaliin?

PUPPE: Kiva kuulla, että työt lähtivät hyvin käyntiin ja Veera oli viihtynyt hyvin isänsä kanssa.

Meillä viihdytään tälä hetkellä vain äidin seurassa...

PANTOUFLE: Hyvä kun kävitte lääkärissä, niin alkaa pojukin parantua.

ONELINEN ja PIA875: Mukava kuulla teistäkin pitkästä aikaa.

PUUHAPETET: Tsemppiä vaan lapsilukukeskusteluun. Meillä mies tuumailee joskus, että nauti nyt kun tämä on viimeinen. Minä siihen sitten vain tuhahtelen. Keskusteluja täälläkin tiedossa, mutta ei vielä...

JAMSSA: Mitenkäs teidän altistus meni?

Nyt toivottelee hän kaikille jaksamista ja sairaille pikaista paranemista ja poistuu pyykkien kimppuun.

mukavaa päivää

Myry ja Eetu

Sisältö jatkuu mainoksen alla

joten jos muutama rivinen.

Ihan ekaksi MINIK:lle tsemppiä työhaastatteluun :)! Aivan mahtava juttu!! On noin haastattelut aina jänniä paikkoja. Tekisi itsekin mieli pistää hakemusta liikkeelle. Välillä kun on käynyt mielessä, että työhönpaluu olisi varmaan helmpomaa, kun menisi suoraan uuteen paikkaan. Vanhassa paikassa kun on tapahtunut NIIN paljon, eikä pelkästään hyviä asioita.

Tapaan tänään iltapäivällä yhden työkaverini, kun kavereita ollaan muutenkin. Tiedän jo etukäteen sen, että työasioistakin tulee puhuttua ja sitten mietin niitä taas monta päivää. Viime yönäkin näin jotain tosi inhaa unta työasioista. Hittolainen, että on tällainen pää! Niin mieluusti pitäisin työasiat poissa päästäni sinne syksyyn saakka.

PUMPULI: onko Euroviisuihin vielä lippuja myynnissä?? Voi, olisi kyllä ihanaa sellaiset hankkia. Mutta ei tuosta mun miehestä kaveriksi ole. Joka päivä se mulle naljailee, että jokos olen jo fan-clubiin liittynyt.

HUHTI: Ei meidän Neelaakaan kyllä vielä mitään yhteisleikkiä hallitse. Enemmän tuo on sekoittamassa esikoisen leikkejä. Eikä tuon tytön kanssa myöskään nuo leikit vielä vuorovaikutteisia ole, eli lelu ei kyllä lähde kädestä kuin väkisin :).

Leikkimisestä tulikin mieleeni yksi VIIHDYTYSVINKKI. Mulla on tapana tehdä Neelalle pieni " yllätyslaatikko" aina silloin, kun tyttö ei meinaa viihtyä itsekseen. Kerään johonkin laatikkoon erilaisia tavaroita joita Neela ei ole pitkään aikaan nähnyt (ei pelkästään leluja vaan myös esim. kotoa löytyviä turvallisia esineitä, puukauha, vispilä, tennispallo, värikäs sukka tms.). Sitten jätän sen laatikon johonkin näkyville, mutten kuitenkaan houkuttele Neelaa sen pariin. Hetken päästä tyttö sen laatikon huomaa ja alkaa innoissaan touhuta niiden tavaroiden ympärille. Saattaa hyvinkin viihtyä vaikka puoli tuntia yhden laatikon parissa.

TÖPPÖNEN: Meillä ei porise simapannut, koska emme oikein simasta välitä. Mutta munkit kyllä leivotaan itse! Se on jokavuotinen traditio, vaikka vähän isotöisiä ovatkin.

PUBULLE onnittelut päivähoitopaikasta! Voi, kunpa mekin kohta saatais tuollaisia uutisia...

Nyt täytyy vapauttaa kone, jotta esikoinen pääsee pelaamaan Muumi-peliä. On koko aamun mankunut, että saisi pelaa. Ja itsekäs äiti se vaan omii konetta itselleen.

Hyvää torstaita kaikille!

vai mikä tämä on.. Justiin luin eilisen pinon loppuun ja nyt tämän päivän kanssa ja ainoa juttu minkä muistan, oli, että Eria oli lähteny Ruåttiin reissulle......

Sori, vetoan tähän urgammaliin :)

Syyyvähengenveto.. ja sitten noista 8 kk neuvolalääkärihässäköistä: on se vaan tässä maassa kummallisella tavalla jaettu nuo viisaat lääkärit ja lääkärinhoitajat, näköjään. Ei voikkun ihmetellä! Tänään kävin tuon Aleksin kanssa eka neuvolantädillä ja siitä sitte lääkärin pakeille ja koko touhuun meni 22 minuuttia.

Otettiin paino (9800), pituus (76,1), pää oli jotakii en nyt muista. Löin tädille listan käteen johon olin kirjottanu kaikki raaka-aineet mitä tähän mennessä on syöty. Täti sanoi että hyvähyvä. Kehui Aleksin kahta nököä. Neuvolantäti kysyi notta montako D-tippaa pikku-ukko saa ja sitte sanoi että sitä " oikeaa" maitoa saa alkaa antaa kun tulee lähemmäs yhtä vuotta. Muistutti, että pitkälle pojalle kuten Aleksi niin on tuo maito tärkiää ja tipat kanssa. Eiku vaippa takasi, rytkyt niskaan ja lääkärisedälle.

Käsipäivää isille jä äidille. Setä katto korvat ja nielun, kuunteli keuhkot ja kokeili kellipussit. Kysyi notta onko meillä tarpeeksi rasvoja siihen atopiaan, sanottiin, että juu.

Ja siinä kaikki. Vaippatakasi ja vaatteet päälle.

Meiltä ei kukaan kysynyt, istuuko, käveleekö, heittääkö voltteja, puhuuko kielillä tai ollenkaan, antaako / ottaako leluja, eikä mitään muutakaan. Höh.

Ei sillä, minä oon kyllä ihan tyytyväinen ;)

Huhtille oikeesti sympatiahalit tuosta teidän neuvolareissusta - tuu tänne meillepäin neuvolaan enskerralla, jooko?

Nyt väsyttää....

*haukotteleeeee* nallu

ERIAKI löytyny sitten guatemalan rannikolta... *haaveilee siitä australiasta :)*

SIMAPATA porisee ja tänään pitäs pullottaa, saa nähä miten paljon on potkua meirän nesteessä :S

Kukas se KADONNUT LAMMAS olikaan joka eiliseen pinoon oli löytynyt.. *muisti pätkii* terppatuloa kuitessii takasi!

Joo meil tuolla rakettispaketit kiehuu vaikka esikko kovasti yritti sanoo ettei hän halua sitä, hän haluaa einestä ja maissia :S :D

SUP SUP supistaa... kerpele...

hanneli ja mörssärit

lukkeekohan tätä enää kukaa mut oli pakko laittaa viestiä kun JAMSSA mainitsi tuosta PUHEESTA. Oliskohan sitten jotakin yhteistä meitin kuopuksen kanssa joka itkiessään huus sillon ihan pikkuruisena että EMMÄÄ EMMÄÄ!! Että tietysti sen puhe oli jo kehittynyt niin pitkälle että tarkoitti sillä ' en mä' .

No just...

nyt pehkuihin.

tuuli ja Elisander 2308

jamssa:

Lainaus:

Mutta meidän esikoinen vetää pohjat. Sen ekat sanat tuli jo alle 1kk iässä. Se nimittäin itkiessään huusi aina ENNÄÄ, ENNÄÄ! Eli siis sillä tuli kyyneleitä ja siksi se ei nähnyt. Pistäkää paremmaksi!!!!!!!!!!!!!!

Jamssa kera tyrmäävän tytsyn

ERIA: hitsi vie, vai vielä guatemalassa ;D meni läpi että holisi vaan. Luulin vielä ensin, että se dream on oli tarkoitettu meille pieneksi kettuiluksi ;)))) Että toivokaa te akat vaan turhia siellä kylmässä suomessa, ikinä ette mihinkään pääse.

MYRY se jaksaa muistaa kaikkia :)

IKARUKSELLE osanotto surussa. Voimia.

ALTISTUS: niin, tässä tää menee. En osaa sanoa oireileeko tyttö sitä vehnää vai kitiseekö muuten vaan. Tää on niin vaikeaa. Enkä mä saa sitä edes syömään niitä määriä mitä pitäisi. Se teki eilen täyden ruokastopin ja söi vaan ne vehnät, mitä väkisin sen kurkkuun kaadoin. Ehkä mä olen vaan kuvitellut kaikki yöhuudot. Hulluparka muakin. Jos mä vaan olen luullut, että se huutaa?

kenelle oli lääkäri sanonut, että 8kk pitää puhua ja lisäksi leikkiä yhdessä? Mä olen kyllä huonosti lukenut pinoja, eli olen ehkä ymmärtänyt väärin. Mutta siis eikös se ole niin, että rinnakkainleikkikin kestää jopa noin 3 ikävuoteen saakka? Ja vielä sanoja. Huh huh. Missä ihmeen maailmassa se lääkäri elää? Mutta onhan näitä, sillä tiedän ihmisiä, joiden mielestä 4-6kk ikäisen ätää on ihan selvä äiti ja että se tarkoittaa sillä juuri sitä kun se huutaa itkiessään ätää.

Mutta meidän esikoinen vetää pohjat. Sen ekat sanat tuli jo alle 1kk iässä. Se nimittäin itkiessään huusi aina ENNÄÄ, ENNÄÄ! Eli siis sillä tuli kyyneleitä ja siksi se ei nähnyt. Pistäkää paremmaksi!!!!!!!!!!!!!!

Jamssa kera tyrmäävän tytsyn

olipas se kiva kuulla, että te vielä muistitte olemassaoloni näin pitkän tauon jälkeen.. kerttukasperille erityishali :)

eria: meni kyllä ihan täydestä tuo sun hehkutus.. mä olin et vautsi, melkoinen yllätys mieheltä..

kesälomasuunnitelmista oli puhetta - me ollaan suunniteltu lähtä ystäväpariskunnan kans, joilla on myös yksi lapsi, eurooppaan elokuussa asuntoautoileen tai sit tavan autolla kierteleen paikkoja.. ekaksi lennetään saksaan ja sieltä sit vuokrattais joko asuntoauto tai tavan auto.. molemmilla matkustellessa onkin omat etunsa.. nyt sitten vinkkejä ja muita hehkutuksia saa antaa et mitä suosittelet ihan paikoista, nähtävyyksistä, majoituksesta ym..

marius oli ihan onnessaan tänään ku mies osti ilmapalloja sille.. nauroi aivan mielettömästi niille.. huvittavaa et nuinkin pieni asia voi olla niin iso juttu toiselle..

nyt lähden pelaamaan salibandyä.. jeee!

aurinkoa ja iloa kaikille!

onelinen

Mun esikoiseni rakasti vauvana imuria. Oikein halaili ja makaili sen päällä. Pahimmassa tutkimusmatka-iässä imuri olisi voinut vetää lastenhoitajan virkaa, niin liimattuna pikkumies oli tuohon ihanaan laitteeseen. Ihastus muuttui sitten joskus vähän myöhemmin peloksi ja vielä nykyisinkin (ikää 4 v) poika mieluusti poistuu paikalta kun imuri otetaan esiin.

hallas:

Lainaus:

Yks suosikki on myös IMURI, tietää ainaskin missä poika vipeltää, kun ottaa imurin esiin - perässä tulee ja kovaa..

hallas

Eria: Huh sait mut ihan lankaan tuolla aloituksella. Mietin jo, että sielläkö sinä tosiaan sitä drinkkiä siemailet tyynenmeren rannalla...No mihinkäs sitä olisi kiirus kun on jo kevät ja kesä tulossa. Mukavata täälläkin.

miniK: Onpas tosiaan jännää mennä työhaastatteluun. Uudet mahdollisuudet on munkin mielestä nyt aika mielenkiintoisia kun on irtioton tavallaan tehnyt. Sitähän voisi tehdä mitä vain vaikkei vanhassakaan silleen vikaa ole ;) yksi elämä ja carpe diem ja niin edelleen. Tuli täälläkin eilen surffailtua uratiellä katselemassa mitä kaikkea sitä voisi tehdä jos menisi töihin, mutta en kyllä ole menossa vielä muuten vaan haaveilen ehkäpä uudesta työpaikasta/mahdollisuuksista elämässä? Joskus näitäkin päivinä kun on itsetunto kohdallaan ja ajatus siitä että tämä äitiyshän on tehnyt musta vaan monipuolisemman tyypin.

hanhikki: Tässä lievennystä matkakuumeeseen. Merituuli puhaltaa ihanasti kasvoille ja kirja on juuri aukaistu ja kylmä limutölkki avattu ja sitten kuuluu byääh rattaista ;)

Eria, Eria, Eria¿ sait tuntemaan merituulen kasvoilla ja kuulemaan meren kohinaa¿. katuravintolasta kaikuu rytmikäs musiikki... jossain paahdetaan kastanjoita¿

Levität matkakuumetta =).

Pepperille kiitos viihdytysvinkistä. Täytyypä kokeilla.

Kaikille sairastelijoille pikaista paranemista, nämä eloisat ovat niin pieniä sairastelemaan vielä.

Kohta on kesä. Viikot menee vauhdilla, oikein hirvittää. Töissä olen käynyt konsultoimassa muutaman päivän. Kyllä se vaan on ihan piristävää käydä töissäkin, myönnetään. Esimies vaan haluaisi mut jo kokonaan töihin mutta mulle riittää toistaiseksi nämä muutama päivä/kk. Niin pysyy hyvin muuttuvissa olosuhteissa kärryillä ja osaapa taas nauttia näistä kissanpäivistä tämän kultaisen tytön kanssa täällä kotona. Anopin kanssa tulevat niin hienosti juttuun että hoitopäivät ovat heillekin varmasti mukavia.

Nuhaa meinaa taas tytöllä olla ja aivasteltu on muutama päivä. Toivottavasti ei uusi flunssa tule kun juuri edellisestä on parannuttu. Voiskohan se olla vaan hampaista johtuvaa nuhaa ja aivastelua.

Oikein mukavaa torstaita kaikille,

Hanhikki ja tyttö

todella tehokas, varmasti 100% luotettavuus, ei sisällä mitään hormoneja, paras ehkäisykeino (tätähän se Puskan Yrjökin siellä mainostaa) ja vielä ilmainen: SELIBAATTI

Ei vaan, oikeasti on tosi vaikea löytää mitään järkevää ja helppoa ja siistiä ehkäisykeinoa.

Jamssa *menee nyt pois ihan tästä ennen kuin aiheuttaa jollekin jotain häiriöitä...*

Täällä mennään taas tasaiseen tahtiin, pojalle tuli vihdoinkin toinen yläetuhammas läpi ja yöt rauhoittuivat kertaheitolla. Ihmettelinkin jo parina yönä, kun poika tapojensa vastaisesti itseskeli vähän väliä.

Eilen laitoin simapannun porisemaan ihan ekaa kertaa elämässäni :) Nyt kovasti täällä jännitän, että onnistuinko tappamaan hiivan elämän, kun luultavasti liian kuumaan veteen sen sekoitin. No, meillä on vappuna simaa tai sitten ei :) Lisäksi olen aina tiennyt, että simassa on sokeria, mutta nyt se vasta konkretisoitui, että kuinka paljon siinä sitä on, jessus sentään. *Vilkuttaa elopainoisille tässä samalla* Munkkejakin olisi tarkoitus paistaa, niitäkään en ole koskaan ennen itse tehnyt. Tähän asti sima ja munkit ovat löytäneet tiensä tänne meille meidän työpaikkaruokalan emäntien tekeminä...

Kesälomasuunnitelmat ovat tänä vuonna ihan auki. Yleensä jo tässä vaiheessa ollaan tehty suunnitelmat, mutta tänä vuonna ne on jostain syystä jääneet. Ehkäpä vietämme viikon tai pari kotikonnuilla Kainuussa ja loput täällä kotosalla. Vieraita on varmaankin luvassa kuten edellisinäkin kesinä, silloin pitkänmatkan ystävät tulevat yleensä tänne etelään lomailemaan.

Eria: Hihii, vai ihan Guatemalassa asti :) Ihmettelinkin jo, että minne olit kadonnut!

MiniK: Tsemppiä työhaastatteluun! Ne on aina jänniä paikkoja...

Nyt taas ruuan laittoon, vitsi kun se joku päivä ilmestyisi valmiina tuohon pöytään!

Eloeppu ja päiväunilla oleva pikku-ukko

Miten voi ihimisellä olla näin " kiire" koko ajan, vaikkei mittään teekkään??? Siis musta tuntuu et aina on kiire, mut loppujen lopuksi en kuitenkaan oikeesti mittään saa aikaseksi..

Voi vitsi ERIA noita sun juttuja.. :))

VAPPUa ei meillä juhlita.. Ei nyt sentään, kai mies ja lapset jotain juhlii, mä oon töissä aaton 18-4.30 ja vappupäivänä 12-22, ettei liikoja juhlittua tuu...

Taas ukko kyylää tossa niskassa et pääsis koneelle tekeen työhommia, joten pakko vissiin päästää...

Calathea ja Aava 28.08

ERIA: Päästit mut ihanalle mielikuvamatkalle etelän lämpöön :) Piti ihan kahteen kertaaan lukea, etteikö se kuiteskii olisi ollut totta.

Kesälomasuunnitelmista oli juttua. Mies vaihtoi työpaikkaa tässä kevään kynnyksellä, joten muuta lomaa ei ole kuin pian lähestyvä loma espanjassa. Viikonloppuisin täytyy suunnistaa mökkeilemään ja lasten kanssa vierailemme mun synnyinseuduilla lakeuksilla. Ti-ti-nallen talo sekä muumimaailma löytyvät esikon toivelistalta.

Lukalla oli tuossa ennen päikkäreitä kauheen vaikeata valita, kumpi olisi enemmän kiinnostanut: juuri päälle laitettu PESUKONE vai ASTIANPESUKONE, jota tyhjensin - katseli molempiin suuntiin, otti pari konttausaskelta kodinhoitohuoneen suuntaan, vaihtoi mielensä ja lopulta astianpesukone vei voiton. Yks suosikki on myös IMURI, tietää ainaskin missä poika vipeltää, kun ottaa imurin esiin - perässä tulee ja kovaa..

Nyt kahvinkeittopuuhiin!

hallas

Myös täällä on tuo IMURI aivan ehdoton lemppari tytöllä. Perässä tulee ja syödä yrittää sekä itse imuria että sitä suutinta. Samoin tiskikoneen tyhjennys kiinnostaa kovasti! Täytyy vaan toivoa, että kiinnostus säilyisi myös vähän vanhempanakin....;P

Odottelen tässä että tietokone saisi tuon eilisen ameriikan idolin ladattua. Eilen kun tuli se idol gives back-konsertti. Tulee vaan niin kerpeleen hitaasti ettei taida päikkäriaikana sitä ehtiä katsoa.

KESÄLOMASUUNNITELMAT meni täälläkin uusiksi kun mies vaihtoi työpaikkaa. Oli jo mökkikin varattuna. Onhan tuolla ilmeisesti " pakkoloma" heinäkuussa kun on pulju kiinni, mutta se on ihan palkatonta se sitten. Mutta ainakin viikonloppureissuja särkkikselle sun muualle on suunnitteilla.

ERIAn kutale! minä menin kanssa ihan lankaan ja miehellekin jo aamulla ääneen luin että joo-o, kyllä joidenkin kelpaa....;)

no, ny on enää 10 min ja idoli on ladattuna, jesh.

oinasmamma

ja huomasin, että olin vahingossa kirjoittanu ERIAN pienellä ja muut isolla. Tarkoitukseni ei ollut mitenkään aliarvioida.

Oli pakko korjata moka...

myry

IKARUS, täältä myöskin lämmin osanotto suruun. Ikävä on varmasti kova.

Euroviisufanit PEEVELI ja PUMPULI, katseltiin ja jammailtiin Leon kanssa nuo teitin linkit läpi, kiitos niistä. Leon ehtoton suosikki oli diggiloodiggilei -rallatus. Itsekin muistan nuoruudessani tuijottaneeni viisut moneen kertaan videolta, mutta nyt on fanitus jäänyt. Tänä vuonna täytyy koettaa nuo kotikisat katsella läpi, jos nyt suinkin jaksan niin kauan valvoa.

ERIA sai taas täällä hymyn huulille, mukavia nuo mielikuvitusmatkat;)

Leon hittiviihdykettä on tällä hetkellä tuo meidän sivusta täytettävä pesukone. Koneen ikkunaa pitää päästä ihan läheltä tiirailemaan, joten mittarimato häipyy vauhdikkaasti ryömien keittiöstä kodinhoitohuoneeseen koneen äänen kuullessaan.

TAIDOISTA. Lelut poika ottaa tietysti vastaan, mutta takaisin en ole osannut odottaakaan. Tuttia Leo ottaa omasta suusta ja tarjoilee isälleen...ihan hyvä tupakan korvikehan se olisikin;)

-Omppupomppu ja Leo 250706

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat