Sivut

Kommentit (43)

Kyllä nauratti toi Kirahviinan laittama linkki! =)

Juttua on ollut vapunvietosta, Kelan papereista, raskaana olevista kavereista, entisten muotojen kaipaamisesta, miesten juhlimisesta...

Vappuna ollaan kotona. Ois ihana grillata (mä voisin syödä grilliruokaa joka päivä! =), mut pitäis hommata grilli tai korjata pihalla oleva (entisten asukkaiden rakentama) tai mennä jommankumman vanhemmille grillaamaan. Me vähän mietittiin, et ois tehnyt tortilloja. Mä en edes muista milloin oon viimeksi syönyt niitä, nam! Meillähän on juhlaa kerrakseen viikonloppuna, kun vietetään miehen kanssa yhteiset 30v. pippalot ja porukkaa lappaa kahtena päivänä. On siinä meidän poitsu ihmeissään eikä takuulla nuku päiväunia! Mulla siis tulee virallisesti huomenna 30v. mittariin! Jee, jee! Mies jo ehti täyttää. Kummasti vaan vuodet vierii...

Kelan papereista. En muista yhtään, miten menettelin. Onneksi muut täällä muisti. Eikös se tullut uusi laki voimaan joskus 1,5v. sitten, että jos edellisen lapsen ja tämän tulevan lapsen ikäero on alle 3v., niin tulot voidaan laskea samoin kuin edellisestä lapsesta, ellei välttämättä halua, että lasketaan puolen vuoden tulot. Näin muistelisin. Muuten tulot romahtais mulla hirmuisesti, kun oon tehnyt silloin tällöin keikkaa ja esikoista odottaessa tein täydet listat kolmivuorotyötä.

Sitten oli raskaana olevista kavereista. Mulla yksi kaveri teki pari viikkoa sitten plussatestin eikä tiedä, milloin raskaus sai alkunsa. Parin viikon päästä meneekin sit varhaisultraan selvittämään laskettua aikaa. Kovin pitkällä hän ei kuitenkaan ole. Esikoinen heillä on vasta 6kk. Toinen kaveri on elokuusta asti yrittänyt saada miehensä kanssa toista lasta alulle. Esikoinen heillä tärppäsi tokasta kierrosta. Mä odottelen kovasti vauvauutisia sieltäpäin, kun tiedän kaverillani olevan kovan vauvakuumeen.

Mulla on kans vähän samaa ristiriitaa kuin joillakin muillakin tuntuu olevan, et samalla toivois mahtuvansa suht hoikkana lempivaatteisiinsa ja toisaalta taas esittelee ylpeänä isoa masuaan. Mulla on kans toi käytössä oleva takki sellaista enemmän mun äidin tyylistä (ei millään pahalla, mut äiti jää syksyllä eläkkeelle!).

Vielä oli miesten juhlimisesta. Mun mies on kaksi kertaa käynyt juhlimassa mun raskauden aikana. Kerran oli kaverin synttärit ja toisella kerralla kävi työkaverin bändiä katsomassa bändikisassa. Itse en kaipaa juomista enkä ravintoloita lainkaan. Tanssimisesta kyllä tykkään, mutta sitä voi kotonakin tehdä. Esikoisen synnyttyä on tullut kaksi kertaa juotua, kun ei vaan enää huvita. Eikä jaksa sitä känniörvellystä ravintoloissa selvinpäin katsoa. Muutenkin siideri on ainoo mikä maistuu. Kalkkis mikä kalkkis! =) Mies kyllä juo joskus kotona kaljan tai pari, mut eipä tuo haittaa, kun ei näytä käytökseen vaikuttavan.

Mulla on muutaman päivän tuntuneet liikkeet päivittäin ja mieskin on kaksi kertaa tuntenut. Yleensä kun istuu koneella (paitsi nyt kun mä oon tässä, äsken kävi tossa just pyörähtämässä, vissiin vieroitusoireita =), niin ei sitten heti kerkee tunnustelemaan, kun on just joku juttu kesken... Eipä tuo vauva odottele!

Piti vaan pikasesti jotain kirjottaa, mut tulikin pitkä juttu!

Mukavaa viikonloppua ja hauskaa vappua kaikille!

Edea+Pikkis 21+2

Ilmoittaudun vihdoin viimein mukaan, kun viikkoja on jo 20+5. Oon kyllä lukenu teidän juttuja ja seuraillu taustalla, mutta on tuossa alla huono kokemus, eli keskenmeno viime kesänä ihan alkuraskaudessa, joten sen takia oon ollu vaan taustailemassa.Nyt siis mukaan.

Oma maha on riemukseni kasvanut, vaikka kehon muuttuminen onkin ollu jonkinlainen ajatuksen paikka. Kaikkihan sen tietää että keho muuttuu raskauden aikana, ja mies on lähinnä täpinöissään, mutta itelle esim. isompien alushousujen osto on kriisin paikka.

Liikkeitäkin tuntuu, joskus ihan naurattaa ääneen, kun on niin kova ralli menossa.Päälle oon tuntenu jo kerran potkun/lyönnin, harmikseni innokas tuleva isä ei ollu sillon lähimaastossa.

Tässä tärkeimmät!Jaksamista kaikille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

kun on kevät jo niin pitkällä siis! :) Mutta kylmät on kelit että ehkä se on ihan paikallaan tuo nimitys.

Ihan pikaisesti kommentoin noihin vaunumietintöihin. Me ostettiin esikoiselle vuosi sitten liikkeestä ihka uudet brion yhdistelmät. Kun haluttiin muka laatua ja kestävyyttä ja ties mitä. No, ne särkyi kahden kuukauden käytön jälkeen ja tuolloin ajattelin, että taitaa olla täysin onnenkauppaa kuka saa mistäkin merkistä hyvät tai huonot yksilöt. Päätin silloin, että ikinä en enää osta niin kalliita vaunuja vain siksi että ovat " merkkituotteet" . Kun ei siihen voi yhtään luottaa. Varmaan mitkä tahansa halpisvaunut olis kestänyt vähintään yhtä kauan. Haloo, 2kk!!!!!! Eikä liikkeessä suostuttu edes tutkimaan että oliko niissä joku valmistusvirhe kun niin nopeasti hajosivat.

Mutta parempaa onnea meille kaikille vaunukaupoissa tällä kertaa! :)

Ja taas näyttäs olevan pilvisempi päivä... Eilen oli niin ihanan aurinkoinen keli. Lämpöäkin noin 17 astetta. Oli pakko käydä kävelylenkillä, mutta eihän siitä kunnolla nauttinu kun selkä tuli niin kipeäks. Lyhyeks jäi lenkki. Ei paljoa ollut tukivyöstä apua.

Mulla on varmaan ihan tyhmä kysymys, mutta pakko kysyä kun en tiedä eikä oo aikasempia kokemuksia asiasta. Elikkä mun pitäs nyt piakkoin käydä ilmoittaan töissä milloin aloitan äippäloman jne. Sit ens kuun lopussa joskus laitan kelalle hakemuksen meneen neuvolan todistuksen kera. Tarviiko mun töihin viedä mitään papereita ym? Riittääkö vain et ilmoitan asiasta ja hoidan muut kelan kanssa? Mä olen ihan pihalla näiden asioiden kanssa. Ensimmäistähän tässä ootellaan joten eikai mulla mitään kokemusta voi ollakaan.

Omaan napaa kuuluu hyvää. Joka päivä olen tuntenut jonkin verran potkuja. Kyllä se on vaan ihanaa! Kovasti oottelen että liikkeet alkavat oleen voimakkaampia ja niitä on useammin.

Mulla on taas jokin kiukuttelu kausi. kaikki tuntuu muka niin väärältä ja pahalta. Mies lähtee ens kuussa risteilylle luokkansa kanssa. Viimistä kertaa kun ovat yhessä. Mähän en tykkää yhtään asiasta. Siis siinä mielessä et musta tuntuu et mitään kivaa ei tapahu mulle koskaan enkä ite pääse mihinkään. Varsinkin kun kesäks suunnitteilla miehelle valmistujaisjuhlat, kavereiden kesken grillijuhlat, rauhanturvaajien tapaaminen ym. ym. Tuntuu vaan niin ulkopuoliselta kun ite ei voi osallistua kaikkiin näihin täysillä. ja pelkäänkököttäväni puoli kesää yksin...Vaikka tiedän et näin ei tuu käymään. mut mut... Eikä mulla ole yhtään raskaana olevaa ystävää. Musta on tullu aivan kauheen huomionkipeä ihminen. Oikeen pieni vollottava ipana! Tää ei oo yhtään kivaa! Mies ei tee mitään väärin eikä tee mitään koskaan loppuje lopuks jos se mua loukkaa, mut silti mä oon nykyään tällanen. Ei oo kivaa mulle eikä varsinkaan miehelle! Onko kellään muilla samanlaisia kokemuksia? Ei varmaan taidan olla ihan omaa laatuani. Hullu mikä hullu!!!!

Mutta mutta. Jospa sitä pakottas ihtensä kohta siivouspuuhiin.

Mukavaa päivänjatkoa kaikille!

Uma81 19+6

Jihuu huomena ollaan puolivälissä!!!

Diin, mahtaakohan [b]colatoffee[/b] enää keretä tänne ollenkaan.. Mutta harjotussuppareista kyselit jossain vaiheessa. Ja mulla ainaskin se on just sellasta kovettumista. Tulee vaan sellanen jännä olo, ei kipua, mutta tuntee et nyt tapahtuu jotain.. Esikoiselta ei ollut (tai en tajunnu) ollenkaan harjotussuppareita, tässä raskaudessa taas on lähes päivittäin muutama.

[b]Vauvanvaatetusta[/b] oli vähän pohdittu. Mä aattelin hyödyntää siskon ostaman ihanan karvaisen nalle haalarin 56cm. Sellainen nätin ruskea, jossa umpinaiset lahkeet, sopii hyvin pienille pakkasillekkin. Sisko osti sen nimittäin maaliskuussa syntyvälle lapselle. Syksyä varten pitää sit hommata joku vähän kevyempi syyshaalari ja miettiä sitten ihan toppapuvun ostoa kun tietää mitä väriä haluaa ja samoin katsoa kokoa vauvan mukaan :) (en todennäköisesti osta sitä toppapukua siis valmiiks..)

Miun miekkonen tykkäis käydä aika tiuhaan viipottamassa tai ehkä se tais olla tuo intti-aika, kun halus enemmän " nollata päätään" . Nyt taas intin jälkeen ei oo kauheesti kiinnostunu lähtemään, vaikuttaahan siihen tuo yötyökin mitä tekee... Laskeskelin että 2-3 kertaa on tän raskauden aikana käynyt ihan viihteellä, siis juopottelemassa ;) Mutta siis ei mitenkään että minua häiritsis. Ennen raskautta käytiin aina yhessä ja sillonkin harvoin, ehkä 3 kertaa vuodessa. (mies sitten välillä poikien kanssa keskenään) Ite en ees alkoholia käytä, lähes ollenkaan.

Meillä taitaa vappu mennä ihan tylsästi kotona. Maanantaina työpäivä, lapset on silloin siirretty toiseen päivystävään päiväkotiin. Mutta saadaan sitten meidän päikkärissä toisen työntekijän kanssa siivota, Jipii :/ Lauantaina on varmaan siivottava jossain vaiheessa, kunhan mies saa ensin nukkua piitkälle iltapäivään yövuoron jälkeen - se aina vaikuttaa pitkälti päivän suunnitelmiin.. Sunnuntaina sitten ollaan siskon tytön ristiäisissä, minä miehen kanssa kummeina :D

Lupasin kyllä tehdä munkkeja tälle vapulle, mutta saa nähä kerkeekö missään vaiheessa. Ehkä sitten vapun jälkeen, jos ei muuten :P

Suomen Tivolissa on ollut tapana käydä joka vappu ja ihan varmasti jossain vaiheessa mennään tänäkin vuonna, kunhan saa nämä pakko-touhut alta pois.

Löysin muuten tänään uusia ihania äitiysvaatteita :D Vihdoinkin, yhdet farkut, tummat ja mekkotyylinen musta kuvioinen " paita" (housujen päälle). Taidan laittaa ne siis ristiäisiin, ei kai ole vaihtoehtoja ;) Eikä mennyt rahaakaan älyttömästi, n. 60e. Plus mitä nyt löysin sit ohimennen uudet verhot olkkariin..

Tytöllä taitaa olla VESIROKKO, sopivasti ristiäisiin. Aamulla jo huomasin pari hassua näppyä ja päivän mittaan koko kehoon oli ilmestynyt pieniä punaisia näppyjä. Kuumetta ei VIELÄ ainakaan ole ja toivottavasti ei tuliskaan!! Kuka sitä sit vahtii ristiäisten ajan :O

No, mutta tyttö oottelee tee seuraa - siis ihan oikeasta teestä kyse ;)

Dumle rv 19+1

Voih, olipas meillä tohina aamu.. Lapsilla koulussa tänään sai pukeutua naamiaisasuihin, joten oli vauhtia ja vaarallisia tilanteita.. =)

Onnea sinulle, kuka täyttää 30v. Itsellä tuli viime kesänä tuo maaginen luku täyteen.. Oli kivat pirskeet! =)

Eilen illalla oli taas kummaa huimausta.. Mistä lie johtuu tuo välillä kyläilevä olo..? Alkuraskaudessa sitä ei ollut, mutta nyt ollut välillä.. Viimeksi tuo olo tuli töissä.. Eipä ollut mukavaa ei.. Verenpaineet kuitenkin oli ihan kohdallaan.. Toisaalta olin kyllä taas aika väsynyt, joten liekö ihan vaan uupumusta?

Tänään aamulla sängyssä vielä makoillessa havaitsin, että se on rv 23, tasan.. Siis ihan oikeasti iso hui, kuinka tää aika sitten kuitenkin menee nopeasti! Sitä vaan ajattelee, että on vielä pieni ikuisuus vauvan syntymään ja sitten kuitenkin tuo muutama kuukausi menee hyvin äkkiä.. Varsinkin kun kesällä on niin paljon kaikkea touhuttavaa..

Mutta kaipa se on lähdettävä aloittamaan päivän touhut..

eli ihan pikaiseen vaan kuulumisia ennen vappua.

ON sen verran etta tuhruttelut on nyt loppu jo kaks kokonaista paivaa! Toivossa on hyva elaa etta nyt oltais niista paasty sitten kokonaan...

Iisistihan tassa silti taytyy ottaa, mutta jos nyt taa loppupuol' vali oltais elamansa kunnossa, vihdoinkin!

Vappua taalla ei sellai ' juhlita' vaikka vapaapaiva se on taallakin.

Mies pitaa pitkaa vapaata huomisesta, niin eikohan sita ehdi jossain kaydakin.

ooh, tata dementiaa, niin piti jotain kommentoida, mutta alkaa nalka vaivata; ja sen mukana muisti!

Kumminkin kaikille hyvia vointeja, ja mukavia ilmoja sinne Suomen mantereelle ja HAUSKAA VAPPUA KAIKILLE!!!

- levinia ja Hope rv 19+6 -

Moikka

Tervetuloa uusille.kyllä mukaan mahtuu:)

Pikasesti kirjottelen ennen ku pitää laittaa lapset päikkäreille.

Mun päivät pyörii lasten,kodin siivouksen ja syömisen ympärillä.Tuntuu että kokoajan pitää miettiä mitä syö ja monelta-mutta tulosta on onneks tullu.Kaikki arvot tähän mennessä ollu tosi hyviä.Eilen ja tänä aamuna testasin vielä paastoarvonki (ainut joka sokerirasituksessa oli koholla) Oli sen 4,8!Jee!!!

Mun vaunukuume on alkanu hellittää.Aika uskomatonta.No ehkä se johtuu siitä ku olen keksiny uusia hankittavia juttuja.

Viikonloppuna pitää täytellä Kelan paperit.Pitäis soittaa töihinki.Se ei kiinnostais ollenkaan.

Äippäpakkausta en siis ota.Toppapuvuista ollu puhetta.Meillä on pojalle ostettu (synt.12/05) kiva 62 cm toppis.Sillä yritän pärjää mahdollisimman pitkään.Tytön toppiksen pistin jo kiertoon.En kyllä usko,että tolla 62 cm koko talvi pärjätään.Veikkaan,että 68 cm olis parempi.

Nyt noi lapset jo tappelee keskenään:( pientä kinaa kokoajan.Olen esittäny toiveen,että mies voisi nyt jäädä isyyslomalle ku pojan syntyessä ei siihen ollu mahdollisuutta.Pelottaa kanssa yhtälö 3 v uhmaikäinen tyttö.1v 9kk poika.Varsinki imetykset mietityttää ku sillo ei pääse erotuomariksi lapsille jne.

miehen ulkona käymisestä:meillä todella harvoin mies käy missään.Silloki ku on jossain ni se on yleensä työjuttuja asiakkaiden kanssa tms.Eipä sitä enää kaipaa ravintolaelämää.En ole sitä kaivannu useaan vuoteen.

mut nyt laittaa lapsia nukkuu ja pakkailee kamoja.Lähdetään appivanhemmille yökylään.

Hyvää vappua kaikille!

me ollaan vaan kotona joten koneella tulee roikuttua joskus.

Colatoffee:pääsetkö koneelle vielä ennen Prahan reissua kertomaan ultra kuulumisia?

AurngonTytär rv 20+5

...taitaa pitää tällä kertaa paikkansa meillä kaikilla. Jospa vaikka yhden kuoharilasillisen kohottais. Meillä suunnitelmissa aattona syömistä tuttavaperheen kanssa ja vappupäivänä brunssi/synttärit tutuilla. Päästään ihan kävellen liikkeelle, kun asutaan lähekkäin. Lasten kanssa koristellaan ja paukutellaan ilmapalloja varmaankin.

Meillä kävi äsken kylässä vauva, jolla olisi laskettu aika huomenna! Vauva oli syntynyt reilut kaksi viikkoa etuajassa. Ihan sen näköinen niinkuin olisi syntynyt eilen. IHANA!!! Tuommoinen paketti meilläkin on syksyllä! Jee!

Olen käyttänyt viimeisen vuorokauden tiukasti vauvan vaatteiden läpikäymiseen ja etsinyt netistä käytettynä puuttuvia tavaroita. Lähinnä haluan vielä kantoliinan ja tuplarattaat. Tähän liittyen, minkä kokoisen toppahaalarin meinaatte ostaa syysvauvallenne? Minä lähinnä ajattelin 68-senttistä, paitsi jos on vaikka Reiman malli, 62-senttinen riittänee. Meillä on ollut pieniä 3-kiloisia vauvoja nämä sisarukset.

Colatoffeelle oikein rentouttavaa talvilomaa. Nuo lenkkarit tulevat varmaan tarpeeseen. Me oltiin vasta Amsterdamissa mieheni kanssa ja jalat olivat molemmilla kipeinä! Mies osti reissusta paremmat kävelykengät.

Muille mukavaa perjantaita ja vapun odotusta! Voi että osaa olla mukava olo tuon eilisen tuloksen jälkeen. Tralalaa!!! Positiivisia säteitä kaikille!

apinaemo 20+4

On todella huumaa, kun mies katsoo Simpsoneita, typerintä ohjelmaa minkä tiedän, niin kirjottelen tässä sillä aikaa.

Meillä ei mies oo käyny varmaan kertaakaan baari/saunailtareissulla odotuksen aikana.Kotona saunaolut on kyllä ollu messissä, mut muuten ei.Tämä enne viiniäkin karttanut tyyppi ikävöi nyt sitä, kun ei voida viikonloppuna juoda yhessä viiniä ruuan kanssa. Ollaan siis tulossa ihan oikeiksi aikuisiksi (26.v molemmat) tai jotain.

Onko kellään muulla nukkuessä selän kanssa ongelmia?Mulla selkä kipeytyy nimenomaan yön aikana, ja oon jo ottanu tyynyt jalkojen väliin, kun nukun jommallakummalla kyljellä, ettei ranka olis ihan kierossa koko yötä, mutta ei se kestä paikoillaan. Jos siis on joitain kuolemattomia ideoita, niin otetaan vastaan.Päivän aikana tuntemukset lähtee pois, kun vertyy.

Oon myös kuumeisesti miettiny vaunujen hankintaa.Täällä kun voi joidenkin vaunujen saaminen viedä 12viikkoakin.Ei tosin koske esim. Brioja, niitä saa nopeemminkin.Jos siis viittisitte kertoa mitä teillä on tai ootte hankkinu tai hyväksi jo havainneet. Mulla ei oo noista kauheesti käsitystä, kun en oo tätä ennen suurinpiirtein vaunuihin koskenu...Yhdistelmät ostetaan, sen verran oon kartalla :)

Tässä taas tärkeimmät, toivottavasti huomenna olis yhtä aurinkoinen ja lämmin päivä kun tänään!

Hansu ja Hemppa 20+6

Tämän hetkistä tilannetta tytöstä en vain tiedä ;) Kun pappa pyysi ja kinusi pimua yökylään eilen illalla ja suostuin sitten viimein.. Painotin kyllä että heti pitää soittaa jos nousee kuume tai tapahtuu muita muutoksia. No kuume ei ainakaan ole vielä noussut, tosin voihan olla että tyttö sairastaa sen vähän lievempänä..

Kirahviinalle kiitos tuosta infosta vastasyntyneestä!! Yritin kyllä olla heti eilen näpy huomattuani viisas ja soitin siskolle kertoakseni tilanteen ja mitä mieltä hän on ristiäisiä ajatellen. Sisko sanoi että sinne vaan, jos suinkin tytön olo sallii! Mutta hommasin jo eilen varmuuden vuoksi tytölle hoitajan ristiäisten ajaksi, jos näyttää siltä ettei voi tulla. Tänään selvinnee mikä tilanne...

Että eiköhän ne ristiäisetkin hoidu :)

Oonkin noussut tänään jo seitsemän jälkeen, kun mies saapui yövuorostaan. Himskatti kun en saanut unta enää sen jälkeen. Mutta sainpahan ihan kiitettävästi sitten siivottua rauhassa :D Imurilla en sentään viitsinyt miestä herättää, mutta kekkasin kaapissa jo kauan lojuneet Sinin kertakäyttö mikrokuituliinat. Jep, hyvä minä, sain pölyt lattioilta ja vielä luuttusinkin. Tiskit on myös pyöritetty ja pyykit.

Pitäis sitä tyttöä lähteä jo hakemaan. Vaikka ne kyllä haluais pitää sen vaikka huomiseen asti tai maanantaihin..! Pakko on kotonakin lapsen olla, sori ;)

Typykkä se tais jotain vinkkejä antaa vauvan hankintoja varten ja kuulosti hyvin tutuilta ajatuksilta. Näin toisen lapsen kohdalla osaa käyttää jotakin maalaisjärkeä apuna, eikä hamstraa mitä sattuu tavaraa nurkkiin pyörimään ;) Ja etenkin tajuaa ettei kaikkea tarvii olla valmiina, vaan voi sitten tilanteiden mukaan hommata, mitä tarvitsee :)

Mutta taidan vaihtaa kotipöksyt jalasta ja ehkä suuntaan ekaksi tuohon kaupoille, jos vaikka ostais ristiäisiin jonkun kivan korun.

Aika moni näyttää pohtivan omaa muuttuvaa olemustaan. Huomaan itsekin sitä välillä miettiväni (manaavani). Ihan hölmöä, esikoisesta en muista tällaista lainkaan ja nyt vielä tiedän ettei painoa tule todennäköisesti paljoa ja kaikki lähtee pois tosi nopeasti. Tytöstä olin omassa painoluokassani jo seuraavalla viikolla, hi hii muttei siitä kukaan kirjoittanut mitään seiskaan tai muuhun juorulehteen- en katsokaas ole mikään missi tai muu julkisuuden henkilö :) Tai eihän ne mitat omiksi palaa, makkaroita jäi vyötärölle ja takapuolikin taisi levitä. Aivoista sitten varmaan oli ne kaikki kilot pois, juu ja korvien takaa..

Suurimman osan ajasta tunnen oloni kyllä aika " hehkeäksi" , minulla on paljon äitiysvaatteita joten ei tarvitse aina samat kuteet päällä notkua töissä. Tällä viikolla vaan suututti yhtenä aamuna yhden raskaana olevan kanssasisaren puolesta kun metrossa sen mies sanoi kovaan ääneen että katsos nyt ei kaikkien tarvitse näyttää norsulta ollessaan raskaana. Ne ihmiset oli kyllä jotain vähempi osaisia kansalaisia eikä se nainen nyt niin kovin hyvältä näyttänyt mutta so what. Tarkoitti ilmeisesti että minä näytän paremmalta, mutta come on - se nainen oli varmaan viikolla 35 ja turvoksissa ja minä en vielä puolessa välissäkään. Teki oikeasti mieli tempaista sitä miestä pitkin näköä heti aamu tuimaan. Eli imartelu olisi kyllä sallittua mutta mieluummin omalta mieheltä tai sitten edes joltain hyvännäköiseltä " bisnessmieheltä" :)

Mies ja tyttö tulivat vihdoin eilen kotiin, ihan hirveä ikävä ehtikin tulla molempia. Mies tosin lähti nyt heti aamusta takaisin maalle ja tulee vasta maanantaina mutta tyttö sentään jäi kanssani jo tänne. Kovasti istui äidin sylissä illaln ja aamulla alkoi itkeä heti kun sanoin että minun täytyy lähteä bussiin. Ei pieni mieli ymmärrä että nyt tulen hakemaan tänään hoidosta eikä erossa tarvitse olla montaa päivää. Illalla on tiedossa 3 vee lastenkutsut, mitenköhän jaksaisi kuunnella sitä mölyä koko sen pari tuntia.

Tietääkö kukaan muuten miten pitkä itämisaika on noroviruksella ja jollain kurkunpääntulehduksella? Olimme tytön kanssa vanhempieni luona sunnuntaina aamusta ja nyt kuulin että äiti on sairastunut noihin. Mietin tässä että iskeeköhän se meihin, meikäläisen tuuria olisi kun nyt ei saa mitään lääkettäkään oikein ottaa :(

Vitamiinia siis kurkkuun ja kahvia päälle, pää-asia on että viikonloppu koittaa ja tyttö on kotona.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

T: Typykkä ja Hermis jo 20.viikolla menossa sekä isosisko 3 vee

hankittuna ja munkkia jo masussa! Namia!

Olipa kiva lukea haikarapolskan kertomusta omasta ulkonäöstään ja masusta. Mulla on itse asiassa sama fiilis, sillä meidän viimeinen vauva on nyt masussa ja muutenkin ihan hyvä fiilis omasta pallomahasta. Nyt sitten tekstisi luettuani päätin hieman satsata mammavaatteisiin, että saa muillekin esitellä omaa masua ja nauttia olosta vielä viimeisen raskauden ajan. Onneksi yksi tuttu just mainosti myyvänsä mulle mammavaatteitaan, eli suuntaan sinne kotikirpparille...

Kävin tänään Kappahlissa, kun sieltä tuli niitä alelippuja ja lappuja. Mukaan tarttui pari pientä vaatetta vauvelille. Paljon muuta en uutena ostakaan, sillä täällä on nyt keväällä paljon kirppareita, joissa tutut rouvat myyvät nättejä vaatteita. Vauvanvaatteita on yleensä tosi paljon tarjolla. Tilasin myös äidiltäni juuri pienen villahaalarin ensi talveksi. Mulla on syksyksi 56- ja 62-senttiset fleecehaalarit, joten toppahaalari saa sitten olla varmaan 68-senttinen, jos söpö tulee kirpparilla vastaan... Oi ihanaa päästä kirppareille ostelemaan kaikkea tarpeellista ja varsinkin turhaa. Olen ihan mahdoton shoppaaja, kun halvalla saa!

Saas nähdä kuinka saan pidettyä sukupuolen salaisuutena, kun kiertelen kirppareita...

Mukavaa vappua ja laitetaan kaikki masut esiin! Siis tiukkaa paitaa päälle!!! =)

apinaemo 20+6

Edealle ihan ensiksi onnea pyöreistä vuosista! Ja hauskoja juhlia! Itsellä tuo etappi tuli täyteen kohta jo kaksi vuotta sitten, hui..

Niin, ehkä on tuo ikä tehnyt tehtävänsä kun ei tuo juhliminen enää kovin paljon kiinnosta. Joskus on tietty kiva kaveripiirissä laittaa hyvää ruokaa ja nauttia viinistä, siideristä ja hyvästä seurasta, mutta varsinaisesti baarissa juhlimassa on tullut käytyä tosi harvoin. Olisko kerran, pari esikoisen jälkeen ja silloinkin on aina miettinyt, että mitä ihmettä mä täällä teen. Mieskin on kummasti rauhoittunut ja nyt mun raskauden aikana on tainnut kerran jossain käydä. Tähän mennessä raskautta ei ole tehnyt edes mieli mitään juoda, mutta voipi olla, että kun kesä ja grillailut alkaa niin siideriä ja punkkua tekisi kovastikin mieli.

Vappu ollaan ihan vaan kotosalla. Maanantai on kuitenkin normaali työ-ja lapsella hoitopäivä niin ei jaksettu lähteä muutaman kymmemen km:n päähän kavereille kylään, vaikka pyysivätkin. Osasyynä sekin, että meidän poju olisi siinä seurassa ainut lapsi ja jotenkin tuollaiset illanvietot lapsen kanssa ei vaan enää ole meidän juttu.

Meidän lähikaveripiirissä -vaikka yli kolmekymppisiä ollaankin - ei muilla vielä ole lapsia. Kaikki tekee uraa, matkustelee, nauttii itsenäisyydestä..Paras ystäväpariskunta tosin on yrittänyt esikoista viime syyskuusta, mutta ei ole tärpännyt. Sydämestäni kyllä toivoisin heille sitä plussaa. Ja jotenkin pahalta tuntui kertoa, että meille tulee jo toinen, ja sai alkunsa lyhyemmällä yrityksellä kuin heillä. Tottakai sydämestään toivottivat onnea jne, mutta ihan varmasti tuntuu silti heistä pahalta. Niin, eli vähän on tylsää siinä mielessä kun parhaiden kaverien perhetilanne on ihan eri kun meillä, kuviot on siis ihan eri ja siitä syystä ollaankin nyt varmaan harvemmin isommalla porukalla nähty. Onneksi on tullut sitten esikoisen myötä uusia lapsiperhe-kavereita, äitiyslomalla ollessa varsinkin oli tosi tärkeää, että oli vaunuilu- ja päiväkahvitteluseuraa muista saman henkisistä.

Olikohan siinä taas kaikki..masussa myllerrys jatkuu. Ja ihanaa, viime yön nukuin tosi hyvin, kertaakaan ei tarvinnut edes vessaan lähteä, eka kerta moneen kuukauteen..

Jondeliini ja pikkuinen 21+6

piti vielä jatkaa että mullakaan ei ole nyt yhtään raskaana olevaa ystävää.ne jotka hetken odotti samaan aikaan niin ovat synnyttäneet juuri vauvansa.

Aiemmin oli kamuja jotka odotti samaan aikaan.oli kivaa silloin käydä yhdessä kävelelyllä,syömässä....ja jakaa tuntemuksia ihan livenä.

Nyt tuntuu että tää on menny vaan tässä sairastelujen lomassa tämä odotus ja tää on jo puolessa välissä.voi kunpa sitä nyt pysyisi terveenä ja pystyisi paremminkeskittyä tähän odotukseen!

Mitä teillä on vappusuunnitelmissa?

Mun tytöt menee isälleen ja me ei olla tehty suunnitelmia.Lupasivat juuri tänne eteläiseen suomeen vappupäiväksi ihan kivaa ilmaa.jos vaikka sitten vaikka grillailisi ja ulkoilisi.

Aattona vois tehdä myös vaikka jotakin hyvää ruokaa ja olla vaan..

Kaikilla tutuilla tuntuu olevan jo vappusuunnitelmat,illanistujaisia,keikkoja...ym

täytyy katsoa jos sitä vielä jotain kekkaisi.Se nyt on kyllä ihanaa kun ei ole noita heppoja kotona niin olisi vapaa lähtemäänkin vaikka jonnekkin..

Toisaalta muo on aina ärsyttänyt noi pakko juhlat kun aina hirvee miettiminen että mitä tekis kun jotenkin on ollut aina pakkokeksiä jotakin.

Yleensä meillä on ollut kavereita grillailemassa,saunomassa ym..

Nyt on aika kiva ilma.Pitäisköhän mennä kahvinkeittoon ja ulos lukemaan anna ja kodinkuvalehti:)

Mukavaa torstaita kaikille.

rakkausvauva joka on myllertänyt masussa 20 viikkoa ja 6 päivää:))))

Huomenna töihin tää päivä vielä sairiksella.Kurkku vielä vähän kipeä mutta nokka ei vuoda onneksi jatkuvalla syötöllä.Toisinaan minäkin jo maistan jotakin:)

Pippurimamma:Toivottavasti saat lapsukaisellesi selvitettyä että se mitä on päätetty(psygologi)on lapsesi PARHAAKSI.On toki pienelle vielä hankalaa ymmärtää mutta vanhempana tajuaa kyllä.Pääasia on että kaikki päätökset teette kuitenkin lapsen parhaaksi sillä " muru" on teille rakas ja tärkeä.

Sun miehelläsi on samoja käytöspiirteitä kun munkin:)Eikö olekin ihanaa:)Mulla tuntuu aina pistos omassa sydämmessä kun en vaan jostain syystä osaa ottaa miestäni huomioon sillä tavoin kuin miheni muo muistaa(kukkia,jäde annoksia,ihania iltapaloja,hierontaa ym..)mun parempi puoleni taitaa olla se että en oo mikään nalkuttava akka tai suutu mitenkään helposti.

uma81:tiedän osittain miltä susta juhlimiset tuntuu.Mun tilanne on nyt kuitenkin onneksi aivan eri kuin ed.suhteessa jolloin mies ramppas ties missä kun raskaana.Nyt mies on käyny ulkona 2 kertaa ja ens viikolla olis 1 pakollinen työ juttu.Ei muo haittaa että mies menee mutta välillä tekis kyllä itsekkin mieli nollata pää.

Mä oon aika v" ¤&¤&un kypsä tähän kun olen koko ajan kipeä ja lähestyvä kesä tuo mieleen meidän grillailut yhdessä ja kamujen kanssa,tikka+muut pelit ja pihahommelit jolloin on tullut naukailtua viiniä ja muita kesäjuomia(ei olla hilluttu huppelissa kun lapset on kotona mutta kuitenkin..)OLEN ONNELLINEN että olen raskaana ja se on tärkein asia,pointti on vaan siinä että mullakin on vähän sellainen olo kuin sulla.

nyt mies soitti jatkan kohta........

Meillä vain esikoinen on sairastanut vesirokon. Sai aikanaan sen isältään jolla oli ruusu.

Aluksi hänellä oli vain muutama pieni punainen näppy. Sitten parin päivän sisällä niitä tuli lisää ja muuttuivat myös vesikelloiksi. Kuumetta ei ollut juuri ollenkaan koko taudin aikana. Vain inhottavia kutisevia näppyjä. Eli teillä voi minun diagnoosin mukaan olla vesirokko tai sitten ei. Eiköhän se yön aikana selviä.

Täällä on ollut puhetta vauvan vaatteista. Ostin kirppikseltä haalarin joka on 58-62 cm. Sattui silmiin ja heti iskin kiinni. Nuo pienet koot menevät kuin kuumille kiville. Muistan kun keskimmäisellä oli 68 cm haalari, hän meinäsi hukkua sen sisälle. Muuten aion hankkia kantoliinan ja rintarepun. Mulla on kanga-liina mutta en ole oikein oppinut sitä käyttämään. Äitiyspakkausta emme ota. Meillä on jo niitä kahden pakkauksen verran. Sitten kun tämä lapsi kasvaa vien vauvan vaatteet johonkin keräykseen. Enää en niitä säilö. Samat ajatukset kuin Haikarapolskalla, tämä on viimeinen kerta tätä lajia. Siksi onkin niiiiin ihana kun tunnen nyt vauvan liikkeet ja siksi minäkin olen pistänyt rahaa menemään noihin mammavaatteisiin. Tekisi mieli kesäksi jotkut capri-housut ja tietysti shortsit.

Nyt keittelen kamomilla teet. Sen pitäisi rauhoittaa näin illalla. Voi, kumpa saisin nyt nukuttua....

terv peikkoäet ja turkulainen 17+5

Olipas taas tullut tekstiä muutamassa päivässä.

Vakuutuksista ollut puhetta. Me otetaan vakuutus Tapiolasta, kun kaikki muutkin vakuutukset on siellä. Ja vakuutus on ehdoton, varsinkin jos lapsi tulee minuun. Itselläni oli vakuutus joka korvas kaiken siihen asti kun täytin 21 ja tarpeeseen tuli. kahesti polvenikin tähystetty Oulussa yksitysisairaalassa. Lisäksi minulla on atoopikon iho ym. parempi ottaa kuin katua. Koskaan ei tiedä milloin tarvitsee ja ainakin oman vakuutukseni kanssa ei koskaan ollut ongelmia. maksut hoitu aina mukavasti. Silloin vakuutus oli IF:ssä.

Koko viikonloppu on tullut vaan mässäiltyä. Olo on kuin rantapallolla. varsinkin kun maha on nyt hujauksessa pulpahtanut eteen ja vielä tämä ylenpalttinen syöminen. Huomena pitäs äitini kanssa paistaa rinkelit... No jospa sitä vapun jälkeen koittas alottaa kevyemmän elämän.

Jollain muullakin selkä kipeytyi nukkuessa. Mulla kanssa tyynyjä jalkjen välissä ym. mutta silti sitä aina aamusin on selkä kipeenä. Mulla vielä pahentaa tilannetta se nikamakaarenmurtuma. Mutta kaiken olen valmis kestämään oman pikkuseni takia. Nyt onkin ollut ihanaa, kun on joka päivä tuntenut liikkeet. Hymy nousee aina väkisinkin huulille!

Vauvantarvikkeiden hankkimisesta. Meillä on ne uudet emmaljungan cerox vaunut hankittuna pehmeällä kantokassilla. Samoin toinen häkkisänky. Tarvitsemme kaksi, koska olemme paljon mieheni kotitalossa maalla, jonka hän omistaa. Mukavampi kun on sänky valmiina aina siellä, kuin et raahata aina matkasänkyä. Vaatteitakin on jo aika lailla valmiina. Siskolla kun on neljä lasta ja veljellä kolme lasta.

Tänne meidän asuntoon vielä pitäs hankkia häkkisänky, sitteri ym. Lähen taas ens kuussa Ouluun ja Rovaniemelle ja saattaa olla et nekin tarttuu sieltä mukaan. Täälä meillä ei oo kuin yks tosi pieni lastentarvikeliiike, jossa valikoima on aika pieni. En usko et tulee paljoakaan ostettua sieltä. Ja taas Ouluun en varmaan jaksa enää loppukesästä lähteä, koska sinnekin on matkaa kuitenkin n. 200 km. Tällä selällä on ilman raskauttakin hankala istua pitkiä matkoja autossa.

Niin ja Ikeaankin pääsen käymään Rovaniemireissun aikana. Enpä ole ikuna sielläkään käyny. Saa nähä kuinka paljon sinne saan rahaa kulumaan.

Mutta mutta. Nyt takas oman kullan kainaloon. Sai kahtottua oman ohjelmansa loppuun. Mukavaa vappua kaikille!!

Uma81 20+2

Mäkin ehdin harvakseltaan lukemaan ja kirjoittelemaan. Paljon onnea kaikille ultrassa olleille. Itselläni se oli myös tällä viikolla. Vauva oli viikkoa suurempi kuin pitäisi olla. LA ei tietenkään enää muuttunut. Sukupuolta täällä Helsingissä ei sanota, vaikka kuinka ruikuttaisi. Itse kuitenkin tiedän odottavani poikaa. (Olen vain päätellyt näin).

Lihomisesta. Sain esikoisen odotuksessa kokonaista 20 kg. En niin ajatellut syömisiä ja liikkumisia, koska olin kuullut niin monesta paikasta, että imettäminen sulattaa kaikki ne kilot hetkessä, jotka eivät jää synnärille. Kun lähdin vauvan kanssa sairaalasta kotiin, oli paino tippunut juuri sen verran mitä vauva+istukka painoivat, kokonaista 3 kiloa. Sitten aloitin imettämisen ja kun maitoa tuli, lypsin sitä vielä varmaan litran päivässä ylimääräistä. Imettäminen ei mulla vienyt tästä kaikesta huolimatta juuri yhtään kiloa. Kun lopetin imettämisen jouduin ihan laihduttamaan takaisin lähtöpainooni. Se kävi kyllä nopeasti, koska ruokahalu väheni.

Tästä opin tuntemaan mun elimistöni, imettäminen ei mulla sulata mitään. Nyt yritän vähän hillitä syömistä ja lisätä liikuntaa. Tähän mennessä kiloja on tullut n. 2 kg. Se johtuu lähinnä siitä, että alkuraskaudessa ei tee mieli syödä mitään. Nuo 2 kg ovat tulleet parin viimeisen viikon aikana. Eli jos nyt lihon 1 kg/viikko, tulen yhtä paksuksi kuin viimeeksikin. Siksi yritän tehdä kaikkeni, että kiloja tulee vain ne pakolliset.

Liikuntaa olen harrastanut vielä ihan normaalisti. Käynyt spinningissä, jumpissa, salilla, hikikävelyillä... Tekee tosi hyvää mutta olen aina välillä miettinyt, mihin saakka ja kuinka paljon kannattaa liikuntaan harrastaa. Toisaalta kätilö sanoi, että kaikkea saa tehdä ja niin paljon kuin jaksaa.

Miehen juhlimisesta. Mun mies on aina töissä, joten eipä ole aikaa juhlimiselle. Viikonloppuina olemme niin väsyneitä yleensä, että ei voisi kuvitellakaan lähtevän minnekään.

Olemme jutelleet, että olisi kiva jos pystyisi pitämään isyysloman. Esikoisesta oli kotona vauvan kotiin tulon jälkeen peräti yhden päivän. Kävi kateeksi niitä, joilla isä viikkoja kotona.

Esikoinen (4v) sai ensi vuodeksi paikan yksityisestä leikkikoulusta. Käy siellä 3-4 h/pvä, 4-5 kertaa viikossa. Tähän mennessä olemme pitäneet yksityistä hoitajaa hänellä kotona. Haluan että hän saa vähän omaa tekemistä ja toisaalta jos on vauva nukkuu yhtä huonosti kuin hän vauvana, en selviä hengissä jos en itse saa välillä nukkua. Miehestä ei apua kauheasti saa.

Käy kateeksi Colatoffeen Prahan reissua. Mekin olemme ajatelleet lähteä jonnekin pikalomalle kahdestaan. Mä olen ollut Prahassa se on ihana paikka. Ei raaskita jättää esikoista viikoksi hoitoon mutta mies ei haluaisi ottaa häntä myöskään mukaan. Nyt kiinnostaisi eniten sellainen kohde, jossa voi ottaa aurinkoa samalla. EHDOTTAKAA hyviä 3-5 vrk lomakohteita.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat