Seuraa 

Aloitetaanpas uusi pino.. Tossa eiliset http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10156308&p=1&tmode=1&smode=1

Mammis + Tiitiäinen 2 vkoa

Kommentit (18)

Pika-kiitokset kaikille tähän velli-juttuun kommentoinneista! Ja vaikka oonkin koko ajan tienny tekeväni ihan oikein, niin tänään helpotti ihan kunnolla käydessäni jälkitarkastuksessa, kun terkkatäti (maailman ihanin sellanen =D) sanoi, että ei siitä ole MITÄÄN haittaa varsinaisesti, että alottaa ne vellit jo. Ilmeisesti sitä ei suositella sen takia, ettei imetystä lopetettaisi, jos muuten maitoa tulisi, ja minä nyt en niin aio tehdäkään. Eniten vaan mietin, että voiko siitä suolistolle tms. olla haittaa, mutta noup. Joten jatkan tällä tyylilläni edelleen :)

Palaan huomenna taas paremmalla ajalla. Nyt sylittelemään ihanaa tuhisijaani ja seuraamaan sarjat :)

Pi-Ki

Terveisiä pohojammaalta!

PI-KI, kiva kuulla sustakin! Olinkin jo miettinyt,että mihin oot kadonnut :) Hyvä, että arki sujuu mallikkaasti. Suosittelen kyllä jättämään nuo imetys- yms. viestiketjut väliin, jos ei halua pahoittaa mieltään, niissä kyllä voi olla välillä rankkaakin tekstiä. Mulla ei oo erityisiä tavoitteita imetyksen suhteen. Musta lapsen kasvatuksessa paljon isommat kokonaisuudet ratkaisevat, kokeeko lapsi olonsa turvatuksi, rakastetuksi jne., kuin pienet yksittäiset tekijät (esim. lapsen ruokintatapa). Tokihan iso kokonaisuus koostuu yksittäisistä pienistä osista, mutta ei lapsi siitä kärsi, jos hän saa rinnan sijasta pulloa, jos se vastaa parhaiten hänen tarpeisiinsa! Että jatka samaan malliin, jos se vauvallesi parhaiten sopii ja jätä ikävänsävyiset kommentit omaan arvoonsa.

AURORA, voi vitsit oon kade teidän hienolle päivärytmille... Meillä ei oo oikein selkeää rytmiä. Tai on, mutta se vaihtelee riippuen siitä, milloin Sampo herää aamulla. Aamupäivissä on selkeä rytmi, mutta iltapäivät on vielä ihan sekaisin, kun välillä Sampo nukkuu 3h päikkäreitä ja välillä tunnin... Sen mukaan vaihtelee sitten, nukkuuko Sampo toisetkin päikyt vai muutamat lyhyet torkut. Noooh, eiköhän tämä tästä joskus selkiinny, viimeistään lähempänä vuoden ikää :)

Huomenna lähtään kotiinpäin... Saapa nähdä nukkuuko Sampo silläkään matkalla.

Han ja Sampo 2kk+

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Iiris, täälläkin ilmassa kevätlaiskotusta. Tekisi aina mieli laittaa pesukone pyörimään, mutta ei millään jaksaisi laittaa pyykkejä kuivumaan. Onneksi mies on sitä varten ;)

bejbi, turvaistuimistaei ole vielä kokemusta, mutta kohta pitäisi meidänkin alkaa harkita asiaa. Meillä on se Gracon kaukalo jalustalla ja nyt kun tuli ohjeetkin luettua niin tajusin kuinka vöitä saa pidemmäksi ja näin ollen uskon Idan mahtuvan vielä aika pitkään siihen. Niissä turvaistuimissahan on yleensä 9 kilon tai 9kk raja? Sitten soseista olit kysellyt. Meillä syödään peruna-porkkanaa, peruna-kesäkurpitsaa, peruna-maissia, peruna-kukkakaalia, peruna-parsakaalia ja tietenkin välillä sekoittelen ihan sikin sokin :) Niin ja lisänä tietenkin naudan jauhelihaa tai kanaa. Nyt tuolla odottaa soseutusta peruna-herne-maissi-paprika. Saas nähdä tuleeko massu kipeäksi..

[color=#8B008B]Pikainen tervehdys vain. Neiti on ollut valveilla koko päivän ja itkenyt mahanpurujaan.. Nyt onneksi isukki tuli töistä ja saa hoivata itkevää parkaa hetken..

Neuvolassa käytiin. Hienosti meni siihen asti kunnes alettiin riisumaan vaatteita pois uniselta neidiltä. Sitten se olikin pelkkää huutoa koko reissu. ;) No tässä tulokset:

Paino 4000g (syntymäpaino 3630g)

Pituus 53,3cm (syntymäpituus 51cm)

Pipo 37,5cm (syntymäpipo 35cm)

Kommentteja korttiin tuli: kasvaa hyvin, iho hyvä, refleksit ok, suloinen tyttö.

Seuraavan kerran mennään 2 vkon päästä.

KESIS ¿ treffeille tullaan ilman muuta jos vaan tää meidän liikkuminen alkaa luonnistua.. Ei uskalla vielä luvata. Mutta täytyy kyllä ihan tosissaan alkaa selvittään muskareita ja minilattareita.. ;) Ja nyt en uskalla kyllä mitään tarkkaa aikaa sanoa, milloin aloitella urheiluja. Mulla itsellähän on nyt leikkauksen jälkeen vähän pidempi toipumisjakso, sä varmaan voit jo oman olotilan mukaan alkaa harrastelemaankin. Jälkitarkastuksessa ajattelin itsekin kysyä lekurilta, mutta oman kunnon & fiiliksen mukaan varmasti paras mennä.

HERMIONE ¿ me ollaan annettu kyllä neidille maitohappobakteereita ja olen itsekin ottanut. Jostain syystä vähintään kerran päivässä äityy ihan holtittomaksi se itku ja pierut + kakat on ihan valtaisia.. Toivottavasti nyt helpottais kun on antibiootit loppu. Ettei sit ala D-vitamiinin mukana sama ruljanssi.

Et silleen. Sori nyt kun en jaksa kommentoida muuta. Nyt menen soffalle miehen ja neidin luokse.. Jos vaikka neiti kohta torkahtaisi jotta saadaan syötyä. Meinaan muuten ottaa lasin punkkua! :)

Mammis + Tiitiäinen 2 vkoa :)[/color]

Miamik. Ei saatu sitä korvikereseptiä vielä. Itse olen ollut ilman maitotuotteita jo reilun viikon ja yrittänyt vaan imettää tosi paljon vaikka se on tällä hetkellä paljon vaikeampaa kun pullosta syöttäminen. (Yrittää tunkea tissiä rimpuilevan vauvan suuhun), helpommin sanottu kuin tehty.

Punaviinistä. Mä oon suuri punaviinin ystävä ja haaveilen jo lämpimistä kesäilloista mökin pihalla parhaan ystäväni Chileläisen punaviinin kera. Pari lasia silloin tällöin auttaa aina arjen murheissa.

Mun mies lupasi ostaa meille pullollisen Veuve Clicquota kun meillä on 6 päivä ens kuuta 1 vuotis hääpäivä. Me ollaan kovia samppakaljan ystäviä.

Nyt on pakko lopettaa kun mies tulee pian töistä.

[color=green]No, näköjään päätin sitten todella parantaa tapani tän kirjoittelun suhteen, kun olen jo heti aamutuimaan täällä istumassa :)

Yö meni taas mukavasti, vaikka illalla oli ekaa kertaa vähän pidempääkin kitinää ilmavaivojen takia ¿ tosin nekin helpotti heti, kun laitoin Artun mahalleen nukkumaan. (En uskalla nukuttaa sitä mahalleen omassa sängyssä, joten nukuttiin vierekkäin koko yö ¿ ja nyt on sängyssä tilaakin, kun mies on toisella puolella Suomea työkeikalla koko vkon.) Kyllä se aika hyvin on nyt pitäny, että yöunien jälkeen Arttu valvoo ekan tunnin ja on niin iloinen ja juttelee jne., kunnes sitten taas simahtaa aamupäikkäreille. Niille sitten saattaakin tulla pituutta vaikka se 4h¿ No, tänään kyllä pitää alkaa jo herätellä, jos meinaa unet venyä ¿ mulla on jälkitarkastus alku-iltapäivästä.

No niin, sitten eilisiin juttuihin¿ Aloitan nyt juttujen seuraamisen vasta niistä viesteistä, jotka tuli mun lähettämän viestin jälkeen ¿ ja vaikea vielä olisikin mitään kysellä ja kommentoida, kun en oikein teitä tunne, mutta tästä on hyvä alkaa. Joten en siis ¿sorsi¿ teitä muita eilisestä pinosta! :)

Toivottavasti NAPEROLLA ja Eetulla on tänään jo paremmin nukuttu yö takana. Vai pistokset alottelet ¿ sori hölmö kysymys, kun oon vielä niin pihalla, mutta teilläkö on siis toinen pieni toiveissa, ja siihen pistokset liittyvät? Pidetään peukkuja, jos olisi tälläkin kertaa niin hyvä onni, että ekalla kerralla jo tärppäisi! =)

No AMYllä ei ollut kauhean iloisia kuulumisia. :( No, jospa löytäisit sitten entistä paremman/kivemman työpaikan, niin voisit myöhemmin ajatella, että ¿onni onnettomuudessa¿¿ Ja onneks teillä on nyt se reissu tiedossa, niin on jotain mukavaakin mielessä, mitä odottaa! :) Mitenkäs, kokeilitko jo viime yönä omassa huoneessa nukuttamista ja ei-yösyöttöjä? Jos, niin miten meni? Ja kiitos, kun kerroit ton pullolakko-jutun ¿ osaan nyt varautua, jos täällä alkaa tapahtua niin, niin en oo heti ¿hoo-moilasena¿ ihmettelemässä, että mikäs nyt. Täytyy vaan toivoa, ettei niin käy¿..

Jaahas, Arttu alkaa heräillä aamupäikkäreiltä sittenkin¿ Haenpa sen hetkeksi sitteriin naureskelemaan jumppalelulle (vai mikä kaari toi nyt sitten on¿).

Voi AURORA, teillähän ihana rytmi on! Kyllä mäkin aika hyvin ton yö- ja aamurytmin oon oppinut (meillä mennään 21:30-23 nukkumaan ja herätään 7-9 välillä), mutta päivällä ja illalla ei oikein vielä ole rytmiä. Välillä (kuten eilen) Arttu saattaa nukkua koko päivän, heräten vaan välillä tankkaamaan, ja välillä se nukkuu tasan yhet n. 1,5h päikkärit ja parit 10min tirsat. Mitäs Oliverilla oli kokoa 2kk nlassa? Meillä se on tosin vasta 8.5., mutta kuitenkin. Oliver ja Arttu saattaa huidella suhteellisen samoilla mitoilla varmaan, kun ovat ¿suursyömäreitä¿ :) Vaikka eivät varmaan ole ainoita, hih! Onkohan se niin, että vaan pojilla tuntuis olevan se pohjaton maha??? Onks täällä tyttöjen äitejä, joilla lapsi syö kuin hevonen???

Aha, Arttu nukahtikin uudelleen¿

Oi! Onko Q:lle tulossa perheenlisäystä pikku-q:lle kaveriksi??? Ihanaa! =) Ja mä oon muuten tuossa pienen unien katselemisessa ihan samanlainen ¿ monta kertaa nukkumaan mennessä (jos nukutaan just esim. päikkärit vierekkäin) en malta ite alkaa nukkumaan, kun jään vaan tuijottamaan tuota tuhisijaa¿ :) On ne ihania!

PESUKARHUkin on ilta-ihmisiä ¿ sama täällä. Nyt oon vaan kovasti yrittänyt mennä nukkumaan Artun kanssa suht samoihin aikoihin, koska se pisin unipätkä sille tulee aina siihen alkuyöhön. Ja jotenkin, kun on parina aamuna nyt n. kuuden maissa käynyt vessassa tai pulloa lämmittämässä, niin on kyllä noi aamutkin näyttäny niin ihanille¿ Jos vaan jaksais nousta sieltä sängystä, niin oishan se kiva istua aamukahvia juomassa auringon noustessa¿mutta kun en jaksa XD

Ja kiitokset tuosta positiivisesta velli-kommentista! :) Onneks mun TH-täti ei kyllä ole mikään hirviö (niin kuin monilla kavereilla tuntuu olevan just syöttämis-neuvojen suhteen), vaan päinvastoin, joten ehkä se ei mitään saarnaakaan¿ Hope so! :) Ja sanoit kyllä hyvin ¿ kiellot ja rajotukset ois eri juttu! Ja kai ne kovasti vaan nlassakin toivois, ettei mitään vellejä ym. aloteta, ettei imetys loppuis, mutta kyllä mä ainakin aion imettää niin kauan, kunnes maitoa tulee. Tai no¿katotaan kunhan se eka hammas on tullut, heh¿ Ja onhan siinä sekin, ettei suolisto ihan oo niin kehittynyt, mutta onko siitä muuta varsinaista haittaa, kuin että saattaa heittää mahan kovalle/löysälle, jollei ruoka sovi??? Vai onko siinä jotain ¿vakavampaakin¿ mitä voi tulla??? Ja jos noinkin varovasti vellit alottaa niin kuin mä tein, niin enpä usko, että se kovin paha voi ollakaan! Mutta täytyy kyllä sanoa, että jos oisin enempi lukenu näitä juttuja, oisin ehkä jättäny koko velli-homman mainitsematta¿ Se tuntuu herättävän toisissa ihmisissä melkoisen tunne-ryöpyn, kun tuolta kaikkia muita vanhoja ketjuja selailin. Tietysti täällä saa ja pitää kommentoida asioita, mutta voisi niitä esittää vähän asiallisemminkin, ja toisten mieltä tahallaan pahoittamatta. (Tarkoitan tällä niitä ihmisiä, jotka puhuvat täysimetyksen puolesta väh. 6kk ikään asti.) Niille ihmisille en voi muuta sanoa, kuin että toiset jaksaa ja ennen kaikkea pystyy, toiset taas ei ¿ ja itse kuulun jälkimmäisiin. Enkä todella ole yhtään sen huonompi äiti velleineni kuin täysimettäjä-äitikään. Ei sitä rakkautta imettämällä pelkästään lasketa. Kukaan ei varmasti kiistä äidinmaidon tarpeellisuutta ja terveyttä, mutta kuten just eilen sanoin, niin meille kaikista paras vaihtoehto oli toimia näin.

Sori, menipä tunnepitoiseksi tilitykseksi. Tuli vaan eilen hieman paha mieli, kun luki joitain juttuja tuolta. Mutta onneks en ole ainoa äiti, joka tarjoaa lapselleen velliä jo tällä iällä. Edelleen ¿ jokainen äiti tuntee omat ja lapsensa edut parhaiten =)

MAMMIKSELLEKIN iso vilkutus! :) Oi, Tiitiäinen on jo pari viikkoinen! Niin, kyllä se aika menee oikeesti tosi nopeesti. Me just pari vkoa sitten miehen kans puhuttiin, että miksköhän sitä aina odottaa jotain uutta tapahtuvan, esim. millon lapsi istuu tai kävelee jne. Että miksei vaan keskitytä nauttimaan tästä päivästä ja hetkestä sen kanssa, vauva-aika kun on niin lyhyt! Ja niinpä me nyt tehdäänkin :) Joka päivä mä Arttuakin katon, ja vaikka osa tietysti odottaa innolla tulevaa, niin toinen osa musta toivoo, ettei toi ¿pieni¿ nyytti tuosta enää kasvaisi¿ Ei se oo pitkä aika, kun kohta ei äiti enää saa edes halata poikaa, kun se on sitten ¿nynnyä¿, hih! Joten kyllä täytyy vaan muistaa nauttia jokaisesta päivästä näiden vauveleiden kanssa =) Tule sitten kuulumisia kertomaan!

Mutta nyt alkaa melkein tulla kiire¿ Me lähdetään aamupuuhiin!

Pi-Ki ja Arttu 7,5vkoa

No, se mitä oon tässä pari viikkoa pelännyt on kai nyt toteutumassa. Milolla on suurella todennäköisyydellä maitoallergia. Saatiin lähete Taysiin tutkimuksiin mikä on tosi hyvä juttu. Meidän tilanne on taas vaan pahentunut kun Milo on päättänyt että syöminen on ihan kamalaa. Päivät on tässä viikon verran nyt mennyt taistellessa että saa tuon pojan syömään. Ei kelpaa tissi sen paremmin kuin pullokaan. Alan pikku hiljaa olemaan henkisesti ihan loppu ja edellispäivänä kun käytiin Milon kanssa lääkärissä tuli itku multakin.

Onneksi olen jo pikkuhiljaa oppinut kaikkia pikku kikkoja että miten tuo syömis juttu paremmin onnistuu, niin me tullaan kyllä sinne treffeille.

Itse olen kyllä sillä maidottomalla dieetillä mutta ei paljon auta kun Milo saa korvikettakin, mulla kun maitomäärä vaan vähenee kun poika lakkoilee.

Viipero. Tuntuu että ymmärrän sua päivä päivältä paremmin tän allergia jutun kanssa. Mua pelottaa hirveästi että mitä meillä on vielä edessä. Haluaisin kanssa imettää Miloa mutta tuntuu että siitä ei tuu mitään. Mulle olisi oikea riemuvoitto jos voisin imettää edes puoli vuotiaaksi, mutta nyt se tuntuu tosi epätodennäköiseltä. Meilläkin on noita parempia ja huonompia päiviä, tänään kai taas vähän parempi.

Toivottavasti Poppis on päässyt mukavasti perille ilman mitään katastrofeja. Mekin lähdetään huomenna Poriin mutta ei sinne aja kuin puolitoista tuntia, mutta silti aina vähän jännittää.

Piki. Ajattelin kanssa alkaa pian antamaan Milolle riisivelliä, heti noiden allergiatutkimusten jälkeen. Iso poika kun on niin tarvitsee paljon ruokaa . Kiva kuulla sustakin pitkästä aikaa. Sulosen nimen teidän poika sai.

Mammis. Mukavaa kun pääsette eroon antibiootti masuvaivoista. Ja jos ei helpota niin kannattaa kokeilla maitohappobakteereita tiitiäiselle. Milolla ne helpotti paljon.

Niin muuten. Milo on yhtäkkiä alkanut nukkumaan päiväunia. Muutamana päivän nukkunut n. klo.14- 16 välisen ajan. Ihanaa kun saa päivällä vähän ¿vapaa aikaa¿.

Nyt täytyy alkaa valmistautumaan vaunulenkki päiväunille. Mukavaa taas nähdä kaikkia treffeillä.

Hyvää päivän jatkoa kaikille enska mammoille ja vauvoille!

Hermione ja Milo vajaa 3kk

Suuri kiitos onnitteluista Allun puolesta, vaikka onhan tässä ajankohtaisempiakin, kuten vasta täyttänyt Joona=D Abun synttäreistä tuntuu olevan jo ikuisuus aikaa=o

Me täällä muuttoa puuhaillaan, ens maanantaina päästään sitten isompaan*tuulettaa*ja meillä on vuosipäiväkin, saadaan sitten kaksin juhlistaa isännän kanssa kun tyttö on mummolassa muuton yli=)

Flunssa täällä vaan edelleen vaivaa...2 viikkoa jo ja vasta tänään tuntui eka kerran että alkaa helpottaa! Allullahan oli eka korvatulehduskin, on ollut sellaista 2-3 päivää/viikko tarhassa ja kolmannella viikolla sitten iski=/ Miten NapNap ja muut, anteeksi nyt mutta oon niin pihalla että pakko kysyää..onko teillä lapset jo hoidossa? Ja sieltä sitten tuoneet tulehduksen vai " muuten vaan" ? Samahan se sille miten tulee, ikävä juttu joka tapauksessa, mutta tuli vaan mieleen kun mullekin on niin paljon saarnattu siitä sairastelusta kun lapsi viedään hoitoon...mieluiten olisinkin kotona, mutta tilanne nyt on tämä mikä on=/

Yritän pysyä tästä lähtien kärryillä teidänkin jutuista, jos huolitte joukkoon;) Yhteisön puolella tulee tietysti eniten edelleen kirjoiteltua, se kun on niin suojainen, mutta kiva käydä täälläkin vanhoja tuttuja moikkaamassa=)

Ankka & Alisa

Äippä eli Ainon mummi oli täällä muutaman päivän joten ollaan touhuttu kaikenlaista ja on palstailu jäänyt vähälle. Päästiin jopa miehen kanssa leffaan, tosin Aino oli koko sen ajan itkenyt mun perään kotona. Voisiko nyt olla alkamassa eroahdistusvaihe?

Kiva kuulla että en ole ainoa jolla oli ongelmia tuon Tripp Trapp tuolin kanssa. :) Nyt meillä onkin jo pehmuste ihan ruokatahroissa kun Aino roiskii sinne sun tänne syödessään, joten pitäis taas alkaa irroitella sitä tai sitten antaa sen vaan olla likainen.

NAPERO, hienoa että teillä homma etenee! Toivottavasti nopsasti tärppäis!

AMY, kurja tuo työjuttu¿ Pidetään peukku pystyssä että jotain kivaa tai vielä parempaa löytyisi. Emmi on kyllä niin reipas ja hyvin kasvanut tytteli. =)

PI-KI, varmasti itse osaat tehdä oikean päätöksen vellin aloittamisesta. Jokainen lapsi on yksilö, jolla on omat tarpeensa, ja sinä äitinä ne parhaiten tiedät. Ihmisillä on ikävä tapa tuomita asioita ilman että tietävät mistä puhuvat. Enskamammojen porukka on siitäkin aivan ihana, että olemme jokainen äitejä omalla tavallamme, tuemme toisiamme tuomitsemisen sijaan.

HERMIONE, voi kurjuuksien kurjuus jos Milolla on maitoallergia. Tiedän kuinka inhottava vaiva se on, Ainollahan on maitoallergia ja lisäksi kananmuna-allergia ¿ muita ei vielä ainakaan ole todettu. Ainolla todettiin tuo maitoallergia juuri noin 3 kk:n iässä, ja imetin 6 kk:n ikään Almiron Pepti ¿erikoiskorvikkeen ohella. Imetyksen lopettaminen oli mullekin kova paikka vaikka näin jälkikäteen ajateltuna se oli oikea päätös meille. Jos saat maitomäärän pidettyä yllä voithan omaa ruokavaliota rukkaamalla mahdollisesti imettääkin vielä. Allergisen lapsen imetys vaan usein vaatii äidiltä enemmän vaivaa ja jaksamista kuin imetys muuten. Siksi olen itsekin koittanut ajatella että hienoa kun siihen kuuteen kuukauteen asti jaksoin. Voit olla tyytyväinen siihen mitä pystyt tekemään, mutta älä tunne huonoa omaatuntoa jos joudut lopettamaan. Se ei ole maailman loppu ja voi tosiaan olla hyväkin päätös. Helppo tietenkin minun näin jälkikäteen puhua mutta olen ihan noita samoja asioita surrut ja pähkäillyt. Kunhan Milolle löytyy sopiva ruokavalio alkaa elämä taas hymyillä, usko pois.

JENNI, toivottavasti nuo yöhillumiset kohta helpottais. Oot varmaan jo miettinyt kaikki mahdolliset syyt mistä ne voisi johtua¿ Noi aikaiset aamut on ihan kamalia. Ootteko kokeilleet josko pimennysverho auttaisi?

Ja mitäs meille¿ Aino sai tänään ekaa kertaa porkkanaa. Ens viikolla aloitan lihat possulla. Muutamana päivänä maistui tosi huonosti Ainolle mössöt, mutta tytöllä olikin nuha (ja on kyllä edelleen) joten johtunee siitä. Maitoa saa taistelun kanssa menemään 5-6 dl päivässä. Mut siis pääsääntöisesti ihan hyvin menee eikä mistään ole tullut vielä oireita. *koputtaa puuta*

Meillä yöt sujuu mutta päikkärit ei. Oon välillä suorastaan epätoivoinen koko asian kanssa. Tänäänkin Aino nukahti pullolle ennen päivälenkkiä ja heräs just kun oltiin pihasta lähdössä (oli siis ehtinyt nukkua vartin) eikä enää suostunut nukkumaan vaikka jolkuttelin yli tunnin. No nukkuuhan Aino säännöllisen epäsäännöllisesti tunnin pari päivässä, mutta ei koskaan oikeastaan samaan aikaan kuin edellisenä päivänä, vaikka herää aamulla aina klo 7. Itse asiassa oon miettinyt samaa kuin MiaMik että käytäis kävelyllä jo aamupäivällä kun Aino näyttäis nukkuvan paremmin omassa sängyssä massullaan, vaunuissa taas on kiva kuikuilla maisemia. Vois sitten iltapäivällä nukkua sisällä ne päikyt jos vaikka niin maistuis uni paremmin.

Pakko vissiin alkaa jättään Ainoa enemmän hoitoon. Se meinaan ei laskis mua näkökentästään. Ja päätinkin että ens viikolla alan käydä salilla, pitäis meinaan hankkiutua eroon näistä vararenkaista ennen heinäkuisia serkun häitä (on monta kivaa juhlamekkoa joihin en mahdu - vieläkään).

Me lähdetään huomenna mökkeilemään Savon sydämeen joten palstailutauko jatkuu taas, ellen ehdi aamulla jotain kirjoitella. On tosin vielä pakkaamatta ja kämppä hujan hajan. Mutta kaiken varalta toivottelen jo teille kaikille hyvää vappua!! (Meinasin kirjoittaa juhannusta, hups. Ei ihan niin pitkällä ole vielä kesä.)

Karssuli & Aino pian jo 7kk

P.S. Viiperolle lähtee tänään vielä meili illemmalla. =)

[color=#8B008B]Jee, viimeiset antibiootit on syöty, joten toivottavasti pian helpottaa Tiitiäisen mahanpurut. :) Missäs kaikki on kun ei ole kukaan vielä kirjoitellut? Mies lähti vähän ¿haikeana¿ töihin aamulla. Me jäätiin köllimään sänkyyn.. Tänään on neuvola ja mennään ekaa kertaa luvan kanssa ulkoileen Tiitiäisen kanssa. Saas nähdä millanen huuto me saadaan aikaiseksi. ;) hih! Tulen sitten iltapäivällä ¿ jos Tiitiäinen antaa luvan ¿ kertomaan neuvolakuulumisia + miten meni ulkoilut.

Mammis + Tiitiäinen 2 vkoa :)[/color]

eikös tänään ole torstai? Tuolla taisi olla AA hieman keskiviikossa vielä...

Muuten, missäs Makkara ja Nakki ovat?

me käytiin perhekahvilassa moikkaamassa muita äitejä ja vauvoja, oli ihan mukavaa... Nyt laiskottaa.

Mikä lie kevätlaiskotus iski. Pyykitkin olis koneessa pestyinä muttei missään jaksais ottaa niitä pois sieltä.. kai se on pakko.

PiKi oli aktivoitunut kunnolla... Niinhän se on kun kerran alkuun pääsee...

Ja mammiksen ja tiitiäisen neuvolakuulumiset?

mutta menenpä koittamaan jotain tehdä...'

-iiris-

Minä olin eilen ihan tiistaissa ja tänään oli mun mittapuulla keskiviikkoa. En siis yhtään ihmettele vaikka AA kirjoitti eiliseen pinoon :D

Me käytiin Idan kanssa jo vähän kävelyllä. Herättiin aamulla vasta klo 9.45 ja ajattelin pitää neitiä aamupäivällä kauemmin hereillä, joskos vaikka saataisiin vähän rytmiä muutettua kaksiin päikkäreihin. Ida on niin innoissaan kun saa istua vaunuissa, joten niin sain hyvin pidettyä hänet hereillä. Jos vaikka ottaisi tavaksi aina käydä lenkillä aamupäivällä ja vasta lounaan jälkeen laittaisi neidin ekoille päikkäreille... Eilenkin Ida nukkui aamupäivällä puolen tunnin päikkärit ja toiset päikkärit 3h. Sitten tokien päikkäreiden jälkeen ei mennytkään enää päikkäreille vaan valvoi 5 tuntia ennen yöunia ilman kiukun kiukkua :) Mutta ei tosiaan usein jaksa valvoa 3 tuntia kauempaa...

Pi-kin poitsu oli saanut kivan nimen!

Naperon Eetulle pikaista paranemista korvatulehduksesta! Ja tietenkin toooosi paljon onnea hoitoihin :) JOs mä muistan ostaa sen sidukan niin iliman muuta treffataan perjantaina mesessä ;)

Kukas siitä punkusta nyt kyselikään? Leenis? Minä olen aina silloin tällöin juonut lasillisen, pari sidukkaa iltasella. Yleensä Ida on jo unten mailla, mutta olen muutaman kerran imettänyt heti lasillisen jälkeen. Viime viikonloppuna kävin kaverin synttäreillä tuossa puolen kilsan päässä ja join jopa kokonaisen pullollisen ja heti perään kotiin iltatissuttelemaan. Se oli eka kerta kun pystyin juomaan koko pullollisen, aikaisemmin kun se on noussut niin pahasti päähän että on ollut pakko lopettaa :D Tuossa vielä linkki tästä asiasta:

http://www.imetystukilista.net/faq/tupakka.php

Milollakin ehkä maitoallergiaa :( Toivottavasti saatte pian selvyyden! Joko läkäri kirjoitti apteekin maitoon reseptin?

Amyn sai kun saikin huonoja uutisia :( Tästä ei voi alkaa muutakuin ylämäki! Toivottavasti saat unelmien työpaikan äippäloman jälkeen!

Eilen sain tosiaan ihanaa Intialaista päänhierontaa :) Kyllä teki hyvää. Pitäisköhän kysyä anopilta että et sä viitsisitsä hieroa paria enskaa tai pariakymmentä enskaa :D Tänään onkin miehen vuoro saada hierontaa ja minun taas sunnuntaina :)

MiaMik ja Ida 6kk3vko

Viime yö oli ehkä pohjanoteeraus ikinä. D meni nukkuun 20.30. Heräs 22.40, 1.30, 3.00, 3.30 ja aamu koitti 5.20. Ite sain nukuttua tois huonosti ne välitkin, kun mies on flunnsanen ja kuorsaa & pyörii tavallistakin enemmän.. Yläetuhammas on jopa tullut jo läpi eli ei pitäis siitäkään johtua, paitsi jos toinen on lakanut tulla viereen..

D sai tänään taaperokärryn, mutta ei ihan hoksannut et mitä sillä tehdään. Työntää päänsä ja yläkroppansa sieltä kahvan alta läpi ja nojaa käsillä kirjoihin (mitä laitoin sinne kärryyn painoks) ja kävelee siis konttausasennossa :D. Pari kertaa laitoin D' n oikeeseen asentoon ja sit kävelee ihan hyvin. Paitsi, et tuo kärry menee ehkä vähän liian lujaa, vaikka säädin sen hitaimmalle.

Iiris: Mä ja D käytiin syksy vauvatanssissa, mikä oli itämaista tanssia vauva sylis + vähän lihasjumppaa ja venyttelyä & vauvan hieromista. Oli tosi kivaa ja oisin muuten jatkanut kevään, mutta en jaksanut enää raahautua joka viikko Myrtsiin täältä Itä-Vantaalta.

Leenaliinu: Mä olen ollut ennen sellasessa duunissa, missä taukoja oli jos oli ja silloin opin syömään tosi nopeesti. Tästä on kyllä ollut huomattava hyöty nyt ;). Ennen olin tuskasen hidas valitseen vaatteita ja jonnekin lähtiessä kävin suunnilleen kok okaapin läpi, mut nyt oon oppinut tyytyyn niihin rytkyihin, mitkä oon ekaks päälle kiskassut ;).

Pi-Ki: Kai ne suositukset on paras vaihtoehto, mut tilanteen mukaan on pakko joustaa. Luultavimmin teidänkin mukulasta ihan normaali kasvaa, kun kelaa mitä vauvoille on ennen syötetty ja silti esim. meidän kaikkien vanhemmat ovat aikuisiksi kasvaneet ;). Mä keräilen kans jotain syyllisyystaakkaa silloin tällöin imetyksen lopettamisesta 2 kk jälkeen, vaikka toi lopettaminen oli siinä tilanteessa lääkärin suosittelema.. Mun kaveri alotti vellit tytölleen tytön ollessa 3 kk eikä siitä mitään ongelmaa tms. tullut. Tyttö alkoi nukkua yöt läpi samalla :).

Eetun korville kovasti paranemisia! Varmasti on kipeet :(.. bd vanhempien " projektille" ;).

Amyn työnhakuun kovasti onnea ja täällä pidetään bd sulle! Varmaan löydät jonkun entistä paremman ja ihanamman työpaikan :). Aika hassua, et Emmiltä bannataan yösyöminen ja meidän tätsy ei oo millään vaikka D syö vielä 2 kertaa yössä. Hienosti Emmi sukeltaa:). D sukeltaa sylistä jo aina ennenkuin ehtii edes laskea. Sukeltaa siis saman tien, kun sanotaan " D sukeltaa" :). Emmille 6kk onnittelut vähän myöhässä!

Aurora: Mä alotin vellit maitoon sekottamalla jo senkin takia, et D' n mielestä vellit oli yök.. Vähitellen lisäsin vellin määrää sekotuksessa.

Hermionelle voimia Milon allergioihin! Ja syömiseen (on aika tuttua..)!

Nyt pitää mennä, vaikka pari viestiä jäi lukematta.. D' n puolukka kidutus ois taas edessä.

Queen: Miten monta päivää meni et Liian sammas lähti?

Jenni ja D

Täällä kaikki sujuu samaa rataa ja ihan mukavasti, kun vihdoin ollaan koko perhe terveinä. Pitää koputtaa puuta, ettei taas joku pöpö iske tähän osoitteeseen. Pikaista paranemista kaikille flunssaisille ja korvatulehduksesta kärsiville Enskoille perheineen! On se vaan kyllä ihan peestä, kun on kipeenä!!!

Artulle onnittelut hienosta uudesta nimestä!

Ja Amylle on monta kertaa pitänyt sanoa pahoittelut työhaaveiden kariutumisesta! Toivottavasti tosiaan kulman takana odottaa entistäkin mukavampia haasteita ja joku unelmien työpaikka!

Meillä on pottaharjoitukset jatkunut onnistuneesti. Kyllä tolla poitsulla on niin suora putki, että kun ruokailun ja maidon jälkeen istuttaa potalle niin melkein aina jotain tulee. Tänään tuli kahdet kakatkin. Ja oli kyllä quu niin polleana, kun kurkisti pottaan että mitäs sinne tulikaan. :)

Ostin sellasen ruokailuviitan/essun, mistä NapNap ilmeisesti puhui. Siinä on vaan lyhyet hihat, mutta quulla onkin nyt suurin osa lyhythihaisia bodeja jo, kun ostin niitä kesäksi. Oli tosi hauska päivällishetki poitsun kanssa, kun se sai itse ottaa kulhosta porkkanaraastetta ja sutia sitä ympäriämpäri. En tiedä kuinka suuri osa meni suuhun asti, saatika sitten mahaan, mutta hauskaa quulla oli!

Tänään myös harjattiin quun hampaat (lue:hammas) ekaa kertaa. Ostin sellasen kivan harja, jossa on paksu rinkulapää, josta vauva voi itsekin pitää hyvin kiinni, kun peukku menee siihen koloon. Poitsu tais ihan tykätä siitä puuhasta, kun itsekin vapaaehtoisesti rapsutteli harjalla kutiavia ikeniään. Tänään oli tullut jo toinenkin alahammas hieman läpi, eli kyllä se sieltä vaan pukkaa heti perään.

Olen muuten filosofoinut tänään vähän tätä omaa tilannettani... Tai siis näitä kahta raskautta. Tuntuu, että tähän mennessä ne on ollut kaikin tavoin erilaisia. Pikku-quu sai alkunsa hoidoilla, nyt tulin raskaaksi ihan itsestään. Ekalla kerralla ei ollut pahoinvointia tai muita alkuraskauden oireita juuri ollenkaan ja tällä kertaa oli vaikka mitä oireita. Ekalla kerralla sydänäänet kuului neuvolassa 10+0, nyt ei kuulunut 10+6. Ehkä se oli tarkoituskin siis, että ei kuulunut, kun tämä on tosiaan ihan eri raskaus ja kaikki voi mennä ihan eri tavalla, mutta silti hyvin. Toivottavasti lopputulos on kuitenkin yhtä ihana, terve lapsi. :)

Nyt tekemään rahkaa ja sitten taas pakollisen tiskivuoren kimppuun. Inhoan tota meidän keittiötä, kun se on niin pieni ja siellä on vaan yksi pesuallas. Tosi hankala tiskata isoja kattiloita ja muutenkin kaikki kasaantuu siihen tiskipöydälle. Plaah!

-Q- ja -q- 8,5kk ja miniquu 11+2

Laitan tähän tän Aino Auroran jutun kanssa tuolta keskiviikon pinosta, että pääsee mukaan juttuihin. Toivottavasti ei haittaa AA? Pikaista paranemista teille!!!!

Aino Aurora:

" open Aino on kasvanut tosi hienosti, ihanaa että kaikki on kunnossa vaikka vähän pikkuruisena syntyikin.

Jennin D:kin kasvaa kovaa vauhtia, hurjaa miten noi lapset kasvaa niin kovasti !

MiaMik on tehnyt päikkärikoulua, meilläkin päätin tänään laittaa Ainon itekseen nukkumaan, pistin mobilen pyörimään ja noin 3 minsaa sen pysähtymisen jälkeen kuului kiukuttelua, mutta sinnehän tuo sammahti, omaan sänkyyn.

Anoppisi voisi tulla meillekkin antamaan hierontaa, mä olen ikuisesti unelmoinut tuollaisesta päähieronnasta, mutta en oikein saa aikaiseksi.

Iiris oli ollut minilattareissa, vitsit että kuulosti tosi hauskalta !

Pikin Eemeli on saanut oman nimen, hieno nimi täytyy sanoa !

Korvatulehduksia on taas parillakin pienokaisella, se on niiiiiiiiin kurja juttu, meillä meni onneksi heti pois ja korvat oli jälkitarkastuksessa puhtaat ja siisitit.

Pi-Ki, eiköhän sun vellit ole ihan ok juttu, kun jatkat sitä imetystäkin kerran.

Voi Amy parkaa, ei ole kivaa kun tollalailla viedään hyvä työpaikka, toivottavasti jotain kivaa löytyy !

Mitään muuta ei nyt saa päästään ulos joka on muuten TAAS täynnä räkää, meillä on sellainen flunssa kierre täällä kotona menossa, ei kuulkaa paljon naurata 3 kerta Ainon syntymän jälkeen.

Kaikesta huolimatta oikein mukavaa loppuviikkoa

AA ja AE räkiksessä"

Meitä oli jo kaipailtu.. :) Eve yrittää nukahtaa päikkäreille, huutaa ja riehuu pupun kanssa vaunuissa..

Eilen Eve nukkui 2,5h päikkärit ja sit viel alkuillasta nukuttiin kaikki pari tuntia! Meillä todella harvinaista, oli kyllä neiti sitten pirteäkin.

Eilen käytiin myös ekaa kertaa seurakunnan perhekerhossa, tehtiin äitenpäivä kortteja. Eve ja toinen vauva kaveri painoivat hienot jalan- ja käden jäljet kortteihin. :) Kelpaa mummoille ja isomummolla viedä kortit..

Turvaistuimista: Minkä ikäisenä olette vaihtaneet kaukalon turvaistuimeen? Toissa päivänä katoin nii Eve ei enää kauan mahdu tuohon kaukaloon! Pää ottaa kiinni kohta.. Ja minkä istuimen olette ostaneet? Haluaisin sellaisen missä on kallistuksen säätö pitkiä matkoja varten ja et sais käännytä sit kasvot menosuuntaan.. Onko kokemuksia isofix- istuimista?

...Ei tuo taida nukahtaa taas tänä päivänä...

Vielä soseista, mistä kaikesta olette tehneet soseita? Meillä on nyt syöty peruna-porkkana, peruna-bataatti ja nyt on menossa peruna-kesäkurpitsa.. Mitäs sitten?

Pakko mennä nukuttaa tuota yhtä..

bejpi ja vaunuissa huutava Eve 2pv vajaa 4kk

[color=hotpink]

Käytiin tänään pikakeikka kaupungilla ostamassa mun kummitytölle synttärilahjaa ja poitsu nukkui hienosti koko ajan. Oisin kyllä iloinen, jos nukahtaisi päikkäreille muutenkin kuin liikkuviin vaunuihin tai kantoliinaan: milläs tässä itse saisi päivällä maksettua univelkaa takaisin?

Rytmeistä oli ollut puhetta. No, meillä ei pahemmin rytmejä tunneta (ylläri ylläri tässä vaiheessa...). Aamuisin noustaan yleensä siinä 9.30-10.00 (poju nukkuu vikan yöunipätkän n. seiskasta eteenpäin mun vieressä: tungen unissani tissiä suuhun jos kitisee..). Sen jälkeen ollaan valveilla ja päikkärit nukutaan n. 12-> parisen tuntia, hyvällä tuurilla pidempäänkin. Iltapäivällä sitten valvotaan ja kitistään väsyneenä mutta millään ei nukahdeta toisille unille. Pieniä vartin torkkuja voidaan vedellä muutamat. Iltaisin mennään nukkumaan siinä 20-21 ja eka unipätkä on yleensä n. 4h. Sen jälkeen heräillään 1,5-2,5h välein syöpöttelemään. Öisin tuottaa ongelmaa se, että poika sammuu kuin saunalyhty imettyään 5-10 min eikä auta herättelyt. Ja sillä määrällä jaksetaan nukkua vaan noin lyhyitä pätkiä. Mikäköhän tuohonkin auttaisi?

[b]Mammis[/b], me ollaan pojun kanssa mukana kaikissa urheiluhommissa! Osaatko muuten sanoa, kuinka pian tässä uskaltaisi itse alkaa urheilla? Kun noissa neuvolaoppaissa suositellaan synnytyksen jälkeen lähinnä sauvakävelyä ja pelotellaan ties millä kohdunlaskeumilla (jos lantionpohja on " löysä" ). Mutta mä NIIIIIN paljon hingun päästä kunnon hikilenkille tai salille tai biciin tai johonkin!

[b]Pesukarhu[/b], kyllä me tullaan pojun kanssa treffeille, jos mitään elämää suurempaa estettä ei ilmaannu :-) [b]Mammis ja Leenis[/b] kanssa mukaan!

[b]Pi-Ki[/b], mä komppaan muita tuossa vellijutussa, jokainen tietää varmasti itselleen parhaiten sopivat tavat, etkä ole millään tavalla huono äiti kun toisen nälän tyydytät. Mun mielestä pahempi olisi huudattaa lapsella nälkää, aina ei vaan rintamaito yksinään riitä. Kyllä mäkin oon muutaman kerran antanut korviketta, kun tissit roikkuu tyhjinä ja lapsella on nälkä. Ja jos yöunet ei ala iän myötä pidetä, niin varmasti meilläkin ainakin testataan vellin vaikutusta. Sä olet maailman paras äiti Artulle (kiva nimi muuten!), ei se ole kiinni siitä miten toista syöttää. Piutpaut kiihkoilijoiden jutuille, jokainen tavallaan.

Nyt on aloitettava hillitön pikasiivous, kummitäti tulee kohta kyläilemään :-)

[quote]

Kesis ja poitsu 3 vkoa

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat