Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

perhepäivähoitajalla on liikaa hoitolapsia? LAKIA RIKOTAAN jos lapsia on enemmän kuin 4 kokopäivä lasta ja yksi eskari/koululainen. Ja hoitajan omat alle kouluikäiset vähentävät hoitolasten määrää.

Kommentit (10)

Totta puhuen mua ei kamalasti harmita, koska tähän asti mun lapsi on ollu vähän eri ikäluokkaa kuin muut lapset ja nyt sillä on siellä paremmin kaveri, kun on 5 lasta.

tää jolla on 5 muksua on erittäin kokenut, asuu varmasti lähemmäs kilometriä pitkä kujan päässä (käytännössä ei liikennettä siis), ei mitään vesistöjä tai ojia lähellä. Tottakai voi jotain sattua, epäilenpä onko se lapsiluku sitten se aiheuttaja. Ja lapset on lisäksi jo aika isojakin kaikki, edes yhtään taaperoa ei ole viemässä aikaa ja havainnointikykyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ei sitä ryhmän maksimikokoa ole hatusta vedetty, siihen on ihan järkevät syyt.

Itse en veisi lastani nyt yleensäkään pph:lle, ja naapurin pph:n ylisuuresta ryhmäkoosta soitin perhepäivähoidon valvontaan, sillä pph oli aivan kusessa eri suuntiin juoksevien 5 lapsen kanssa (muutaman kerran napero juoksi minunkin suuntaani, pph huutaa hädissään että nappaa se kiinni, ei käsittääkseni kuulu naapurien toimenkuvaan huolehtia siitä että hoitolapset on turvassa!).

Minulla on 2 lasta, ja heidän pk-ryhmissään on ihan joka päivä 3-4 lasta per aikuinen. Ei koskaan enempää. Lapset ovat 3v ja melkein 5v.

Vierailija:

Lainaus:

Lakia rikotaan yhtälaillla perhepäivähoidossa kun päiväkodeissa. Mielummin hoitaja+5lasta kun hoitaja-2 ja 20 lasta.

Vanhemmilta toivoisin aktiivisuutta puuttumaan epäkohtaan, hoitaja on voimaton kyseisessä tilanteessa. Esimiehen taholta ne määräykset tulevat. t. myös pph

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat