Vierailija

Meillä on tullut ajankohtaiseksi päättää leikkauksesta. Lapseni korvat ovat todella ulkonevat mutta söpön näköisesti, kun hän menee ekalle luokalle pelkään kiusaamis ilmiötä... Mitä itse tekisit ja oletteko korjauttaneet nähä " ongelma" korvat?

Kommentit (15)

edes miettinyt leikkausta, mutta eräs yksityinen lekuri otti asian esiin ja asia jäi tietysti painamaan mieltä.

Nyt tytöllä on pitkät hiukset, joten korvia ei edes juuri näe, mutta miten myöhemmin?

Riippuu " hörötyksen" asteesta, mutta varmaan useimmassa tapauksessa odottaisin ja katsoisin tuleeko hörökorvista edes mitään suurempaa ongelmaa. Tiedän useamman tapauksen, jossa hörökorvat ovat häirinneet tietyn ikäisenä ja niistä on vähän kiusattukin, mutta lopulta leikkaus ei olekaan tuntunut lapsesta hyvältä vaihtoehdolta, vaan lapsi on halunnut hyväksyä itsensä sen näköisenä kuin on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

ne parikymppisenä leikkautin. Tähän aiheeseen on monta mielipidettä, jonkun mielestä itsetunto ei saa olla kiinni korvista yms... mutta oma mielipiteeni on se, että teen mitä vaan, että lapsillani olisi helpompaa kuin mulla. Koulukiusaaminen voi olla julmaa. Jotkut sen kestää, toiset ei. Ehkä minua ei kotoa varustettu tarpeeksi hyvällä itsetunnolla, päinvastoin, koska annoin sen vaikuttaa.

varata aika tk-lääkärille? Saakohan leikkausta aina julkiselta puolelta, miten jonotilanne? Samoin mietin tuleeko lapselle tunne, että häntä ei hyväksytä omana itsenään jne...

Tiedän yhden tytön, jolla on aivan kauheat hörökorvat. Hänellä on pitkät hiukset ja vallan kivasti ne hörökorvat sieltä hiusten seasta tulevat esille.

Toisella lapsella toinen korva höröttää vähän -minuun tullut.. Toinen korva on isänsä.

Leikkauksesta ei olla puhuttu, mutta JOS asia joskus huomataan ja lasta aletaan kiusaamaan eikä lapsi selviydy siitä niin leikkaus on ehdottomasti yksi vaihtoehto.

Ajattelin tässä vaan että jos lasta kiusataan ja vaikka kesälomalla joskus korva leikataan ja paranee syksyksi kun koulut alkaa niin miten käy kiusaamisen? Kiusataanko sitten siitä kun korva on leikattu? Vai ajattelenko liian pitkälle..

Miten nopeesti korvaleikkauksesta paranee?

Itse hakeuduin ihan terveyskeskuslääkärille, jolta sain lähetteen korvaklinikalle.. joitakin vuosia jonotin leikkaukseen, kunnes sain puhelun ja hoidettiin ihan päiväkirurgisesti ja polimaksulla.

Lapsellani höröttää vain toinen korva. Leikkaus ei ole tullut mieleenkään (olinpa tyhmä, en edes tiennyt, että voi leikata). Tuskinpa leikkauttaisin, tosin lapsi on vielä pieni, ehkä myöhemmin mieli muuttuu.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat