Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Olen aina ollut vaaleaihoinen enkä rusketu juuri lainkaan. Kohta taas alkaa se kausi, kun ihmiset päivittelevät ja ihmettelevät vaaleuttani. Aina kysellään, että etkö ole ollenkaan ulkona ja että voi voi kun olet kalpea. ÄRSYTTÄÄ!!! Vaikka nykyisin on tiedossa, että auringonotto ja erityisesti palaminen on riskitekijä ihosyövän suhteen, niin silti vain riittää näitä törppöjä.

Sivut

Kommentit (21)

Mutta en kestä sitä jatkuvaa rasvan laittoa yms sillä kuitenkin palan tosi helposti. Rusketus myös lähtee tosi nopeasti pois joten en nää mitään syytä käyttää siihen touhuun aikaa... pääasia että kasvot ja käsivarret saa vähän väriä ettei näytä niin kalpealta ;) Kaveripiirissä on pari todellista auringonpalvojaa ja aurinkopäivinä ei ole sitten oikein mitään yhteistä...

1. en rusketu vaan palan

2. en viihdy biitsillä makaillen kin vähän aikaa, tulee kuuma ja huono olo.

Olen kyllä kesällä paljon ulkona, teen mm. puutarhatöitä ja ulkoilen mutta rusketus ei ole mun juttu!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Itse olen myös todella vaaleaihoinen, mutta teen kaikkeni, että ihoni olisi tummempi. Palan kunnolla lähes joka kesä, koska palvon niin innokkaasti aurinkoa. Joo, älkää saarnatko ihosyövästä. Oksettaa vaan tämä vaalea ja ruma ihoni. Lisäksi en jaksa ihmisten päivittelyä vaaleudestani. Tunnen itseni rumaksi.

Ja vieläkö se rusketus on muodissa, vaikka melanooma nousussa? Mä otan rusketuksen purkista ja suojaa itseni auringossa, vaikka olenkin vanha auringonpalvoja.

Mutta se joka ei itseään paahda auringossa on edelläkävijä :)

syinä mm. auringossa tulee paha olo, ennemmin kuin rusketun saan super kutiavan aurinkoihottuman, en halua väkisin hankkia ihosyöpää, ruskettamalla tulee epätasainen rusketus. purkista tai liikkumalla auringossa tulee tasaisempi.

Ruskea iho on kaunis vain jos se on aito, syntyessä saatu. Ruskettaminen on teennäistä! Minulla on vaalea iho ja todella tummat hiukset sekä ruskeat silmät ja minulle vaaleus sopii hyvin. Ihoni on palanut monta kertaa joten pelottaa todella melanooman riski. Enkä tajua kuka ehdoin tahdoin haluaa vanhentaa ihoaan! Kyllä auringossa voi olla vähän aikaa kun saahan siitä vitamiinia yms. mutta ei sitä itseään tartte grillata...

ennenaikaisesti. Miettikää nyt hyvät nuoret naiset tälläkin palstalla sitä, haluatteko 42-vuotiaana näyttää kymmenen vuotta ikäistänne vanhemmalta. Rusketus purkista, jos se on aivan pakollista!

Terv. täti 44-v, vaalea ja aina (paitsi teininä) aurinkoa välttänyt, ja nyt usein ihmetyttää saman ikäiset ihmiset, jotka näyttävät paljon vanhemmilta.

Viimeksi rusketin alle 20-vuotiaana, 15 vuotta sitten. En halua vanhentaa ihoani enkä laittaa itseruskettavia, jotka on ilmeisesti melkoisia myrkkyjä. Saisi jo mennä tämä rusketusmuoti ohi, en tajua, miten joku voi pitää käristettyä ihoa terveen näköisenä tänä melanooman ja otsoniaukon aikana.

Rusketun kyllä tosi helposti enkä muista, että olisin palanut koskaan muulloin kuin yhdellä etelänlomalla selästä, vähän reilu kaksikymppisenä. Minusta vaalea iho on kaunis ja se sopii hyvin melkein mustaan tukkaani. Saan kyllä kesäisin ihmettelyjä kalpeudestani. Lapsillani on myös vaalea iho eivätkä he halua ruskettua. Sairastuin muuten melanoomaan 20 vuotta sitten, joten se on yksi syy siihen, etten viihdy auringossa.

Olen vaaleaihoinen, (kuten useimmat suomalaiset) ja palan helposti, joten auringonotto ei sovi minulle. Lisäksi olen aika turhamainen, joten en halua vanhentaa ihoani auringossa.

Vihaan auringossa makaamista, tulee huono olo ja nahka punastuu (en siis rusketu kovinkaan helposti). Monet " ruskettajat" katsovat minua halveksien kun kuljen kesällä kalkkilaivan kapteenina mutta siinähän katsovat. Minä katselen heitä sitten 10 vuoden päästä halveksien kun heidän naamansa on ryppyjä täynnä :) Mieluummin olen valkoinen kuin ruskea ja ryppyinen!

Mielestäni vaalea iho on sitäpaitsi paljon kauniimpikin. Lähinnä katson säälien itseään paahtaneita ja mietin kuinka paljon paremmalta näytän nyt ja sitten parinkymmenen vuoden päästäkin :D

Rusketun liikkuessani ihan tarpeeksi muutenkin. En pysähdy varta vasten makaamaan aurinkoon, tulee vain paha olo ja palaa semmoisesta. Varjossa on mukavampi lueskella ja rentoutua. :)

Nykyään suojaan itseni auringolta ja olen tosi kalpea. Aurinkolomakohteisiin en eddes suostu lähtemään. Siitäkös äitini jaksaakin sitten puhua ja vertailee oman rusketustaan.

minä saan ja olen saanut kuulla kans päivittelyjä kalpeudestani, tosin paljon olen kuullut siitä, että ihoni on sileä ja lähes rypytön, vaikka ikää on lähes 40. Liika auringon otto vanhentaa ja nopeasti.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat