Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

toivottavasti en näe koskaan että auto ajaa ihmisen yli. Olin ihan järkyttynyt, oravat on söpöjä!

Sivut

Kommentit (25)

Mutta välillä se on vaan yli mentävä. Olen minäkin ajanut jäniksen yli moottoritiellä, se tuli niin nopeaa eteen että en oikeen edes mitään kerennyt tekemään. Eikä siellä motarilla mitään lukkojarrutuksia saa edes tehdä, joten valinta sinänsä on helppo. Yli mennään.

Toisaalta jos joku tahalleen ajelee eläinten yli, niin sitä en ymmärrä. Tarkoitan että olis mahdollista väistää, jarruttaa tai jotain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Häntä oli irronnut kokonaan ja takaraajat/alavartalo oli aivan muussina. Minä otin hädissäni oravan käteen ja ajattein viedä äkkiä kotiin tapettavaksi(oltiin omalla kadulla) Orava puri minua puolustukseksi monta keraa. Juuri kun saatiin puukko esille, niin orava kuoli itsekseen. Vieläkin puistattaa..

olisiko kannattanut vääntää niskat siltä heti nurin? Ei olisi niin montaa puremaa? Ja mitä helvettiä sä puukolla? Eikö iso halko tekisi parempaa/tehokkaampaa jälkeä?

Äitini joutui osalliseksi kolariin, kun jonon ensimmäinen oli paniikkijarruttanut jonkun ****n fasaanin takia. Kakkonen oli törmännyt ykköseen, ja äitini ehti kolmantena vähän hidastaa. Vasemmalle ei voinut koukata kun tuli ISO rekka vastaan ja toisella oikella sankka metsä. Törmäsi siis kakkoseen. Perään tosautti sitten nelonen täyytä vauhtia, kun ei ollut katsonut eteensä senkään vertaa. Siinä meni monta autoa lunastukseen, ja ihmisten niskat ja selät *****ksi yhden onnettoman tirpan takia.

Hah!

Kuskin olis kyllä pitänyt tajuta tehdä aamuruuhkassa paniikkijarrutus ja aiheuttaa kunnon ketjukolari tai ajaa autonsa osaan. Kyllä oravan henki olisi ollut paljon tärkeämpi...

Olimme kello yksi yöllä tulossa auttamaan kaveria muutossa, lava-automme takarenkaiden alle juoksi joku joka minusta näytti isokokoiselle rusakolle.

Pyörsimme auton takaisin katsomaan oliko otus kuollut. Sen pää oli levinnyt tuhannen pillun päreiksi pitkin maantietä ja alaruumis oli ehjä.

Muutaman hassun tunnin jälkeen ajoimme töihin aamulla ja elukasta ei tietoakaan, ei edes pienen pientä päänkappaletta enää missään.

Miten kukaan metsäneläinkään saa kuudessa tunnissa koko tien tyhjäksi?

Mies kysyikin että olitko varma ettei se ollut kenenkään lemmikki, esim ajokoira ja joku siivonnut omansa pois. En kuitenkaan jaksa uskoa, että jokaista aivonsilppua olis kukaan siivonnut...

että olivat miehensä kanssa vahingossa ajaneet kissan päälle. Sitten se kissa oli jäänyt makaamaan ja huutamaan takapää ihan mössönä. Mies oli sanonut, että pitäähän se päästää tuskistaan, peruuttanut takaisin kissan päälle ja sudittanut takapyörää siinä kissan päällä. Oli kuulemma kuollut, mutta kaveri sanoi, että aika silppua oli tullut... Yök!

kaikkien pikkueläinten takia ruveta jarruttelemaan, kerran piti ajaa kissan päälle nelostiellä. Oli itsellä satanen vauhtia ja rekka hönki ihan perseessä kiinni. Ruveta siinä sitten lyömään jarrut pohjaan...

että jäniksillä kun on sellainen tapa että kun ne tulee pienemmälle tielle niin eivät tajua mennä tien yli, vaan lähtevät juoksemaan sinne minne autonvalot näyttää, niin silloin kuulemma kannattaa ihan sekunnin ajaksi räpsäyttää valot pois autosta ja laittaa takaisin päälle niin kaikkoavat edestä.

että oli se sitten vaikka naapurin Musti taikka Mirri, niin kaikkien hirveä pienempien yli vaan.

Jos alat esimerkiksi liukkaalla säällä autos kanssa väistelemään ja pujottelemaan, tai sit vaikka jarruttelemaan niin se on sulta itteltäs henki pois kun olet pöpelikössä.

Tuli kanssa ihan yhtä-äkkiä eteen tielle. Mutta tein kyllä sen suurimman virheenkin, että käänsin ratista vastaantulevien kaistalle ja lukkojarrutin. Kaikki kun käy niin vaistomaisesti siinä tilanteessa. Onneksi ketään ei tullut vastaa.

Nyt olen lukenut artikkelin, joka kertoi vaimosta joka väisti oravaa, sillä seurauksella, että vieressä istuva mies sai surmansa, kun auto lähti heittelehtimään ja osui puuhun. Tämän jälkeen olen tehnyt itselleni selväksi, että näiden pieniä eläimiä EI väistetä.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat