Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Sivut

Kommentit (38)

ja Thaimaassa käyneenä, ainoastaan Thaimaahan lähtisin uudestaan, Etelä-Amerikkaan en menisi pienen lapsen kanssa. Jos pitäisi valita Brasilia tai kuuba, niin sitten Brasilia. Riossa on oltu ja sitä ei ainakaan pikkulapsen kanssa voi suositellakovin lämpimästi, mutta riippuu tietysti mitä hakee.

Suunnilleen saman ikäisen kanssa olin Porta das Dunasissa eli 20km Fortalezasta. Matka meni loistavasi. Jopa lennon aikana lapsi oli innoissaan alta näkyvästä merestä ja näki siellä kovasti " laivoja" . Fortalezassakin oltiin muutama päivä ja sekin meni ok. Rattaiden kanssa vaikea liikkua,mutta kantoliinassa kulkee hyvin.

Hieno matka ja suosittelen muillekin lapsiperheille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Se on vaan kyseisen maan huono puoli. Varautukaa niihin, niin järkytys ei ole liian suuri. Ja luonnon nähtävyydet ovat upeita!

Se lapsen kanssa myös Brasiliassa käynyt, olinkohan nro 4..

me ajttelimme Aurinkomatkojen yhdistelmälomaa viikko Porto De Galinhas ja toinen viikko Maceió. Ja meille ei köyhyys ja slummit ongelma, mutta kun pieni lapsi mukana, niin ollaan varmasti paljon hotellin altailla ja muutenkin lapsen ehdoilla.

ap

Ei ole kokemusta Brasiliasta ja en varmaan perheeni kanssa lähiaikoina menekään pitkien lentojen takia (ennen perhettä olemme mieheni kanssa matkustelleet ympäri maailmaa), mutta suosittelen lämpimästi Thaimaata. Päädyimme sinne pienten lasten kanssa koska halusimme takuu lämmintä, hyvää ruokaa, helpot lennot (Finnmatkoilla Hki-Phuket 9,5 tuntia yölento ilman välilaskuja) ja ystävälliset ihmiset.

Täytyy sanoa, että kaikki odotukset ylittyivät. Thaimaa on todellakin lapsiperheen paikka. Paikalliset ihmiset ovat niin ystävällisä lapsille ja luontevasti leikittävät heitä rannalla ja ravintoloissa. Syötiin pelkästään paikallista ruokaa ja meidän 1,5-vuotias ja 4-vuotias rakastivat thairuokaa. Ei mitään tauteja kenelläkään ja mikään paikka ei ole niin yllättänyt monipuolisella ja syvällisellä tarjonnallaan kuin Thaimaa. Toki näin vain jos hieman viitsii tehdä etukäteisvalmisteluja ja käydä ei niin turisti paikoissa.

Mikä ihmeen kammo monella on Venäjää kohtaan, kuvitellaan että se on joku kehitysmaa.

Kirjoitit:

" Ja kyllä kannattaa lähteä pidemmälle kuin noihin euroopan maihin. Ovat paljon parempia paikkoja ja ihana ilmasto."

Tuo on aikamoista yleistämistä! Mistä sinä tiedät mitä ap pitää parempana? Oletko matkustanut kaikissa Euroopan maissa ja niissä " paremmissa maissa" ja tutkinut joka kolkan kun tuollainen asiantuntija olet?

Vierailija:

Lainaus:

Siinähän se paremmuusero tulikin taas nähdyksi

Tuli mieleeni sellainen pointti, että jos valmismatkaa suunnittelette niin ainakin Aurinkomatkoilla nuo Aasian kohteisiin on yölennot kun taas Amerikkaan päivälennot. Mietipä vielä haluatko tosiaan pidellä sitä ipanaa sylissä 14 t ajalla 6.00-20.00. Vierastamaasi Thaimaahan selviät 10-11 tunnilla jotka ovat yöllä. Ero on merkittävä, usko pois.

Kohteena olisi aurinkomatkojen Galinhas ja toinen pikkukylä, eikä Rio. Thaimaa ei mua kiinnosta ja Intia vähän liian likainen ton ikäiselle pikumatkaajalle. Ajattelin Brasiliaa myös siksi, kun ei tarvi malaria estolääkitystä. Toinen vaihtoehto olisi Kuuba, mutta siellä pakettimatkat allinclusiveja ja mä en oikein lämpeä niihin. Valmismatkalle mennään, koska ei ton pikkumiehen kanssa voi reppureissata :)

Olin juuri tammikuussa braziliassa ja minusta maa sopii aikuisten väliseen lomailuun. Lapsen kanssa lähtisin turvallisempaan maahan, esim. thaimaa.

Braziliassa liikkuminen ei ole vapaata slummien ja turvallisuuden takia. Joudut käyttämään paljon taksia siellä.

Rannoillakin vain tietyt paikat turisteille sallittuja ja ranta voi olla slummin ja asuinpaikkasi välissä joten sinnekkin vain taksilla. Kerjäläisiä ja raajarkkoja paljon rannoilla, kävelykaduilla ym.

Minun mielestäni ei ole oikein sopiva paikka lapsille.

Ok, muistatko yhtään minkä nimisissä paikoissa yövytte? Ja lennättekö Macéioon vain onko tarkoitus mennä bussilla...? Itse en kyllä bussilla lähtisi tuota väliä rytkyttämään, aikaa menee kuitenkin n.4 tuntia...

Jos lentäen, niin no hätä ;) Mutta sitten semmonen homma,että vaikka luokitus ois sen **** niin se ei välttämättä tarkoita suomalaista neljää tähteä, eli kehoittaisinkin käymään hotellien nettisivuilla katsomassa kuvia ja kuvaukset ;)

Mutta he eivät tykänneet Kap verdestä, tai siis ihan kiva oli käydä, mutta ei mitenkään ihmeellinen paikka. Luonto on kuulemma aika karua, kovin on tuulista ja lämpötilat keskitalvella ovat noin 25 astetta, ei siis mitään tropiikin lämpöä jos sitä kaipaa. Ei ollut paljon ostosmahdollisuuksia ja hintataso aika kallis. Pitivät kyllä enemmän kuin vaikkapa Kanariasta.

Tuo valmismatka oli mielessä lähinnä taloudellisista syistä, koska aika halvat matkat. Emme ole muuten itse asiassa koskaan edes matkustettu valmismatkoilla, vaan aina itse reppureissattu tai asuttu ulkomailla, joten tuo valmismatkailu taitaa olla shokki sinänsä ;)

Thaimaa ei kiinnosta, koska se on niin hirvee turistirysä ja mies on ollut siellä, niin hän ei haluaisi uudelleen. Me ollaan oltu Singaporessa ja Malesiassa. Ei sinnekään nyt ihan lyhyt lento ole. Etelä-Amerikassa ei olla käyty. Täytyy miettiä sitä Kuubaa uudestaan tai Karibiaa.

ap

Tuossa mainitsemassasi paikassa en ole käynyt mutta älä ainakaan suunnista kaupunkiin. Braziliassa köyhyyserot aivan valtavat ja tiedät varmaan, että tuo lieveilmiöitä tullessaan.

Hyvänä puolena sanoisin kuitenkin hyvän hygieniatason ja lapsille sopivan ruokakulttuurin. Rannat ovat upeat ja vaatteet todella edullisia.

Jos muistaa varoa kulkemista tietyillä alueilla, sydän ei säry liimaa haistelevista katulapsista ja on varautunut taksin runsaaseen käyttöön (halpaa), on lomanne varmasti onnistunut.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat