Seuraa 

Kun en oikein tiedä miten nämä viikot lasketaan. Tai olen ihan sekaisin. Minulla oli keskenmeno helmikuussa 15 pv. ovulaatio 23 pv. Ja nyt raskaana eikä yhtiäkään menkkoja ehtinyt tulla välissä. Lasketaanko tuohon ovis ajankohtaan vielä 2 viikoa päälle. Eli edelliset menkat olis ollu ns. 9pv(vaikka olinkin raskaana edellisestä raskaudesta).

Kävin neuvolassa ja ne kyseli et mitkä viikot mulla omasta mielestä olis ja kyselivät ovulaatioajankohtaa ja sanoin tuon 23 ja laskivat sen raskauden 1 päiväksi, eikö ovulaatio ole ns raskauden 14 pv. :)

Kiitos vastauksista jo etukäteen! :)

/Catry 8+6 vaiko 10+6??

Kommentit (2)

Eli raskausviikothan lasketaan edellisten kuukautisten alkamispäivästä, vaikka silloin nainen ei tietty edes ole vielä raskaana. Ja ovulaation aikaan rv on jo noin 2+0. Eli sikiö on aina pari viikkoa nuorempi kuin rv:t. Hassua, että neuvolassa tekivät tuollaisen perusasian suhteen mokan.

Onnea raskaudesta! Ja turvallista odotusta!

vastauskestasi!

Passaa oikein hyvin nuo 10+6 :) Mahdollisesti kaksi viikkoa vähemmän väsymystä ja pahoinvointia!

Pitää raportoida neuvolaan oikeat viikot, täytyyhän tässä saada lääkäriaikakin kaksi viikkoa aikaisemmin....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat