Seuraa 

Hei!

Huomasin yhdestä viestiketjusta, että sinulla jenmari on aika samanlainen tilanne kuin minulla. Minulla poika syntyi 26+4, kivuttomia supistuksia 18 viikolta lähtien. Poika on nyt täysin terve, ja keskola-aika meni verrattaen hyvin vaikka olikin pitkä. Supistukset eivät saaneet mitään aikaan, mutta sitten poika syntyikin yht´äkkiä (en ollut levossa). Seuraava raskaus päättyi viikolla 19, syynä ilmeisesti infektio yhdistettynä kohdun rakennepoikkeavuuteen/kohdunsuun heikkouteen. Kohdun rakennepoikkeavuutta ei ehditty tähystyksellä varmistamaan, koska olin uudelleen raskaana. Nyt viikkoja noin 12 ja langan laittoa mietitään. Onko sinulla Jenmari todettu kohdunsuun heikkous vai miksi lanka laitetaan? minä olen saanut langan laitosta ristiriitaista tioetoa: Kaksi lääkäriä ollut sitä mieltä, että ei lankaa, koska supistusherkkä kohtu ja lanka voi ärsyttää lisää eli pahentaa tilannetta. Pari muuta on sitä mieltä, että lanka ei haittaa ja se kannattaa laittaa varmúuden vuoksi. En itse tiedä mitä asiasta ajatella. Ensi viikolla lääkäri, jossa päätetään, mitä tehdään. Onko muilla ollut vastaava tilanne ja miten raskaus on edennyt?

Kommentit (1)

Minä sain lopulta selvyyden tähän lanka-asiaan, ettei sitä sittenkään laiteta, koska aiheuttaa juuri supistuksia kun ärsyttää kuitenkin kohdunsuuta. Ensimmäinen lääkäri suositteli sitä, mutta nykyinen sitten ei ja sen mukaan nyt se elettävä. Lääkäri ei ole varma onko minulla kohdunkaulanheikkoutta vaan oliko esikoisen syntymä monen ongelman syytä. (streptokokki tai ihan alusta asti on voinut olla heikko kohdunkaula) Nyt tällähetkellä vikkoja 20+1 ja tarkistukset kahden viikon välein, ettei ainakaan ihan huomaamatta pääse aukenemaan, vaikka sekin tuntuu pitkältä ajalta. Joka ikinen pienikin vaiva saa aikaan paniikin kun ei tiedä kuuluuko se asiaan kun ei ole kokenut normiraskautta. Lääkäri on jo rajoittanut tekemisiä eli ei saa nostella raskaita, seksi kielletty, raskaat kotityötkin on pannassa eli aika pitkälti makoilen vaan täällä kotona. Esikoiselle on hoitopaikka hakusessa, että lepääminen onnistuu.

Tällähekellä osaan elää vain siten, että odotan viikkoja 24+, että ois edes jotain mahdollisuutta jos vauva meinasi syntyä liian ajoissa. Ihanne tilanne kun pääsi 30+ niin tämä kauhea huolikin vähenisi. Tais tämä juttu tulla vähän asian vierestä, mutta pääsimpähän vuodattamaan:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat