Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

sukkahousut, joista näkyi alushousut läpi, hiukset aivan takkuiset, kasvoissa puuroa ja maitoviikset. Ihan käsittämätöntä.

Miksi eivät vanhemmat huolehdi lastensa perus-hygieniasta ja siisteydestä? Ja normaalista vaatetuksesta. Lapset näyttivät aivan kuin olisivat tosiaan jostain juoppo-kodista, niin resupellellejä olivat.

Sivut

Kommentit (27)

syrjiä ja myös haukkua likaisia, pahanhajuisia tarhakavereitaan. Vaikea pyytää toista ottamaan kädestä tai istumaan oikein sottaisen lapsen viereen. Minulla on ryhmässä nytkin poika joka oikeasti haisee, kulkee liian pienissä, rikkinäisissä vaatteissa, puree mm puseron hihat ja kaulukset rikki jne. Ei tämä jää toisilta huomaamatta. Säälittää lapsiparka, kun muut välttelevät, pitävät nenästä kiinni jne ohi kulkiessaan.

Vierailija:

Lainaus:

Vaatteista: meillä myös itse pukevat pienet, ja housut on luultavasti väärin päin, kengät väärässä jalassa, väriyhdistelmät karmeita, paita voi olla väärin päin, pojalla tytön hörsyhattu päässä jne.

Mutta lapsille tuottaa suurta iloa saada itse valita ja itse pukea, eikä minusta " kauheista vaatteista" aiheudu kenellekään mitään haittaa. Säälin lapsia, joiden vanhemmat korjaavat kaiken mitä lapset ovat itse tehnyt, teilaavat lastensa vaatevalinnat jne. JA HUOM, toki meillä eism hautajaisiin ja muihin juhliin pukeudutaan nätisti, mutta ihan arkena ei ole mitään väliä vaikka pojallani olisi kirkkaan keltainen t-paita ja kirkkaan oranssit housut takataskut edessä.

Isommat lapsemme osaavat pukeutua ihan nätisti ja kaikki menee oikein päin päälle.

ettei tosiaan alushousut vilku, saatika näy kokonaan läpi ja että vaatteet ovat oikean kokoiset, niin etteivät leikki-ikäiset kulje napapaidoissa. Kyllä sellaisten asioiden huolehtiminen on ehdottomasti aikuisen tehtävä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kun täällä palstallakin jo tuohdutaan pelkästä kirjoittamisesta, niin mitä se olisikaan jos sanoisi suoraan vanhemmalle. Tunnustan: en uskalla.

" Halveksunta" on muuten tässä yhteydessä vähän väärä sana. Olen lähinnä äärimmäisen hämmästynyt, että joku välittää lapsistaan noin vähän, että perushygienia ja perusvaatetus ovat noin puutteelliset. Eihän se lasten vika ole, että vanhemmat eivät välitä.

Enpä ala korjailemaan, koska se olisi kyllä pojan mielestä suurin loukkaus minkä kuvitella saattaa :D Hän osaa itse ;)

Eipä meillä ainakaan alkoholistikoti ole..

No joo, vaatteet ovat sopivia, ongelma vaan on pitkät ja laihat lapset. Tokan kansssa saa aina tapella vyöstä ja joskus housut vähän roikkuu niin että saattaa kalsari vilkahtaa. Kuopus-tytöllämme taas on muutamat vaalet housut joista pakosti näkyy vaipan kuviot hiukan läpi. Napapaitaa en pidä lainkaan kummallisena, asumme ulkomailla, täällä on lämmintä ja tosi monilla lapsilla on napapaidat.

että usein ne muotivaatepellet on puettu tosi epäkäytännöllisesti? Kaupungilla näkee jatkuvasti, kuinka rattaissa istuvan parivuotiaan paljat sääret vilkkuvat kävelykenkien ja farkunlahkeiden välistä, eikä käsineistä ole tietoakaan, vaikka keli olisi nollanpintaan. Eikö tämä sitten ole välinpitämättömyyttä? Tärkeämpää esitellä niitä lapsen merkkifarkkuja kuin pukea hänet lämpimästi? Kyllä mun mielestä tuollaisessa tilanteessa sukkiset ja haalari olis viisaampi valinta, mut eihän niitä voi laittaa, kun sit näyttäis juntilta.

Eivätkä tilanteen mukaista pukeutumista.

Lähtisittekö itse maitoviiksien ja räkäisen nenän kanssa ulos? Entäpä alusvaatteet vilkkuen?

Aliarvioitte lastanne jos annatte mennä puolialasti kerhoon, naama likaisena ja hiukset takussa.

Vaatteista: meillä myös itse pukevat pienet, ja housut on luultavasti väärin päin, kengät väärässä jalassa, väriyhdistelmät karmeita, paita voi olla väärin päin, pojalla tytön hörsyhattu päässä jne.

Mutta lapsille tuottaa suurta iloa saada itse valita ja itse pukea, eikä minusta " kauheista vaatteista" aiheudu kenellekään mitään haittaa. Säälin lapsia, joiden vanhemmat korjaavat kaiken mitä lapset ovat itse tehnyt, teilaavat lastensa vaatevalinnat jne. JA HUOM, toki meillä eism hautajaisiin ja muihin juhliin pukeudutaan nätisti, mutta ihan arkena ei ole mitään väliä vaikka pojallani olisi kirkkaan keltainen t-paita ja kirkkaan oranssit housut takataskut edessä.

Isommat lapsemme osaavat pukeutua ihan nätisti ja kaikki menee oikein päin päälle.

tuossa toisessakin ketjussa väittävät että ok on, ei mitään väliä, likainen tai rikki, tyttöjen tai poikien, 86cm tai 128cm, kunhan lapsi jotain riipii päälleen =D

Tai sitten ne ryysyläisten äidit on tänään kaikki täällä eikä normaaleja ollenkaan :/

Ei, kyllä tästä paistaa läpi että mammat ei vaan tahallaan halua ymmärtää mistä puhutaan :)

Housut menevät väärin päin, pipo mallia pultsari, kengät joskus väärissä jaloissa, sukat eri paria. Poikani on ylpeä että hän itse on ne vaatteet päällensä pukenut. Maitoviikset joskus jää, poikani haluaa itse myös syödä ja laittaa mukin ja lautasen pesukoneeseen, itse käy naamansa ja kätensä pesemässä. Mitä väliä jos maitoviikset on ? Ei se ole perushygienian puutetta. Eri asia olisi jos lapsi haisisi hielle ja likaiselle ja hiukset rasvaisena.

Vierailija:

Lainaus:

Enpä ala korjailemaan, koska se olisi kyllä pojan mielestä suurin loukkaus minkä kuvitella saattaa :D Hän osaa itse ;)

Eipä meillä ainakaan alkoholistikoti ole..

Etkä sentään päästä ihmisten ilmoille alushousut vilkkuen ja liian lyhyissä paidoissa, ethän?

Näitä kun lukee, niin eipä enää ihmetytä, miksi suomalaiset ovat niin huonotapaisia, eivätkä osaa pukeutua. Jos kerran maitoviikset ovat ihan ok ja kuivunutta räkää ei saada pois kun äitiä ällöttää.

Onhan lapsen opeteltava itse pukemaan, mutta kyllä vanhemman tehtävä on avustaa pukeutumisessa. Että vaatteet peittävät tarpeeksi, ovat puhtaat ja siistit.

Mutta kieltämättä yksi tuntemani äiti vähän ärsyttää, koska sen lapsella ei vaatteet riitä pitämään sitä lämpimänä. Esim. jokin aika sitten inhottava viima, lapsella kypärämyssy miten sattuu päässä, kaula oli suojaton sekä edestä että takaa. Haalareitten alta vilkkui välillä kymmenen senttiä paljasta säärtä, lenkkareiden alta ei näkynyt sukkia ollenkaan. Tai ainakaan se sukat ei yltäny matalien lenkkareiden reunan yli. Nenä vuosi solkenaan, lapsi oli kärttyinen. Silti en saanut sanottua!

Siis pieleen menee, vaikka koetan itse niputtaa molempien lasten vaatteet aamuksi valmiiksi jne. Isällä on myös vaikeuksia muistaa pyyhkiä lasten naamoja ja kammata kuontaloita. Välillä huomaan tuntevani suurta tarvetta selittää asiaa, jos joudun isän pakkaaman porukan kanssa ihmisten ilmoille.

Muuten mukava mies, mutta tietyissä asioissa aika suurpiirteinen.

He ovat NIIN ylpeitä kun ovat itse ottaneet vaatteet ja IHAN itse laittaneet. Koko fiilis menee pilalle jos äiti näyttää miten päin housut laitetaan. Kuule, kyllä mä joudun lapsiani kieltämään niin paljon muutenkin ja antamaan heille sääntöjä melkeen joka asiasta, joten minusta ei ole vaarallista jos on eri parin sukat (kun siis mennään pihalle tai tarhaan tms), kuten sanottua juhlat on ihan asia erikseen.

Ja kauhistele sinä, että kaksi isointammekin lasta pukeutuvat nykyään oikein nätisti ja kaikki on oikein päin päällä vaikka annoin heidänkin pienenä itse tehdä valinnat ja suoriutua itse.

...että aikuinen on ihan 3-vuotiaan pyöritettävänä. Meidänhän 2,5-vuotias loukkaantuu, jos puutun pukemiseen!!! Hyvänen aika sentään! Missä on vanhemmuus?

Kyllä 3-vuotiaalle sanotaan, että molemmissa jaloissa on samanlaiset sukat. Kyllä 3-vuotias jo laittaa vaatteet oikeinpäin päälle, jos ne hänelle siten valmiiksi laitetaan. Laittaa pienempikin!

jolla kaikilla kakaroilla oli NIIN paskaiset ja kulahtaneet vaatteet, että hirvitti. Jokaisen naama maitoruvella. Pienimmällä lapsella eriparikengät jalassa.

Äiti tempaisi noin 1v kersan keskellä juna-asemaa alastomaksi ja vaihtoi vaipan - eihän se mitään mutta ulkona -30 astetta pakkasta ja lapsella valui 2 paksua vihreää räkäränniä nenästä.

Joo, ehkä toi oli normi vielä joskus 50v sitten, mutta kiva olla tuon perheen lapsena sitten kouluiässä....

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat