Vierailija

Oma poikani on siis se riiviö. Kotona kiltti poika, joka koulussa häiriköi muuta luokkaa, on aina äänessä jne.. Hän leikkii koulussa paljon erään kiltin, hiljaisen ja syrjäänvetäytyvän pojan kanssa. Minun on pitkään pitänyt kysyä tämän pojan äidiltä, tulisiko poika meille leikkimään, mutta.. Nyt oli koulussa avoimet ovet, ja poikani oli taas hmm.. oma itsensä. Tilaisuuden jälkeen piti alunperin jutella tämän äidin kanssa, mutta enpäs sitten kehdannutkaan.. Mitähän tämä äiti ajattelisi poikansa kyläilykutsusta?

Kommentit (7)

Minä ainakin annan lapseni (se arempi, hiljaisempi) mennä luokkalaistensa vauhdikkaampien luokse kyläilemään. Ja he käyvät meillä.

Tosin välillä heitä pitää rauhoitella, mutta ei ole ainakaan meillä tuonut ongelmia. Ehkä se on niin, että vastakohdat täydentävät toisiaan.

Mielestäni sinun ei tarvitse pojan äidiltä lupaa pyytää, pistä vaikka lappu lapsesi mukaan.

Mä olen sitä mieltä, että juuri vastakkaisista luonteista saattaa tulla hyvinkin lämpimät ystävykset. Liian samankaltaiset ihmiset muutenkin ns. törmäävät yhteen. Kaksi samanlaisella temperamentilla varustettua lasta ei välttämättä sovi samaan huoneeseen leikkimään. Ehkä villi poika auttaisi tuomaan ujoa poikaa enemmän esille itseään ja päinvastoin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

En minä ainakaan kauhistele rauhallisen poikani ei-niin-rauhallisia ;) kavereita! Heidän joukossaan on ihan yhtälailla mukavia ja luotettavia tyyppejä kuin rauhallisempienkin kavereiden joukossa. Vastaavasti on niitä, joihin ei oikein kannata luottaa, ja TÄMÄ on se asia, jonka olen yrittänyt lapseni oppia huomaamaan.

En kauhistu edes sitä, jos villimpien kavereiden kanssa tulee tehtyä jotain pöljää (esim. kiivettyä puuhun), kunhan pöljyys ei ole mitään kiusaamiseen/kiusatuksi tulemiseen liittyvää. Onneksi pojallani on vahva itsetunto ja iso sydän, uskon hänen kyllä erottavan hyvät kaverit huonoista jo ihan itsekin (ja tosiaan muulla perusteella kuin vilkkaudella!).

Vai leikkiikö kaikkien kiltit pojat vaan rauhallisten lasten kanssa? Siis poikani ystävyyssuhteet jatkossa pysyköön vain muihin viikareihin, kilteistä parempi pysyä kaukana?

ap

sen rauhallisempi voi ehkä saada itsetutoa ja se vilkaampi voi jopa rauhoittua hieman jos kaveri ei kehtaa kaikkea pöllöä tehdä mukana.

Meillä on rauhallinen tyttö, jonka paras kaveri on varsinainen peppipitkätossu.. hauskaa näkyy olevan.

Tätä " Peppiä" ei edes voi päästää leikkimään ilman valvontaa vilkaamman tyttömme kanssa. Silloin yleensä keksivät kaikki typeryydet, kun toinenkaan ei yhtään toppuuttele.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat