Vierailija

Jos niin miten asian kertoisit lapselle. Miten suhtautua, tukea lapsen "kriisiin" kun kaikki muuttuu kesken lukuvuoden?

Asia meillä ajankohtainen ja jotenkin vaikea sulattaa itse.

Kommentit (4)

Hyviä pointteja viestissäsi. Itse olen ajatusta pyöritellyt jo pari kuukautta mutta nyt alkaa näyttää siltä että siirto on "pakollinen" ja lapsi on sitä täysin vastaan.

Vaikealta tuntuu tehdä lapselle moinen temppu vaikka se onkin paras ratkaisu pidemmällä tähtäimellä.

Mun poika 9v on ikäistään herkempi ja normaalissa luokassa toimiminen ei mahdollista pojan taitojen täyttä käyttöä. Poika mm pelkää että hänelle nauretaan, eikä uskalla täten vastata tai edes yrittää uutta asiaa joka vaikuttaa hankalalta vaikkei sitä olisikaan.

PÄÄSI nyt syksyllä pienryhmäluokalle, ja opiskelu alkanut sujumaan paljon paremmin. Itse olen onnellinen että poika tuonne pääsi, ainakin meilläpäin jonossa olisi menijöitä erityisopetukseen enemmän kuin on paikkoja. Se hetkellinen "kriisi" korvaantuu nopeasti kun koulu alkaa sujumaan. Kaverit toki jää harmittamaan,mutta yllättävän nopeasti nuo lapset uusia ystäviä saa.

Älkää epäröikö jos tuota mahdollisuutta tarjotaan,kaikki halukkaat eivät edes paikkaa saa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Oletko käynyt tutustumassa tähän erityisluokkaan? Oletko aivan varma, että se on paras vaihtoehto lapsellesi? Monesti näillä luokilla yhdistetään ongelmatapaukset ja pidemmällä tähtäimellä se ei palvele ainakaan lapsesi etua. Riippuen tietysti mikä on ongelma. Mutta mene päiväksi luokkaan seuraamaan toimintaan ennen kuin teet päätöksiä.

muuten ei selittämistä ja lapsen tukemisesta tule mitään. Eli uudelleen keskusteluun niiden ihmisten kanssa, jotka ton päätöksen ovat tehneet ja juttele lapsesikin kanssa: viihtyykö hän luokassaan, tunteeko pärjäävänsä samassa vauhdissa muiden kanssa, onko kavereita yms.

Saattapi jopa käydä niin, että lapsesi jopa toivoo jotain muutosta omaan tilenteeseensa, jota ei osaa vlttämättä äänen sanoa?

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat