Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Lähes päivittäin. Koskaan ei ole niihin määrätty mitään tippoja tai salvaa, koska silmä ei punoita. Mutta silmäkulman iho on ärtynyt jatkuvasta silmien vuotamisesta ja niiden hankaamisesta. Voiko tämä siis olla normaalitila? Silmät ovat nyt rähmineet kuukauden. Muulloinkin toisen silmän alla on aina vesitippa, kun se vuotaa. Puhdistan silmiä veteen kastetulla vanulapulla. Kuulin, että kyynelkanaviakaan ei nykyisin näin isolta avattaisi. Mikä siis neuvoksi?

Kommentit (2)

Meidän pojalla 1,1v on samaa vaivaa, tosin ei rähmi mutta vuotaa. Varsinkin tuulisella ilmalla oikein runsaastikin, että on tippa alaluomella. Kerran on ollut silmätulehdus johon laitetti tippoja.

Kuulisin kans neuvoja/kokemuksia hoidosta.

Sanoit, että ovat olleet rähmivät ja vetistävät kuukauden? Itse veikkaisin siitepölyä. On meinaan tuttua hommaa niin mulle kuin jälkikasvullenikin! ;-) Sitten on tosiaan myös niin, että toisten silmät vain ovat herkemmät - eli itsellänikin, kuten kahdella kolmesta lapsesta (ja äidilläni!!) tuulisella säällä, ja varsinkin tuulipakkasella, silmät AINA vuotavat. Toinen vielä pahemmin kuin toinen. Jotain häikkää voi tietty olla kyynelkanavassakin, mutta jos se ihan tukossa, ovat oireet ymmärtääkseni pahemmat.

Mutta sitä kyllä ihmettelen, ettet mitään tippoja tms. ole pikkuiselle saanut!! Niitä on vaikka mitä markkinoilla ja varmaan osa edes turvallisia pienillekin. Tämä on taas yksi terveydenhuollon mysteereistä... Pikkuisia ei jotenkin " tarvitse" hoitaa yhtä hyvin kuin aikuisia...?? On todella järkevää jättää lapsi kärsimään ja antaa raukan hinkata silmiään kunnes saa niihin oikein kunnon bakteeritulehduksen. :-( Itse yrittäisin vielä tK:sta saada edes jotain apua. Lapsesi on sen verran pieni, ettei ihan apteekin hyllyltä kenties uskalla tavaraa hakea, samalla tavalla kuin vähän isommalle. Tosin farmaseuteilla on kyllä monen vuoden koulutus ja oman kokemukseni mukaan ovat pikemminkin liian varovaisia.

Toivottavasti saatte jotain helpotusta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat