Vierailija

Kävin päiväkodilla toimittamassa erään tavaran päiväkodille.

Moikkasin hoitajia jotka olivat lasten kanssa syömässä. Toinen hoitajista oli tuttu ja pikaisesti toimitin asiani ja sanoin, että tarkistaisinko vielä varmuuden vuoksi, että tavara on ehjä jne. Toinen hoitajista vaan tuli ja nappas sen kädestä ja tokaisi vaan tokaisi: " mä katon se, kiitos ja hei" , veti oven nenän edestä kiinni......Mä jäin vähän hoomoilasena tuijottamaan ovea ja lähdin tyrmistyneenä pois paikalta.

Tuli vaan mieleen, että häiritsinkö liian paljon käynnilläni lasten syömistä (1-3v olivat ruokailemassa), että piti tyyliin tönäistä ylimääräinen ihminen pihalle ?

Miten hoitajana voi olla noin tyly nainen joka ventovieraalle ihmiselle tylyttää noin rumasti? Olen oikeasti saanut itse palautetta siitä, että olen sosiaalinen ja reipas ja sellainen, että helppo lähestyä jne enkä mielestäni mennyt mitenkään ylimielisenä tai muuten veemäisenä akkana paikalle....

Kommentit (19)

meillä on hakuaika aina tiettyyn aikaan ja pk:ssa ruokailu tuntuu lähes aina viivästyvän hakuaikaan asti. Nyt en enää mene sinne ikinä ennenkuin on klo tasan tarkkaan tasan, mieluummin pari minuuttia myöhässä, niin ovat jo pukeneetkin - tai puetuttaneet - lapseni. Muuten uhmis kiukuttelee, ja ollaan ainakin vartti myöhässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mun mielestä ihmisiä ei saa kohdella noin tylysti. Ja vielä vähiten joltain pk:n hoitajalta pitäis kyllä löytyä käytöstapoja. Itse menin oikeasti hymyssä suin ja iloisena, ja asiani kauniisti esitin.

ap

Täällä lastentarhanopettaja ihmettelee mihin siellä päiväkodissa on aina niin helkutin kiire? Ai että kellosta katsotaan milloin pitää olla syönyt. Eihän siellä ole mitään muuta kuin aikaa.

Eikä se mitään häiritse että siellä käy ulkopuolisiakaan, vai vedättekö kotonakin puhelimet seinästä, tai siis nykyään kännyt äänettömiksi ja ovikello pois kun syödään

Vierailija:

Lainaus:

Oli sääntö tai ei niin asiallisesti voi sanoa että ruokarauha ja ottaa tavaran vastaan. Eihän sitä voi tietää jos ei lasta ryhmässä ole.

ja ovikin on lukossa. Toki jos erikseen sovitaan, että tulen tuomaan jotakin, tai jos kyseessä on oikea hätätilanne.

Lasten keskittyminen menee yllättävän helposti, ja mitä pienempi lapsi sen tärkeämpää, ettei ruokailua häiritä.

...tänään taas liikkellä! AP:lle vastaan, että oli töykeää minunkin mielestä. Olis voinu täti edes sanoa sitten, että anteeksi täällä syödään nyt tms. Kyllä mäkin pidän tollasta tylynä. Sitä paitsi ei meidän lasten tarhassa (helsinki) ainakaan ole tuollaisia sääntöjä. Siellä saa olla vaikka mukana, jos sellainen tilanne tulee. Eilenkin oli jonku uuden tulokkaan äiti mukana ruokailussa.

Kiitti tiedosta. Mulla ei omat lapset ole vielä päiväkodissa, joten päiväkodin perussäännöt vielä vieraat. Ehkä siitä syystä nainen oli niin hapan.

ap

Ei meidän päiväkodissa ole kiellettyä käväistä ruoka-aikana, edes meidän 0-2 vuotiaiden ryhmässä. Ja kyllä siellä välillä käy oman talon väkeä, tai vieraampia, eikä meidän lapset siitä järkyty.. =) Omituista käytöstä..

t. lastenhoitaja

lapsen pk:ssa on myös ruoka-aikaan ovi usein kiinni, siis ulko-ovi lukossa. Vieras aikuinen häiritsee myös muina aikoina, " saa pakan sekaisin" , " kenen äiti nyt tulee" .

ja kaikissa on ollut tuo sääntö. Eli että ruoka-aika rauhotetaan. Minusta se on ihan ok. Tylyyteen en osaa mitään sanoa, koska en ole ollut tilannetta todistamassa.

Oli sääntö tai ei niin asiallisesti voi sanoa että ruokarauha ja ottaa tavaran vastaan. Eihän sitä voi tietää jos ei lasta ryhmässä ole.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat