Vierailija

Miehen kaveri oli vuokrannut jonkun saunatilan vapuksi. Meidätkin kutsuttiin. En erityisen hyvin tunne mieheni kavereita eikä huvita mennä näyttämään väljähtynyttä kroppaani muille. Toki siellä on myös minulle tuttuja pariskuntia, mutta vain muutama.

Lisäksi olen aivan alkuvaiheessa raskaana ja alkoholin käyttö ei siis tule kysymykseen. Tästä nousisi taas yksi haloo. Jokusen keskenmenon kokeneena, en halua raskaudestani kertoa vielä kenellekään.

Pari viikonloppua sitten oltiin laivareissulla ja lapsi oli hoidossa, en haluaisi taas laittaa lasta hoitoon.

Eli: En siis halua mennä sinne, mutta mies haluaa. Kuitenkin tuntuu tyhmältä, että vietettäisiin miehen kanssa vappua eripaikoissa. Minä jään sitten lapsen kanssa kotiin kaksin, jos/kun mies päättää mennä. Tuttava pariskunnat ihmettelevät, kun en ole paikalla saunatiloissa ja tunnen oloni tyhmäksi...

Pitäisikö siis vaan mennä ja viettää (omasta mielestäni) tyhmä vapunaatto vai jättää menemättä ja olla kaksistaan lapsen kanssa kotona?

Sivut

Kommentit (25)

Mutta jos päätät jäädä kotiin lapsen kanssa, niin älä sitten kirjoittele tänne surkeana kuinka " mies lähti ryyppään ja jätti mut kotiin lapsen kanssa!" . Vaan hankit hyvää syötävää kotiin, ilmapalloja, serpentiiniä ja muuta vastaavaa, ja vietät hauskan vapun lapsesi kanssa. Voisit vaikka kutsua jonkun ystävättäresi kylään.

Tottakai mies voi olla eri paikassa vappuna kuin sinä! Samanlainen päivä se on kuin muutkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

sinuna varmaan antaisin äijän mennä, sun vuoro on sitten myöhemmin. mies varmaan arvostaisi sitä ratkaisua. esikoisen kanssa vietätte kivan vapun, käytte ostamassa ilmapallon vapputorilta ja syötte munkkeja :) t: myös raskaana oleva ja örvellysjuhlat ois kivat mutta what can I do:)))

Meillä on myös muutamia lapsettomia tuttavia, jotka eivät ymmärrä ettei lapsiaan jaksa/pysty jatkuvasti laittamaan yökylään. Meidän elämä nyt on vaan tällaista eikä se rymyäminen niin kiinnostaisikaan. Olemme tehneet niin, että yleiset juhlapyhät ollaan oman perheen kesken kuten esim. vappu, juhannus jne. Käymme sitten muina viikonloppuina erikseen juhlimassa. Ja joskus myös yhdessä miehen kanssa.

Se voi olla ihan kuolettavan tylsää istua selvänä ja ehkä pahoinvoivanakin humalaisen rempan keskellä. Vielä jos ei muutenkaan tunne porukassa oloaan kotoisaksi!

lapsen kanssa kotiin. Esittäkää asia positiivisesti kavereillenne, että ette halua heidän häiriintyvän lapsenne takia ja että " tällästä tämä lapsiperheen elämä on" jne.

Tai sitten lapsi on " kipeä" . Jos ei teillä erityisemmin synkkaa, niin tuskin jäävät asiaa kauheesti harmittelemaan. Sinulla on kuitenkin vain yksi lapsi, joten eipä tuo nyt niin suuri ongelma ole olla hänen kanssaan kotona yhden juhlapäivän verran.

Ehdota miehellesi, että lähdette saunomaan, mutta ette vedä kaatokännejä. Tai lähdette kavereiden mukaan, mutta tulette ajoissa kotiin nukkumaan. Huonoin vaihtoehto tietty olisi, jos lähdette mukaan, mutta joudut tulemaan yksin kotiin miehesi vielä jäädessä juhlimaan.

Juomattomuutesi syyksi voit sanoa olevasi kuskina, lääkekuurilla, tai että et halua humaltua, koska jonkun on huolehdittava lapsesta seuraavana päivänä.

vietetään yhdessä vappua, juodaan sivistyneesti ja syödään hyvin. lapset mukana menossa. ei tarvii huolehtia, että mies tykkäis rällätä jossain muualla yms. = )

eikö mieskin voi ymmärtää, että a)sinun ei tee mieli lähteä ryyppyjuhliin ja b) lasta ei nyt ihan joka viikonloppu kantsi laittaa hoitoon. Onko miehen menohalu ja tarve sitten niin iso, että mieluummin jättää sinut yksikseen viettään vappua?

Enkä nyt tarkoita sitä, etteivätkö pariskunnat voisi olla eri paikoissakin ja viettää aikaa ystävien seurassa ilman toisiaankin (itse asiassa olen oman miehenikin kanssa tänä vappuna jopa eri maissa), mutta kyllä minusta pariskuntien ja perheiden on yleensä tapana juhlapyhät viettää yhdessä, ellei toisin yhdessä sovita. Jos taas sinulle on oikeasti ihan ok, että miehesi menee vaikka sinä et menekään, ja vietät vapun ihan mieluusti yksin (ja olet sanonut tämän miehellekin) niin sitten ymmärrän asian. Ja silloinhan se on vain sinun päätettävissäsi, että haluatko mieluummin oikeasti syödä niitä juustonaksuja ja katsoa elokuvaa kotona, vai mennä kuitenkin saunailtaan.

Juomattomuus nyt ei minusta ole mikään erityinen syy jättää menemättä; siihen kun voi keksiä miljoona syytä lääkekuurista lähtien. Toiseksikin sitä ei tarvitse edes esitellä: ostaa vaan alkoholitonta olutta tai siideriä, ja sanoo ettei juuri tänään halua huvita paljoa humaltua. Eikä sinun kai ole ihan pakko mennä saunaankaan. Voithan mennä sinne vaan terassille ja muihin saunatiloihin istuskelemaan ja juttelemaan ihmisten kanssa. Sinullahan voi olla vaikka kuukautiset.

Minulla oli itseasiassa esikoisen alkuraskaudessa samanlainen tilanne illanistujaisissa, joissa oli myös saunomista (en halunnut juoda enkä saunoa). Sanoin vaan, että minulla on lääkekuuri päällä. Ja kun tuli saunan aika, sanoin vain kierrellen, että " mulla on nyt sellainen tilanne päällä, että en oikein voi saunoa" . Kukin sai sitten siitä vetää ihan omat johtopäätöksensä; suurin osa varmaan luuli, että minulla on kuukautiset, mutta voisihan sitä olla vaikka joku tulehdus (joka liittyy siihen " lääkekuuriisi" ) tai ihan mitä vaan. Yleensä ihmiset eivät tuollaisessa rupea enempää kyselemään, sillä olettavat syyn olevan jotenkin intiimi.

Mikset menisi alkuillaksi saunaan vähän tapaamaan ihmisiä ja juttelemaan. Sitten voit vaikka lähteä aikaisemmin kuin miehesi, ja olla ihan rauhassa kotona yksin, leffaa katsellen ja naksuja syöden. Tai ehdota miehelle, että jos menisitte vain alkuillaksi, jolloin muukin porukka on vielä sivistyneessä kunnossa. Sen jälkeenhän voisitte vaikka tehdä jotain hyvää yöruokaa kotona, ja miehesi voisi sinun seurassasi ottaa vaikka pari kaljaa tai viinilasia lisää jos haluaa...

Lapsen kanssa kyllä keksin tekemistä.

Ongelma tässä taitaa olla ne miehen kaverit tai oikeastaan heidän puolisonsa. Ollaan jotenkin niin erilaisia ja enpä oikeastaan tiedä mitään tylsempää, kun katsella toisten ryyppäämistä ja kännisekoilua.

Plaah, kai minä olen jotenkin erakkoluonteinen.

ap

Alkuraskaus täälläkin kyseessä ja kolme keskenmenoa kokeneena en puhu mitään ennen ultraa.

Lapset olivat pääsiäisenä yökylässä, joten en halua taas viedä edes hoitoon.

Me syödään herkkuja, katsotaan joku lasten dvd ja lauletaan ja leikitään.

lapset vajaa 4v ja kohta 2v

Voi sitä hyvin viettää erilläänkin vapun, ei se niin ihmeellistä ole.

Mies on menossa juhliin ja minä jään kotiin. Kyllä se on ihan ok minulle, vaikka välillä tuleekin olo, että mitä ihmettä tuon miehen mielessä oikein liikkuu. Luulisi, että hänestäkin olisi kivaa viettää vappua meidän kanssa.

No mutta näitä kavereitaan hän ei ole vähään aikaan nähnyt ja oli hommannut meille seuraavaksi päiväksi vappulounaan ravintolassa, joten meneehän tämä näinkin :)

Miehen kaverit varmasti ajattelee, että olen tosi kalkkis ja nalkuttava ämmeli, mutta ehkä ymmärtävät sitten aikanaan, että lapsi muuttaa elämää jonkin verran.

jos kerran juuri olitte ja nyt pitäisi taas päästä.

Entä kun lapsi syntyy,aikooko miehesi

edelleen juosta noinkin usein viihteellä?

Olisin aika huolissani.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat