Vierailija

Pojalla 2v. siis punaista lakkaa kynsissä, sekä sormissa että varpaissa.

Muutenkin suosin pehmeitä arvoja, leikitään nukeilla jne. Poika tekee kovasti kotihommia kanssani ja on innokas auttamaan ruoanlaitossa, tykkää kammata hiuksia jne.

Kommentit (12)

Mulla on tyttö ja poika, mutta ei poika oo koskaan pyytänyt että lakkaisin sen kynsiä.

Mä vähän luulen että meillä mies ois ärähtänyt, jos olis huomannut että mä olen pojan kynnet lakannut? en tiedä?

Esikoinen veti 3v:nä mun huulipunalla koko naamansa ja kuopus 4v:nä halusi lakat kynsiin ja tarhakaveri oli kade, kun ei äitinsä maalannut hänen kynsiään. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Minä voisin tuon ikäisen kynnet lakata (tai laittaa hiukan meikkiä tms.), jos itse pyytää, mutta julkisille paikoille niissä ei mentäisi. Ihan sama, onko tyttö tai poika. Mutta tämä tietysti on vain minun mielipiteeni. Minusta vain tuon ikäisten ei vielä pidä käyttää mitään ylimääräisiä kaunistautumiskeinoja (en myöskään suostuisi noin pienen korvakoruihin) muualla kuin korkeintaan leikeissä kodin seinien sisäpuolella. Kotona saa sitten kyllä halutessaan silloin tällöin yhdessä äidin kanssa kokeilla äidin meikkejä ja koruja.

Onko pojallasi myös autoja ja sen tyyppisiä " poikaleluja?" Minusta on väärin rajoittaa lapsen leikkimahdollisuuksia siksi, että äiti tai isä haluaa kasvattaa lapsen tiettyyn muottiin. Oli se sitten niin, että pojalle ei suostuta ostamaan nukkeja, koska on poika tai tytölle autoja, koska on tyttö. Vielä enemmän väärin on pakottaa lapsi muottiin, joka takaa sen, että hän ei hieman myöhemmin löydä yhteisiä leikkejä omaa sukupuoltaan olevien lasten kanssa. Jos lapsi taas itse valitsee tarjolla olevista leluista ainoastaan " tyttöleluja" tai " poikaleluja" , niin sille ei tietysti mitään voi, ainoastaan hienovaraisesti kannustaa kokeilemaan muitakin leluja.

Se on hienoa, että lapsi tykkää ja saa olla kotitöissä mukana, niinhän sen kuuluukin olla, mutta leikkien ja kynsilakkojen ym. suhteen olen kuitenkin sitä mieltä, että jos lapsensa kovin kannustaa sukupuolistereotypioiden vastaisiin rooleihin, niin on syytä tiedostaa, että siitä saattaa syntyä lapselle myöhemmin ongelmia vertaisryhmässä.

On todella herkkä poika, rakastaa äitiä ja haluaa tehdä kaikkea mitä äitikin. Isi ei sitten niin kiinnosta, eikä suostu pelaamaan jalkkista yms. isin kanssa.

Poika on kirjatuokka, lukisi vain kaikki päivät kanssani.

Tuleekohan olemaan ongelmia isompana? Ap

maanpäällinen jumala. Eikö perinteiseen psykologiaan kuulu ajatus, että lapselle äiti on se hoiva ja turva ja isä se joka avaa ovia ja auttaa kasvamaan itsenäisemmäksi tms? Meillä ainakin noita äiti on pop ja isä on pop vaiheita on tullut ja mennyt. Nyt kohta nelivuotiaaksi tuleva on yleensä niin isoa miestä ja isän poikaa että (paitsi joskus salaa vielä ihan mamman kulta ;))

Meillä poika yhdessä vaiheessa halusi aina mekon päälle kun siskollakin oli. Sai kotona leikkiä prinsessa leikkejä siskonsa kanssa,mutta ei nyt sentään kauppaan hameissa lähdetty.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat