Seuraa 

Mikä kumma meidän 2-v ja 4-v tyttöjä vaivaa? Onko olemassa lempeähköä vatsatautia? Meillä 2-vuotiaalla oli noin viikon ajan pelkkää ripulia, joka kylläkin on hänen osaltaan jo ohi, mutta 4-v on oksennellut 1-2 krt/pvä ja ripuloinut lisäksi.

Oireet alkoivat 4-vuotiaalla ma- aamuna aamupalan jälkeen oksennuksella ja seuraavan kerran oksensi vasta illalla. Seuraavana päivänä ei oksennettu yhtään vaan vasta ti-ke välisenä yönä klo:4.. Keskiviikko oli välipäivä oksennusten suhteen, tuli vaan hurjasti ripulikakkaa, joka oli vaalean keltaista ja hyvin vaahtoavaa. No tänään on taas kerran oksennettu.

Tytöt ovat olleet melko hyvän vointisia koko tautinsa ajan, ongelmana tämän vuoksi onkin, milloin uskalletaan taas lähteä ihmisten ilmoille ilman että tarvitsee miettiä tartutettiinko muita...

Onko muilla ollut samantapaista vatsatautia liikkeellä?

Kommentit (6)

Meillä 4,5 v pojalle nousi ma-iltapäivällä kuume, valitti että vatsaa kipristää. Tiistaina näytti jo olevan kunnossa, vähän kipristi vatsaa, mutta ei muuten mitään. Eilen aamulla oksensi kolme kertaa, mutta iltapäivällä ok. Tänä aamuna tuli vaahtoavaa vesiripulia, mutta on muuten hyvävointinen, ts. leikkii ja syö, maha vain on ihan kuralla. Sitkeää tautia, siis, ja vaikea sanoa, koska on oikeasti terve...

Muu perhe on ok. Asumme Vantaalla, jos se auttaa paikallistamaan tautia...

tyttö reilut 1 v ripuloinut eilisaamusta lähtien keltaista ja vetistä " ryynikakkaa" . Oksentanut ei ole, paitsi eilen aamulla pienen limaisen pulautuksen. Suht virkeä ja touhukas on, ruoka ei juuri maistu mutta juo kyllä hyvin. Mikä lie pöpö nyt liikkeellä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla

" lempeä" tai ei, mutta tyttö valitteli vatsaansa eilen, ja illan, yön ja aamun aikana oksensi 3 tai 4 kertaa yhteensä. Kuumetta, mutta se laski alle vuorokaudessa pois. Vielä ei ripuloi. Itselläni oli koko yön yökkö olo, mutta ei muuta.

Nyt ollaan jo kuin terveitä, mutta en usko tähän. Aiemminkin talvella oli joku ja se ripulivaihe kesti yli viikon, melkein kaksi yhteensä koko perheeltä. Kiva kökötellä sisätiloissa. Ollaan varmalla saatu itsekin tämä markettireissulta, pakkohan meidänkin on ainakin kaupassa käydä kahden viikon aikana, varsinkin jos oireet jo on hämäävästi helpottaneet...

meillä oli koko perheellä juuri samanlainen tauti, vanhemmalla lapsella pahimpana. " Vaahtoripulia" kesti todella pitkään, ja oksennusta melkein viikon satunnaisesti. Kävimme lääkärillä koska olimme saaneet taudin reissussa ja lapset olivat tosi heikkoina, ja tauti määriteltiin turistiripuliksi, mutta luulen että kyseessä oli jo Suomessa saatu Norovirus (kokeissa suljettiin pois vain erilaiset bakteerit).

Odottaisin siihen saakka kunnes ripulikin loppuu ennen kuin lähdette ihmisten ilmoille.

sairastetaan muuallakin ja minä ap olen myös Vantaalta eli täällä näyttää tauti riehuvan.

Mies on myös meillä välttynyt tartunnalta, mutta minä, joka näitä oksennuksia siivoan ja pyllyjä pyyhin sain tartunnan lievänä eli muutaman kerran ripuloin ja kärsin AIVAN HIRVITTÄVÄN hajuisista ilmavaivoista...Mutta vähällä kuitenkin pääsin.

Jaksamista kaikille vatsataudin keskellä, toivottavasti tämä loppuu pian, niin päästään ulos!

ap

Vaikuttaa tosin olevan lyhytkestoisempaa kuin ap:llä.

1v9kk oksensi ihan pienen pulautuksen su-ma-yönä, sen jälkeen on ollut ripulilla. Välillä keltaista vaahtokakkaa, välillä ihan nestemäistä. Minä sairastuin tiistaina, olin ripulilla ja ke oksensin kerran. Nyt on jo ihan ok olo, eilen en saanut mitään alas. Keskiviikkona alkoi 3,5v oksentaa ja sitä tulikin oikein kunnolla vaikkei ruoka maistunut koko päivänä, viime yönä oksensi vielä ja tänään tuli ripulikakkaa. Mutta muuten on ihan kunnossa ja ruokakin maistuu. Miehelle ei ole vielä tullut mitään oireita.

Eikä ole kauan kun sanoin jollekin kaverille että meille ei oksennustauteja tule. Murphyn laki...

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat