Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Aion hankkia kantoliinan, kudotun sellaisen. Asun huitsin nevadassa, joten minulla ei ole mahdollisuuksia päästä hypistelemään eri liinoja. Ystävältäni minulla oli hetken lainassa babu, joten uskallan uskoa, että vauvani liinassa viihtyy.

Mutta... Kun tosiaan kokemusta ei juuri ole, niin kyselisinkin, että minkä pituinen liina minun kannattaa hankkia? Pituutta minulla on 170 ja vaatekoko n. 40. (okei, ehkä 42, mutta koko ajan pienenemään päin)

Ja mikä on paras liina mielestäsi? Hinnallakaan ei nyt ole liiemmin väliä; mieluiten hankin kuitenkin sellaisen liinan, jota ei tarvitsisi heti olla vaihtamassa.

Kiitos jos viitsitte vastailla!

Kommentit (2)

Didymos, 5.2-metrinen. Pituutta on 176, mutta lyhyt selkä. Vaatekoko 40-42. Tuo liina menee miehellekin, vanttera (varmaan liki 90 kg) mutta ei läski 177 cm, mutta solmuun ei jää kovin paljon kangasta.

Nuo sidonnat siis kietaisuristille ja sille toiselle ristisidonnalle, missä liinan keskiosa roikkuu lenkkinä takana ja liina kulkee edessä ristiin ja molemmat päätä takaa lenkin läpi ja takaisin eteen solmulle.

Meillä oli 5,20m pituinen (ollut sekä kudottu että trikoinen) ja se pituus ainakin riitti meille molemmille (mies hoikka 2-metrinen ja minä pullukka 155-senttinen), ehkä olisi 4,5 metriäkin riittänyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat