Vierailija

Kommentit (9)

Pulssi on ollut korkea koko raskauden ajan, ihan alusta saakka.. Meillä terkka ei sitä kovasti ihmetellyt, vaan minä itse sanoin, että tuntuu siltä, että pulssi olisi korkea. Ja niinhän se sitten olikin.

-6-

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Eikö sinulle ole tosiaankaan neuvolassa jaettu sitä Meille tulee vauva-kirjasta. Raskausaikana kiertävä verimäärä lisääntyy ja laimenee, lisäksi kilpirauhasen toiminta kiihtyy. Elimistö ikäänkuin ylikierroksilla jotta vauvallekin riittäisi. 110/min on vielä normaalia, 150/min jatkuvana ei kyllä enää. Huono kunto altistaa korkeammalle pulssille mutta näkyy myös joillakin kovakuntoisilla urheilijoilla. Hassua jos terveydenhoitaja ei tätä tiennyt, oliko kovin nuori..

Mun leposyke on normaalisti 70-80/min siis ilman raskautta :) Pulssi nousi muistaakseni juuri keskiraskauden tienoilla, jolloin se oli pahimmillaan, etenkin aamuisin. Mulla oli vielä verenpaine matala, joten korkealla pulssilla sydän kompensoi sitä. Loppuraskautta kohden pulssi sitten rauhoittui, tai en ainakaan aistinut tykyttelyä enää.

yritän olla huolestumasta vaikka th sitä ihmetteli ääneen oikeen.. Hei oliko sinulla verenpaine silti ihan normaali lukemissa? missä vaiheessa raskautta pulssisi oli korkealla? itsellä nyt rv. 17+1

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat