Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Haluasin vappuna juoda muutaman siiderin, mutta imetän pari viikkoista vauvaa. Kuinka kauan täytyy lypsää maito viemäriin juomisen jälkeen?

En siis mitään kännejä meinaa vetää, vaan juoda 2-3 siideriä. Kauanko menee ennen kuin tuo 3 annosta alkoholia poistuu kokonaan rintamaidosta?

Kommentit (12)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Katso jollain laskurilla netistä.

Itse olen imettänyt normaalisti, kun olen ottanut vain yhden. Jotkut ovat tarkempia, eivätkä halua lapseensa pisaraakaan alkoholia.

maidossakaan ei ole. Alkoholi ei siis varastoidu maitoon, joten maidon lypsäminen on turhaa. (ellei sitten halua helpottaa rintojen pingotusta)

Mutta siis jos oma humalasi on vaikka luokkaa 0,5 promillea, on maidossa alkoholia 0,5 promillea eli 0,005%. Tämä on niin vähän, ettei sillä ole merkitystä vauvan kannalta. Suurempi riski alkoholinkäytöstä aiheutuu siitä, että jos on kovin humalassa, vauvan käsittely voi olla holtitonta.

t: 2-kuisen imettäjä, joka juuri itse otti asiasta perinpohjin selvää.

Maidossa on alkoholia sama määrä, kuin sinulla on veressä. Jos olet esim. 0,5 promillen " humalassa" sitä on siis 0,5 promillea siinä maidossakin, eli häviävän pieni määrä. Älä siis huolehdi, jos et tosiaan lärvejä vedä...

Mitä lähipiirissä on kokemuksia, niin ne ekat sidukat raskauden jälkeen kihahtaa yllättävän voimakkaasti päähän. Yksi kaverini oli kolmen siiderin jälkeen pää pöntössä... Eli pidä tarpeeksi väliä siidereissä, nouse välillä seisomaan yms, että pysyt perillä omasta kunnostasi! Älä kuvittele voivasi juoda samaa tahtia kuin ennen raskautta. Humalaisen ei pidä mennä pariviikkoista hoitamaan missään tapauksessa!

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat