Vierailija

Pikkusisko tai veli tulossa pikapuoliin ja vaunujen osto edessä. Nykyisiin rattaisiin 3v ei enää mahdu.

Kommentit (16)

Meillä rattaissa istuu 1-vuotias ja juuri 3v täyttänyt kävelee sen saman matkan reippaasti, jonka ajan kaverin 4½ ja 3½v istuu tuplissa. Äidin mielestä ne on kuitenkin vielä niin pieniä ettei niitä voi millään vaatia kävelemään semmoista matkaa. Kyse on matkasta kotoa perhekerhoon, joka on alle kilometri suuntaansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mutta eihän tällaisia tilanteita muille tule, kun ette oo yh-äitejä tai miehenne joutaa auttamaan ja isovanhemmat ja muut sukulaiset ovat auliisti auttamassa joka roskanvientiä varten.

kävellyt pitkiä matkoja, tai pyöräillyt. Seisomalauta on, mutta harvoin käytössä. Ja tämä pikkuveli on nyt jo 1v4kk eli tyttö oli alle 2-vuotias veljen syntyessä... mutta on kyllä tosi reipas kävelijä, ollut ihan aina. Lapset on erilaisia tässäkin asiassa. Mutta luonteesta viis, ei 3v enää rattaita tarvitse vaan laudalla pärjää.

Lapsen liikkumisen kannalta se seisomalauta on ihan yhtä " huono" vaihtoehto kuin tuplissa istuminenkin, mutta jotkut äidit vaan kiillottaa kruunuaan sillä että " ei meidän Nico-Petteri enää 3-vuotiaana istu rattaissa..." . Itse en käytä seisomalautaa siksi että tykkään kävellä reippaasti, eikä se onnistu perse pitkällä varpaat lautaan potkien.

Meidän 3v ja minä ja vauva olisimme kyllä aika tavalla auton käyttöön naulittuja, jos ei olisi sisarusrattaita.

Seisomalauta riittää lyhyemmillä matkoilla, eli molemmat on kuitenkin käytössä, ja jos ollaan autolla kaupoissa, niin seisomalaudan kanssa mennään! Tai jos lasta väsyttää, eikä haluta raahata rattaita mukana, niin laitetaan 3v ostoskärrien istuimeen (painaa vain 13kg). Vauva kulkee liinassa.

Meillä on myös seisomalauta mutta minusta sitä on niin hankala työntää että se on käytössä lähinnä lyhyillä kauppareissuilla. Ap:lle ehkä kuitenkin suosittelisin ensin seisomalautaa, jos koet tuplille olevan tarvetta niin voit hankkia sellaiset myöhemminkin.

Ja ainakin mun tuttujen tapauksessa se 3v myös aina istuu rattaissa - kun pyytää pois, äiti sanoo että eikun sä istut nyt rattaissa. Meillä 3v seisoo pienen pätkän laudalla ja sitten taas kävelee.

Vierailija:

Lainaus:

Lapsen liikkumisen kannalta se seisomalauta on ihan yhtä " huono" vaihtoehto kuin tuplissa istuminenkin, mutta jotkut äidit vaan kiillottaa kruunuaan sillä että " ei meidän Nico-Petteri enää 3-vuotiaana istu rattaissa..." . Itse en käytä seisomalautaa siksi että tykkään kävellä reippaasti, eikä se onnistu perse pitkällä varpaat lautaan potkien.

Meillä ei ole autoa, liikumme pitkiäkin matkoja kävellen. Jos päivässä kertyy kymmenen kilometriä kävelyä, ei voi vaatia, että kolmevuotias kävelisi koko ajan. Meillä siis olmevuotiaskin istuu vielä jonkin verran rattaissa, vaikka onkin reipas kävelijä kuten kaikki meidän perheessä. Mutta nyt meni vähän aiheen ohi. Suosittelen ap:lle seisomalautaa.

Ollaan koko talvi treenattu kävelemistä, ja aika hyvin lapsi jaksaakin jo kävellä pidempiä matkoja. Lisäksi olen hankkinut kantoliinan, että voin tarpeen mukaan vaihtaa vauvan siihen ja pistää esikoisen rattaisiin.

Tänäänkin käytiin kaupassa, matkaa mennen tullen yhteensä 9 km, ja seisomalauta riitti mainiosti. En sitten tiedä onko 9 km lyhyempi matka.

Vierailija:

Lainaus:

Meidän 3v ja minä ja vauva olisimme kyllä aika tavalla auton käyttöön naulittuja, jos ei olisi sisarusrattaita.

Seisomalauta riittää lyhyemmillä matkoilla, eli molemmat on kuitenkin käytössä, ja jos ollaan autolla kaupoissa, niin seisomalaudan kanssa mennään!

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat