Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Tosi epätodennäköistä, että seuraavakin menee kesken, mutta mahdollista, jos Sinulla jotain rakenteellista häikkää tai muuta. Jaksamisia ja onnea matkaan!

Kommentit (17)

itselläni kävi niin, että sain keskenmenot 3 kk välein rv 12 ja 7. Sen jälkeen meni 3 kk ja olin taas raskaana ja se raskaus kesti loppuun asti ja todella ilman mitään ihmeellisempiä ongelmia. Lähinnä koin ongelmaksi sen, kun ei ollut ongelmia (ei raskausoireita kuten keskenmenoista siis pahoinvointia yms) eli olin koko ajan varma, että menee kesken tai en ole edes raskaana, vaikka testi niin väitti.

Keskenmenoista jäi kuitenkin sellainen epävarmuus, joten ensimmäiseen 3 kuukauteen en uskaltanut oikein luottaa raskauteen. Ultran jälkeen vähän enemmän. Nyt tuo "raskaus" on jo reilu 4-vuotias reipas poika.

Tsemppiä sinulle! Uskoisin tietäväni mitä käyt mielessäsi läpi...

rankkaa on, tiedän.

meillä oli ennen esikoisen syntymää 3 alkuraskauden keskenmenoa noin reilun vuoden sisällä, tutkittiin, eikä mitään erityistä syytä löydetty niihin.

esikoinen syntyi 08/04

hänen jälkeensä oli vielä yksi alkuraskauden keskenmeno

nykyinen kuopus syntyi 02/07

nyt on menossa 18 raskausviikko ja tuplat tulossa =)

kaikki raskaudet ovat meillä alkaneet lapsettomuushoidoilla, ne ensimmäiset kesken menneet ja esikoinen kevyillä hoidoilla, ja loput on koeputki-alkuisia raskauksia.

en olisi koskaan uskonut sen 3. keskenemenon jälkeen, että minusta tulisi vielä joskus suurperheen äiti, kun sen yhden ainoankin saaminen oli niin hurjan vaikeaa ja epätoivoista.

onnea matkaan, ja voimia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mulla oli neljä keskenmenoa peräjälkeen vuonna 2006. Ei ollut mukavaa, koska kaikki sanoivat aina , että kyllä se suraava raskaus onnistuu. eipä vaan onnistunu. Mulla tosin oli jo ennenstään lapsia, mutta silti ketään lääkäriä ei kiinostanut. Vasta neljännellä yrityksellä tuolloin 2006, sain lähetteen alkuraskauden ultraan. Keskenmenot tapahtuivat rv. 8-12. Koko vuotena 2007 en edes tullut raskaaksi, yrityksestä huolimatta.

Nyt olen vihdoin ja viimein päässyt tutkimuksiin, ja syy löydettiin melkein heti. Nyt odottelen tässä tarkassa seurannassa syksyvauvaa.

Lainaus:

Keskenmenot viikoilla 8 ja 7. Mitäänhän ei tutkita ennen kuin on kolme keskenmenoa, mutta en jaksaisi enempää. Millä todennäköisyydellä seuraavakin menee kesken?

Halusta ei ole kiinni!! Kovinkaan moni ei voi sanoa etteikö haluaisi!

Mutta itselläni eka keskenmeno rv 8 02/ 07, toinen rv6 09/ 07

Nyt menossa rv 34

Todellakin on mahdollista keskenmenoista huolimatta tulla raskaaksi, raskauden jatkua normaalisti ja vauvan syntyä!

Rankkaa se on! Varsinkin alkuaika. Mutta itse kävin yksityisellä ultrassa alussa, rv 7. Sitten kävin vielä rv 10. Sitten np rv 12.. ja kävin yksityisellä myös vielä rv 16.

Rakenne ultra oli sitten rv 19.

Helpotti itseäni tosi paljon. Onneksi olen löytänyt ihanan yksityisen lääkärin eikä hän ollut negatiivisella kannalla mun juoksemisesta ultrassa.

Sain itse mielen rauhan kun kaikki oli kunnossa.

Rahaa meni, mutta ei haitannut.

mutta julkisessa terveydenhuollossa lapsettomuushoidot tai keskenmenot eivät ole keskeisiä sairauksia

yksityisellä pääsee heti, aivan välittömästi, ei tarvitse odotella eikä vaatia mitään. Eikä se edes ole hirvittävän kallista

Lainaus:

rankkaa on, tiedän.

meillä oli ennen esikoisen syntymää 3 alkuraskauden keskenmenoa noin reilun vuoden sisällä, tutkittiin, eikä mitään erityistä syytä löydetty niihin.

esikoinen syntyi 08/04

hänen jälkeensä oli vielä yksi alkuraskauden keskenmeno

nykyinen kuopus syntyi 02/07

nyt on menossa 18 raskausviikko ja tuplat tulossa =)

kaikki raskaudet ovat meillä alkaneet lapsettomuushoidoilla, ne ensimmäiset kesken menneet ja esikoinen kevyillä hoidoilla, ja loput on koeputki-alkuisia raskauksia.

en olisi koskaan uskonut sen 3. keskenemenon jälkeen, että minusta tulisi vielä joskus suurperheen äiti, kun sen yhden ainoankin saaminen oli niin hurjan vaikeaa ja epätoivoista.

onnea matkaan, ja voimia.

Todennäköisintä on kuitenkin, että nuo keskenmenot ovat olleet vain surullisia sattumia. Niitä perustavanlaatuisia syitä siihen,että raskaus ei pysty jatkumaan on kuitenkin harvoin verrattuna ihan "tavallisiin" sikiöperäisiin keskenmenoihin. Siksi tutkimuksiakaan ei yleensä aloiteta ennen kuin km on tapahtunut kolmesti peräkkäin (silloin sattuman todennäköisyys on jo pienempi, mutta ei olematon tietenkään).

Positiivista on, että ainakin pystyt tulemaan raskaaksi ja ei ole syytä olettaa, että mitään olisi pielessä.

Minulla keskenmenon jälkeen auttoi se, että kävin varhaisessa vaiheessa ultrassa (viikko 8) ja kun siinä vaiheessa näkyy syke ja sikiö kasvaa, todennäköisyys raskauden jatkumiselle on jo todella hyvä, jotain 98%.

Yksityisellä puolella ja tuurilla kunnallisellakin saat toki tilanteen tutkitettua, mutta todennäköisesti mitään syytä ei löydy siksi, että sitä ei ole. Onnea uuteen yritykseen.

Keskenmenot viikoilla 8 ja 7. Mitäänhän ei tutkita ennen kuin on kolme keskenmenoa, mutta en jaksaisi enempää. Millä todennäköisyydellä seuraavakin menee kesken?

todennäköisyyshän ei mene sen mukaan, että jos on ollut jo kaksi keskenmenoa, niin sitten ei todennäköisesti saisi vaan toisinpäin, että ne jotka ovat saaneet keskenmenoja saavat niitä muita todennäköisemmin uudestaankin.

Se johtuu siitä, että keskenmenoihin voi olla jokin perustavaa laatua oleva syy.

Kukaan ei voi tietää, miten käy. Se tiedetään, että yrittämättä niitä lapsia ei ainakaan saa. Pitää laskea omassa päässä panokset ja vastikkeet.

niin kuka jää odottamaan jotain hoitotakuujonoa tai kolmatta keskenmenoa, kun kerran yksityislääkäreitä on nurkat pullollaan. On turhan kitisemistä, että tutkimuksiin ei pääse, kyllä pääsee jos haluaa.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat