Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Kävin äsken nlassa ja nyt vähän pelottaa, onko tuolla masussa elämää, kun ei vielä sydänääniä kuulunut. Yleensähän ne tässä vaiheessa kuuluvat (kuuluivat esikoiseltakin). Kohtu on kuulemma taaksepäin kallistunut (mutta eikö se ole sitä kaikilla tässä vaiheessa?). Vatsanpeitettä on tietty kertynyt hieman, norm.painoinen kyllä olen).

Eli mielenkiinnosta kyselen, onko ketään kellä rv 11 ei vielä sydänäänet kuulunut mutta myöhemmin kyllä?

Kommentit (9)

... minulla on kuulunut tässä ja edellisessä raskaudessa jo 9:llä rv:lla. Kuitenkin edellisessä raskaudessa ei terveydenhoitaja saanut kuuluviin rv:lla 19+6. Olin mennyt varta vasten neuvolaan, kun ei ollut pariin päivään tuntenut liikkeitä. Kauhuissani jonotin sitten äitiyspoliklinikalle ja pelkäsin pahinta, mutta kaikki oli hyvin. Vauva oli vain kääntynyt selkä mahaanpäin, minkä vuoksi ei liikkeitä tuntunut eikä sydänääniä saatu kuuluviin.

Jos olet alkuraskauden ultrassa käynyt, on erittäin todennäköistä että kaikki on hyvin:-) Tsemppiä!

T: Berry rv 18

Eli esikoisesta ei kuulunut sydänäänet 11+6, varasin seuraavalle päivälle ultran ja siellä pieni kölli. Mun kohtuni oli myös erittäin paljon taakse kallellaan. Ekan kerran kuultiin sydänäänet vasta 16+ jotain viikolla.

Nyt tuo täystuho on jo 1v7kk.

Tästä kakkosesta kuului sydänäänet jo 11+3 viikolla ( vaikka kohtu samalla tavalla taakse kallellaan )

Tuohan riippuu kovasti siitä missä asennossa sikiö on ( on niin kovin pieni vielä ), istukan paikasta, kohdun" asennosta" .

Voithan varata yksityiseltä ultran jos kovasti huolestuttaa.

OP rv 38+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mulla ei kuulunut esikoisesta edes 12+5 ja lääkäri kyllä sanoi jo tutkittuaan, että voidaan niitä kokeilla, mutta kohtu on niin takana, ettei varmaan kuulu. Takana oli silloin np-ultra edellisenä päivänä, joten ei aiheuttanut mitään paniikkia.

Nyt tokasta koitettiin 12+0...turhaan taas, mutta tällä kertaa olin varautunut. Np-ultra oli sitten 13+5 ja kaikki hyvin.

Eli ihan varmasti on mahdollista, ettei vielä kuulu ja kaikki hyvin.

Mullakaan ei kuulunu lääkärissä 11+3 sydänäänet ja kohtukin oli liian pieni eikä lääkäri antanut juurikaan toivoa, mutta tuossahan tuo kohta 5 kk vanha poika makoilee mahallaan, joten pieleen meni senkin lääkärin arvio.

varmasti sulla on kaikki hyvin, mutta muistan kyllä miten itse pelkäsin. olin kyllä käyny 7+2 yksityisellä ultrassa ja siellä oli kaikki hyvin, joten ehkä siksi en ollut paniikissa kuin hetken.

Beijaflor ja Onni kohta 5kk

Vastauksenne ja kokemuksenne rauhoittivat hieman mieltäni. Alkuraskauden ultrassa näkyi kyllä sykkivä sydän. Käyn varmaan nlassa maanantaina tarkistamassa, josko äänet jo kuuluisivat. Np-ultra on puolentoista viikon päästä, eli viimeistään sinne asti pitää kituuttaa. Tottahan se on mitä, monet kirjoittivat, että niin moni asia vaikuttaa siihen, milloin sydänäänet alkavat kuulua, eikä tämä ole lainkaan tavatonta, ettei ääniä vielä rv 11 kuulu. Jotenkin sitä vaan alkaa heti panikoida, koska olin jo aika varma, että äänet tänään kuuluvat.

Viikon päästä siitä kun sydänäänet ei kuuluneet mulla oli kontrollikäynti neuvolassa(rv 14+1). Silloin sydänäänet kuuluivat todella hyvin. Sydänäänten kuulumiseen vaikuttavat kuulemma mm. istukan sijainti, vauvan asento ja se onko kohtu taaksepäin kallistunut. Mulla on istukka etuseinämässä ja kohtu taaksepäin kallistunut, niin siitä syystä ei äänet varhaisilla viikoilla aina kuulu.

Näkyivät ultrassa rv 12+3 mutta kuuluivat ensimmäisen kerran vasta 13+3. Mulle sanottiin syyksi etuseinässä oleva istukka. Muita syitähän voi olla esim. taaksepäin kallistunut kohtu tai vatsapeitteiden runsaus (eli ylipaino). Älä siis huoli! Eiköhän kaikki ole hyvin!

Mukavaa odotusta!

Jansku 37+5

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat