Vierailija

Onko turhaa haaveilla ulos, esim. ravintolaan syömään tai muuten illanviettoon pääsemisestä, jos vauva nukahtaa iltaisin aina tissille ja heräilee öisin n.2h välein?

Vauva on nyt 5kk, en ole käynyt vielä missään illanvietossa, mutta nyt rupeaisi tuntumaan, että esim. kesällä olisi kiva päästä teranssille ja muutenkin käymään viihteellä. Vauva ei ole ollut vielä hoidossa mummolla ja vaarilla ollenkaan, koska tosiaan tarvitsee nukahtamiseen sen tisun :) (tarkoitus olisi siis, että vauva menisi heille hoitoon iltasella ja he saisivat vauvan nukkumaan ja minä menisin myös yöksi heille sitten kun olen ollut ulkona)

Missä vaiheessa tästä tissille nukahtamisesta voi alkaa harjoitella pois ja miten? Lypsäminen ei ole minun juttuni, kokeilin kerran ja maitoa ei juuri siten tullut.

Onko KOKEMUKSIA? Miten teillä muilla, joiden vauva nukahtaa/nukahti tissille ja heräilee yöllä? Oletteko päässeet viihteelle ja jos niin miilloin ja miten? (mikään älytön hinku ei ole, mutta piristäisi varmasti käydä tuulettumassa, vai onko kaukainen haave vain..... :) )

Kommentit (4)

Vauvasi tavat ja tottumukset ehtivät parissakin kuukaudessa muuttua, joten ihan vielä ei kannata murehtia kesän mahdollisia menoja. Kesällä vauvasi luultavasti syö jo jonkin verran kiinteitäkin, mikä ehkä helpottaa tilannetta.

Omani oli samanlainen tissitakiainen. Sain jonkin verran pumpattua maitoa, minkä turvin selvittiin ne muutamat menot, joita minulla oli. Aloitin maidon keräämisen hyvissä ajoin, jotta sain tarpeellisen määrän talteen.

Se, ettet ekalla kerralla saanut maitoa pumpattua, ei tarkoita, ettetkö sitäkin taitoa vielä voisi oppia. Pumppaamista helpottaa, jos vaikka ' säästät' toista rintaa yhden imetyskerran yli ja pumppaat sitten. Aamulla maito usein heruu helpommin, joten sitäkin voit kokeilla. Tai jos onnistut pumppaamaan samalla toista rintaa, kun vauva syö toista, niin sekin helpottaa. Pumppaamisen onnistuminenhan on kiinni herumisrefleksin käynnistymisestä ja sitä voi edesauttaa rintaa lämpimällä hautomalla, kevyellä hieronnalla, vauvaa ajattelemalla/katselemalla jne. Refleksi käynnistyy molemmissa rinnoissa samanaikaisesti, joten sen takia samanaikainen imettäminen ja pumppaaminen yleensä tuo tuolsta.

Ei se vauva siitä saa mitään traumaa. Kun äiti ei ole paikalla, tissitkään eivät ole paikalla. Vauva kyllä tajuaa eron ja saattaa hyvinkin huolia pulloa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Eli poika heräili samoin 2h välein tissille aina 8kk saakka. Sitten vieroitettiin tassuttelulla (ja meni aikas hyvin!)

Sitä ennen en mennyt mihinkään, koska se ei vaan onnistunut, vaikka pumppasin maitoa.

Jos et voi pumpata maitoa, niin et kyllä voi olla 2 h pidempää, jos täysimetät lasta. Ehdit varmaan siinä ajassa syömään ulkona, mutta pidempää iltaa en suunnittelisi. Pian lapsi kasvaa ja pääset juhlimaan! Nyt hän tarvitsee tissiä :D

Minä lypsin sen verran ylimääräistä että vanhempani saattoivat pullosta syöttää lasta kun oli siellä yökylässä.

Kotona harjoiteltiin sitä pullon käyttöä, että lapsi oppi syömään myös pullosta.

Saatoin jatkaa imetystä pitkään antamatta korviketta ja sain myös levätä välillä kun lapsi oli yökylässä.

Tosin voisihan sitä korvikettakin antaa pari kertaa mikäs siinä.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat