Seuraa 

Meillä on akuutti ongelma: nimenantojuhlat on kuukauden päästä, mutta pojalla ei ole nimeä!!! Sekä suomalaiset että ulkomaiset nimisivut on kahlattu läpi moneen kertaan, tuloksetta. Ongelma taitaa olla lähinnä se, että mun ja miehen mielipiteet ei kohtaa.. Mulla suosikkina Noel, miehellä Daniel. Sisarukset on Pyry Elias Oliver ja Merikaisla Olivia. Luontonimi olisi kiva, jos vain joku yhteinen suosikki löytyisi. Vanhat perinteiset veikot ja tarmot ei iske. Sukunimemme ei ole perinteinen suomalainen, joten ulkomainenkin kutsumanimi käy hyvin. Ehdotelkaa!!!!

Terveisin epätoivoinen tiiariikka

Kommentit (14)

Täytyy lukea miehelle noi kaikki ja katsoa, kolahtaako sille mikään. Itse tykkäisin esim. nimistä Otava, Kosmo, Jaro, Myrsky (miehestä liian raju, mut yx mun lemppareista..). Mä niin toivon, et mies vielä lämpiää Noelille, mut jos ei niin luultavasti toiseksi ja kolmanneksi nimeksi tulee Noel Daniel. Ilari on meidän harvoja yhteisiä suosikkeja, kävisikö Ilari Noel Daniel, vai onko hölmö?

Ehdotelkaa edelleen, jos jollekin tulee vielä jotain mieleen! Mä ilmoittelen aikanaan, mihin nimeen päädyttiin..

Kuura, Myrsky, Terho ja jo toiseksi nimeksi ehdotettu Otava... kävisi minusta mainiosti myös etunimeksi teidän sisarussarjaanne.

Esimerkiksi näin:

Myrsky Nooa Daniel

Kuura Noel Oskar(i)

Terho (?) Otava

Otava Antti Eemil

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Teillä on molemmilla on suosikkina el-loppuinen, nimi joten löytyiskö kompromissia muista vastaavista?

Eliel

Samuel

Tomiel (uniikki, mutta voisi minusta mennä läpi?)

Rafael

Natanael

Luonto/merkitysnimistä omat suosikkini ovat

Aarni

Touko

Voima

Valo

Jalo

Ukko

Sisu

Ja sitten noista sisarusten nimissä molemmissa on ia tai ai, joten olisikos pikkuveikallakin?

Kaius

Kai

Taito

Olai

Ulkomaalaisista pidän itse, mutta jos ensimmäiset nimet ovat teillä kutsumanimenä käytössä niin Pyry ja Merikaisla ovat tietysti aika suomalaisia, joten ihan ulkkis nimi on aika eri tyylinen sitten...?

Suosikkejani

Tristan

Tomas

Bruno

Alec

Patrick

Miellyyttääkö mikään..?

PS. Älä murehdi, kyllä pojalle vielä nimi löytyy :o)

sisarukset: Pyry Elias Oliver ja Merikaisla Olivia.

varsinkin jos sisaruksilla on luontonimet ja viela selkeat ja voimakkaat sellaiset..

Tiedan pojan jonka nimi on Ry Hurricane ja siskonsa Molly Rainbow

kerro mita miehesi tykkasi em luontonimiehdotuksista, esim Sade olis tyton nimi, tiedan muutaman Summerin taalla ja yhden Summer Rain tyton, eli saman tyylisia.

Jos laittaa jonkun kukkanimen niin sekin olisi aika erilainen kaislan rinnalla, siksi pitaisi olla joku vaatimaton luonnonkukka kuten Erika tai Mimoosa tai Vanamo.hm-m

Nuo Noel ja Daniel kävis minusta kivasti 2. ja 3 nimeksi :o)!!

Tuisku

Otso

Jysy

Sampo

Veikka

Luontonimiä ei tuu mulle mieleen kovasti, mutta muutama muu, jotka minusta kivoja Pyryn ja Merikaislan veikalle:

Karri

Kristo

Petrus

Rene

Renny

Jerry

Patrik

Mirko

Vertti

Kaapro

Turkka

Nikanor

Marius

Petja

Peetu

Pietari

Kasimir

Henrik

Janrik

Ja jos o-alkuisen 3.nimen niin niitä ei kovasti ole vissiin:

Ossian

Onnimanni

Oskari

Osvald

..ja vaihdettiin kaikki alkuperäiset suunnitelmat uusiin. Päädyttiin lopulta helposti nimeen Ilari Antti Fredrik. Ilari on ainoa nimi, josta kumpikin tykkää ja jotenkin se sopii Pyryn ja Merikaislan kanssa, vaikka ei luontonimi olekaan. Joku kirjoitti Ilarin pliisuudesta, mutta itse nimen haltija on NIIN rauhallinen ja pliisu itsekin, ettei myrsky tms hänelle sopisikaan :)! Mies ehdotti toiseksi nimeksi Anttia mun isän mukaan (joka kuoli kaksi vuotta sitten, oli hyvä kaveri mieheni kanssa ja rakas meille kaikille. Lisäksi mun toisen veljen yksi nimi on antti) ja kun tolle " perintönimilinjalle" lähdettiin, niin mä ehdotin kolmanneksi nimeksi Fredrikiä, mun toisen veljen yhtä nimeä. Vauva kun oli syntyessään ihan juuri tuon veljen näköinen ja hänestä tulee kummikin. Eihän toi nimiyhdistelmä ole niin persoonallinen, kuin mitä mä olisin halunnu, mut sopii pojalle hyvin.

Kiitos vielä kaikille ehdotuksia kirjotelleille!!

tiiariikka

eli Viima olisi moderni luontonimi, tai sen muunnos VIIMO, Olavi taas olisi samaa sarjaa Olivian ja Oliverin kanssa, ja Daniel että miehellä ois hyvä mieli :o)

Toinen: Kosmo Otava - tässä Kosmo edustaa modernia luontonimeä, maailmankaikkeutta, Otavassa taas kaukaista foneettista kaikua Oliveriin, silti riittävän " oma"

Minullekin tuli heti mieleen Noel- ja Daniel-nimistä, että teillähän on jo valmiina toiset nimet pojalle ja olisi vieläpä kompromissi molempien suosikeista =)

Tässä vielä lisää ehdotuksia laidasta laitaan, ei tosin luontonimiä:

Nuutti Noel Daniel

Evert/Eevert Noel Daniel

Miro Noel Daniel

Roni Noel Daniel

Vilmer Noel Daniel

Evald/Eevald Noel Daniel

Petrus Noel Danie

Rene Noel Daniell

Elmeri Venni Osvald

Jaro Julius Osvald

Jirko/Jirka Julius Osvald

Miro Eemil Ossian

Petrus Eemil Ossian

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat