Vierailija

Näin sanon joka kerta lapsilleni kun minua tyhmäksi haukkuvat (nykyisin jo tuo jäänytkin). Olen ottanut linjan, etten esitä loukkaantunutta, en komenna, tai kauhistele, ilmoitan vain tyynesti mutta varmasti että EI, minä en ole tyhmä, vaan....

Näin on alkanut omat lapsenikin sanomaan ja olen siitä tosi ylpeä. Itselläni on aina ollut vaikeuksia oman itseni kanssa, olen siis kärsinyt huonosta itsetunnosta ja arvottomuuden tunteista. Samoin oma isäni. Olen päättänyt katkaista kierteen ja korostaa hyviä puolia itsessäni, myöntää ne avoimesti itselleni, enkä vähättele niitä muillekaan. Olen nykyisin paljon onnellisempi. :)

Kommentit (15)

Ei tarvitse ihmetellä, mistä suomalaisten itsensä väheksyminen, häpeä ja " ollaan vaan hiljaa, harmaita ja huomaamattomia" ja joo, ohitelkaa vaan jonoissa minua te arvon ruotsalaiset, saksalaiset ja ranskalaiset - asenne kumpuaa.

Hyvä ap. Jatka valitsemallasi tiellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Jos meidän neiti alkaa uhittelemaan ja haukkumaan mua, niin yleensä mies komentaa tyttöä ja sanoo " sinulla on kaunis ja viisas äiti, jota sinun tulee kunnioittaa" .

Jos mies ei ole paikalla, niin korjaan tyttöä itse sanomalla " olet väärässä. äiti on kaunis/fiksu/älykäs" riippuen tietysti siitä olenkö tänään tytön mielestä ääliö, rumilus, typerä, jne.

Ikinä ei kyllä ole tarvinnut lapsen uhosta provosoitua. Onneksi sen verran on kertynyt itseluottamusta ja itserakkautta :)

Go for it, ap! Siinä ei ole mitään pahaa, että lapset ymmärtävät, että aikuinen ihminen saa arvostaa itseään ja joskus vieläpä sanoa sen ihan ääneen!

Hienoa, että olet tietoisesti hakenut muutosta elämääsi ja onnistunut siinä!

Omaan asenteeseen ja asennoitumiseen voi vaikuttaa. Itsekin olen pyrkinyt samaan ja huomannut itsetuntoni nousevan kuin varkain!

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat