Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Meneekö 2 siinä missä 1? Miten pärjäsitte vauva-ajan yksin kotona? Söikö ja nukkuiko yhtä aikaa?

Kommentit (7)

Mieti, kun syötät yhden vauvan siihen menee 15min. Kun syötät kaksi vauvaa siihen menee ½h. Sama joka ikisessä asiassa.

Meillä on kaksoset. Lapsille tuli melko tarkka rytmi heidän ollessaan keskolassa muutaman viikon. Rytmeistä pidettiin tosi tarkkaan kiinni niin, että vauvat nukkuivat aina samaan aikaan ja söivät peräkkäin. Joskus tietysti molemmilla oli nälkä samaan aikaan ja silloin kiireisempi sai ruokaa ensin. En osannut imettää heitä yhtä aikaa, mutta onneksi toinen vauva jaksoi yleensä hyvin odottaa vuoroaan. Toinen taas oli kiireisempi tapaus. Jos oli ihan hätäkädessä annoin molemmille yhtä aikaa pullosta. Meillä oli tosi tyytyväiset vauvat ja koen vauva-ajan olleen mukavaa. Minusta tärkeintä oli se sama rytmi niin sain kotityöt tehtyä ja nukuttua silloin kun vauvat nukkuivat.

Mutta kaksi ei missään nimessä mene siinä missä yksikin!!!

Aikaa kului ihan perusjuttuihin. Syomiseen, pesemiseen, pukemiseen ja perassa kulkemiseen.

Itse jain kotiin lasten kanssa, joten ei tarvinnut murehtia muista jutuista.

Onneksi ovat olleet melko terveita ja helppoja lapsia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mulla yksi vanhempikin lapsi ja sen hoito oli mielestäni superhelppoa, kun oli helppo vauva. Nämäkin tuplat on aika helppoja, mutta kun niitä on kaksi ni onhan siinä tietysti enemmän tekemistä. Nyt tuntuu, että jos ois vaan yksi vauva, ni ois ihan superhelppoa.

Vauvavuodesta nyt yli puolet takana ja alun jälkeen on helpottanut. Joku tuossa mainitsi, että sairaalan rytmi jäi päälle. Niin meilläkin alkuun, mutta pian olivat jo aivan omissa rytmeissään, niin edelleenkin. Vähän voi ohjailla, mutta eihän sitä mitenkään voi vaatia, että kaksi ihmistä haluaisivat nukkua ja syödä aina samaan aikaan.

Arki alkoi helpottaa, kun aloitimme kiinteät, silloin pitenivät myös syöttövälit. Nyt syövät 5 ateriaa päivässä ja yösyötöt jääneet pois. Imetin molempia ja opettelin myös yhtä aikaa imettämisen. Aluksi kyllä pelotti jäädä yksin vauvojen kanssa, mutta pakkohan se oli. Käytäntö opettaa ja tietyllä tavalla myös karaisee, kun jokaiseen itkuun on mahdotonta vastata heti. Esim. kun puet toista toinen huutaa - ei vaan voi tehdä mitään.

Vierailija:

Lainaus:

Meneekö 2 siinä missä 1? Miten pärjäsitte vauva-ajan yksin kotona? Söikö ja nukkuiko yhtä aikaa?

Minä en voi vastata ei! Minun tuplat nukkui alusta asti yhtäaikaa. Söivät yhtäaikaa,imetin 7kk. Ei mene 2 siinä missä 1 mutta minulla kävi tuuri kun sain helpot vauvat!

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat