Vierailija

Kommentit (26)

Kohtuutonta vaatia pientä jäämään outoon paikkaan ilman ketään turvana. Pitäisi olla tutustumisaikaa. Jos ei olisi, vähintään sisarus pitäisi olla mukana turvana. Jos ei olisi, ottaisin itse kesälomasta yhden vapaapäivän. Jos ei onnistuisi, mies saisi ottaa. Jos ei onnistuisi, lapsi menisi tutulle hoitoon. Jos ei onnistuisi, saattaisin tulla " sairaaksi" .

Mikäli lapsi olisi reipas ja itse haluaisi mennä uuteen hoitoon, ei tietty olisi ongelmaa. Ujoa tai pientä lasta on mielestäni kohtuutonta viedä uuteen paikkaan pelkäämään. Erittäin valitettavaa ja itkettävää jos joku joutuu moisen tempun rakkaalle lapselleen tekemään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Tämä vieras päiväkoti sijaitsee lähellä kotiamme kuten omammekin, joten siellä on joitakin puistosta tuttuja lapsia hoidossa.

Ensimmäisellä kerralla vähän jänskätti mennä uudesta ovesta sisälle, mutta näkökulman muutos auttoi. Otettiin " salainen tehtävä" , että mennään tutkimaan ja vähän " vakoilemaan" . millainen tämä uusi paikka on, niin sitten voidaan omassa päiväkodissa kertoa, mitkä asiat ovat siellä samanlaisia tai erilaisia.

Lapsemme olivat tuolloin 6-, 5- ja 3-vuotiaita. Pienin oli rohkein ja unohti jännityksen saman tien, isoinkin tajusi pian, että siellähän oli samat tutut naamat kuin puistossakin ja keskimmäisellä auttoi tämä vakoiluasenne:)

Aika kova paikka saisi olla, että veisin oman lapseni vieraaseen pk:hon hoitoon. Ennemmin soittaisin töihin ja vaikka valehtelisin itselleni äkillisen vatsataudin.

ja siksi toiseksi, meidän poika olisi pitänyt viedä perhepäivähoidon alkaessa, melekin heti viikoksi toiseen hoitopaikkaan, joka oli päiväkoti, koska hoitotäti jäi talvilomalle. Mun mies siis joutui ottamaan siihen viikkoon oman talvilomansa, kun mulla vasta alkoi työt.

Mukula perhepäivähoitajalla ja hoitaja lomalla vappuvkon. Normaaliin varahoitoon ei vappuaattona mahdu, vappupäivän jälkeen menee loppuvkoksi varahoitoon.

Hoidon tarjoama vaihtoehto oli juuri tuo vieras päiväkoti jossa ei olla koskaan oltu. Eli en edes harkinnut sitä, koska olisin halunnut käydä siellä ensin ja yhden päivän takia en kyllä viitsi.

Eli mulla oli vaihtarit aluksi joko niin että olen itse töistä pois tai tehnyt töitä kotona tai ottanut pojan töihin mukaan (olisi periaatteessa onnistunut, teen toimistotyötä mutta poika olisi kyllä kyllästynyt nopeasti).

Ratkesi onneksi niin että äitini tulee tänne vappuaattona eli ongelma ratkesi.

Eli aina ihmetellään kun hoitajalla on jotain menoa.

Meillä joku (äiti, isä, mummu tai setä) pitää lomapäivän töistä yleensä. Aina joku neljästä voi. On myös lapsen parhaan kaverin äiti tarpeen vaatiessa luvannut olla varalla (kotona vauvan ja isomman kanssa).

Pari kertaa olen ollut siten vapaalla töistä, että olen käynyt 1-2 tuntia tekemässä pakolliset kuviot niin että lapsi on ollut mukana. Naisvoittoinen ala, joten on siellä ollut sylittelijöitä ja mehulle viejiä. Kerran lapsi lajitteli ja leikkeli tyhjiä kirjekuoria jätepaperilaatikosta sen aikaa kun tein yhtä raporttia :)

Lapset perhepäivähoitajalla ja varahoito lähimmässä ryhmiksessä, jossa siis koko alueen hoitajien yhteinen varahoito. Joka kerta on tainnut olla eri hoitajat ja lapset tietty vaihtelee sen mukaan, ketkä hoitajat sairaana/lomalla. Lapset 4v ja 5v, jos olisivat ihan pieniä, niin sitten ehkä harkitsisin jotain muuta ratkaisuakin. Töihin en ainakaan pystyisi ottamaan mukaan, eikä kyllä mieskään.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat