Seuraa 

Mulla nyt rv 10+1 ja alkaa olemaan jo tukalat paikat töissä! Ongelma on nimittäin siinä että sopimus loppuu pian ja uutta ei ole vielä kirjoitettu. Olen hoitoalalla, ja nostopaikkoja olen tähän asti vältellyt sanomalla että selkä on kipee jne. En haluais kertoo työkavereillekkaan kun en vielä tunne porukkaa hyvin, niin pelottaa että lavertelevat ja niin ollen työsopimus ei jatkuisi....

Onko vastaavasta kenelläkään kokemusta?

Hyviä vinkkejä ottaisin kiitollisena vastaan!!!

- En halua menettää työpaikkaa-

Kommentit (6)

Olen tosiaan tehnyt hoitotyötä 13 vuoden ajan raskaalla akuuttiosastolla, jossa potilaat pääsääntöisesti aika huonokuntoisia. Paljon raskaita nostoja ja täysin autettavia. Molemmat raskausaikani olen ollut töissä ihan normaalisti vuorotyötä tehden. Esikoiselta jäin sairaslomalle rv 33 ja kuopukselta rv 30 (rankka raskaus yleis-sairauksieni vuoksi, joten siksi noinkin aikaisin.) Työmotivaatio raskausaikana on ollut nollissa, mutta kyllä se on kuitenkin mennyt sekin aika. Nostoihin ja kaikkeen muuhunkin olen osallistunut ihan normaalisti, tosin ihan viime viikkoina töissä ollessani työkaverit useimmiten pyysivät jonkun muun kaverikseen raskaisiin nostoihin. Jos raskauden suhteen on kaikki ok, niin eihän tuon työnteon pitäisi mitenkään vaarallista olla. Huomioi oikea nostotekniikka ja vältä äkkinäisiä repäiseviä nostoja.

kaikille vastanneille! Helpotti että voin todella taistella työpaikasta jos eivät meinaa raskauden takia sitä jatkaa! Ovat nimittäin suullisesti jo lupailleet jouluun asti jatkoja ja kiittäneet työpanoksesta, joten ei ole syitä mikseivät sopimusta taas kirjottaisi!

Nautinnollista kesää ja onnea odotukseen kanssasisaret! =)

P.S Kuultiin tänään neuvolassa pienokaisen sydänäänet, aivan uskomattoman hyvältä kuulosti! Sen kun olis nauhalle saanu! =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ei raskaus saa olla este työhön ottamiselle. Jos sulla on edes suullinen sopimus jatkosta, niin sen pitäisi riittää.

Yhdellä mun kaverilla oli tilanne, jossa työnantaja meinasi kieroilla suullisesta sopimuksesta irti, kun kuuli että tämä kaveri oli raskaana. Kaveri otti kuitenkin liittoon yhteyttä ja liiton kanta asiaan oli selvä: kaveri sai pitää paikkansa.

Itse olen opettajana, määräaikaisena... Olen selvitellyt asiaa ja ainakin oaj:n nettisivulta löysin viittauksen tasa-arvolakiin. Se velvoittaa työnantajan jatkamaan määräaikaista työsuhdetta jos työntekijä on raskaana ja määräaikainen työsuhde päättyy, ELLEI työnantaja voi osoittaa ettei työsuhteen päättyminen johdu raskaudesta. Voi olla aika vaikea osoittaa ja jos asiaa aletaan sitten selvittelemään, niin usein työntekijä on hyvin vahvoilla...

Tsemppiä sinulle.

Leitz, rv 9+?

mutta eihän sulla ole mitään velvoitetta kertoa työnantajalle vielä mitään. Ja taas jos raskaus on normaali niin viikolle 20 asti voi liikkua ja työskennellä aivan kuten ennenkin. Itse viikko 33+ ja virallisesti äitiysloma alkaa ensi viikolla, ei ole ollut mitään ongelmia hoitaa työtä. Lisäksi olen käynyt aktiivisesti esim. punttiksella edelleen kolmesti viikossa. Ja luulen että siitä on ollut vain hyötyä :)

Itse hoitoalalla myös, vanhuksia päasiassa hoidan. Nostelua ja raskaita kääntöjä paljon, mutta olen niihin osallistunut kuten ennenkin. En ole työpaikalla kertonut enkä vielä aiokaan. Itsekin juuri uuden sopimuksen allekirjoitin.

Luulen että hoitoalalla työntekijöiden raskaudet ovat yleisiä eikä sen takia pistetä pois, jos työnjälki ja ahkeruus muuten hyvä. Ja onhan sulla vielä kuukausia aikaa tehdä töitä ennen mammalomaa..

Lumi rv 13+0

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat