Vierailija

Olen menossa kampaajalle ja mulla on aina ollut pitkä luonnonkihara tukka. Laitan aina tukan kiinni kun olen kotona lasten kanssa, koska mulla ei ole aikaa käyttää kaiken maailman härveleitä hiusten kanssa. Sillon jos lähden ulos tms. niin silloin sen saa kivasti mutta se pitää AINA LAITTAA ajan kanssa. No nyt mietin, millainen malli olisi HELPPO luonnonkiharalle, joka arkenakin näyttäisi laitetulta (kammalla/harjalla ja jollain aineella nopeasti). En kestä jos tukka riippuu silmillä kun lasten kanssa häslään.

Sivut

Kommentit (23)

Munkin neuvo on, että kannattaa ottaa kiharainen kampaus arkikampaukseksi, se on paljon helpompi kuin mikään suoristusrautakampaus.

Kannataa panostaa myös kunnon hoitotuotteisiin. Mulla on tuo sähköisyys ja hamppuisuus täysin kadonnut. Kostea sää vielä vaan parantaa kiharakampausta.

Tuo KirsiPiha oli hyvä vinkki, sillähän kiharat hiukset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Lainaus:

pörrööntyvät ikävästi. Samoin hiukset ohimoilla. Miten ne saa ruotuun?

Päältä näyttävät lähinnä kuivalta hampulta :/ Takaraivossa taas on oikea korkkiruuvien sarja... Otsatukka myös käpertyy hassusti korkkareille.

Voisko joku suositella luonnonkiharoille jotain ihan oikeasti hyvää hoitoainetta? Saiskos jostain verkkokaupasta?

nimimerkillä kokemusta on

Mullakin on luonnon kiharat. Musta toimivin malli on kevyesti sivulta ja takaa kerrostettu. Näin hiukset pysyvät ilmavina. Siihen lisäksi hyvää hoitoainetta, että kiharat pysyvät koossa eivätkä mene säkkärälle. Jakaus vähän sivulle ja pituus noin hartioille, mikä tarkoittaa tietty leikatessa hartioiden alapuolelle, koska nousevat leikkauksen jälkeen ylöspäin.

että kiharat ovat suorastaan villiintyneet raskauksien jälkeen? Mulla 4 vuotta kuopuksen syntymästä ja edelleen olis ihan afro, jos olis ihan lyhyt tukka... Nyt kasvatan hiuksistani vähän pidempiä, mutta rasittavaa on. Hiuspehko on kuiva kuin Sahara :/

mut en todellakaan ehdi joka aamu ja muistossakin olis kiva näyttää ihmiseltä eikä variksenpelättimeltä=) mut sillon kun ehdin on kiva. Ja sillä mietin just, et joku helppo malli olis kiva, jonka sais joko suoristimella tai kihartimella jotenkin kivasti mutta sais kiireisinä aamuina ihan vaan jollain aineella ja harjalla jotenki=)

ap

taitaa olla liikaa pyydetty=)

[quote]

Mulla on aika samanlaiset hiukset kuin Kirsi Pihalla, melko lyhyet. Hänellähän on luonnonkiharat hiukset ja mun mielestä aina tyylikkäästi. Jos haluat katsoa mallia, niin katso kampaajalla Gloriasta, siinä on hänen kolumninsa ja kuva.

Mäkin uskaltauduin leikkaamaan takaa lyhyen takaraivolta kerrostetun polkan. Mulla ei ole mikään ihan hirmuisen säkkärä kihara enempi taipuisa laineikas kihara. Mutta oon tykänny mallista!

Kiharalla ollessa suihkutan pesun jälkeen kosteisiin hiuksiin kampausnestettä ja vähän rutistelen hiuksia. Jos haluan suoremman tuloksen suihkutan kampausnestettä ja ilmakihartimella kuivaan hiukset ja taivuta latvat alaspäin. Jos liika yksittäisiä hiuksia tököttää laitan vähän muotoiluvahaa hiuksiin ja päälle lakkaa, hyvät on seuraavaan pesuun asti!

Toinen tyyli on vähän kuin Meg Ryan ja toinen kuulemma kuin Victoria Beckham.

joidenkin ihmisten kommentit, että maksaisivat melkein mitä tahansa luonnonkiharista hiuksista ja ovat mulle kateellisia. Eivät tunnu uskovan mikä työ pehkossa on ja minkä verran kuiva ja karkea hius imee hoitotuotteita.

vähän alle pitkä, puolipitkä ja kerrostettu. Hyvä hoitoaine ja pesuaine A ja O. eivät ole niin sähköiset enää ja tarvittaessa jätettävää hoitoainetta. Puristelen laineille, tykkään kiharoista eikä ole tarvetta niitä suoristella.

Kampaajat aina haluavat leikatta kerroksittain, mutta itse en en paksuja hiuksiani halua niin leikattavat.

Omallakohdallani helpoin on harteille ulottuva polkka-tyyppinen malli. Hiukset saa tarvittaessa kiinni ja sitten suoristusraudalla kivasti suoristettua.

Oma kokemukseni on, että kannattaa mennä sellaiselle kampaajalle, jolla itsellaän on sen tyyppiset hiukset, joista itse pidän.

Esim. nykyisin olen käynyt eräällä ulkomaalaisella kampaajallaa, jollaa on samantyyppinen hiuslaatu, kuin mitä itselläni . ja aina on tullut hyvä!

Mulla on taas niin paksut hiukset, että jos mulla olisi tuollainen polkka ohentamattomana, niin näyttäisin täti Moonikalta, joten mulle kyllä se kerroksittainen ohentaminen on ihan elinehto.

Suoristaminen on jees jos siihen on aikaa. Itselläni ei ole paitsi erikoistilanteissa. Siksi suositin tuossa aiemmin kiharaista kampausta.

Jos päättää ostaa suoristusraudat, niin ne gdh:t on tosi hyvät. Vaan on kalliitkin.

ole luonnonkiharaa, ei voi tietää kuinka raivostuttava se voi olla... ja jos vähänkin kostea ilma ni jo hampsottaa ja kampaus oli sit siinä... pahin sellanen pieni tihku... ja sit talvella niin supersähkönen ja kuiva ja AAARGH!!!! nousee pystyyn jos väärin leikattu jne....

Kikkarapää on itsekin. Minä säädän joka aamu suoritusraudan kanssa ja usein on silti kihara tukka ennen kuin pääsee töihin. Mulla on ollut välillä sellainen silkkisuoristuskin hiuksissa ja se oli ihan hyvä.

Tottakai joskus ärsyttää kuivuminen ja söheröisyys. Kampauksetkin helposti hajoaa. Mutta toisaalta tukka on irti päänahasta luonnostaan, eikä valu ohuena pitkin selkää. Suoristusrauta tekee tukan tosi ohueksi ja en sitä käytä useinkaan.

Mä inhosin kanssa vuosia, kunnes aloin aikuisiällä saada positiivista kommenttia pörröstäni.:) Tosin ei mulla ole mikään lammaskihara vaan luontuva pikemminkin.

Pojallani on luonnonkiharat hiukset. Pojan ollessa pieni oli hänellä sellaiset hiukan pidemmät hiukset, kuin enkelinkiharat mutta tummemmat. Harmikseni poika siirtyi jo noin 10-vuotiaana lyhyisiin hiuksiin. Hänellä on nyt kohta 30 vuotta ollut aina ihan lyhyet hiukset.

Mulla on aika samanlaiset hiukset kuin Kirsi Pihalla, melko lyhyet. Hänellähän on luonnonkiharat hiukset ja mun mielestä aina tyylikkäästi. Jos haluat katsoa mallia, niin katso kampaajalla Gloriasta, siinä on hänen kolumninsa ja kuva.

Mulle riittää se, että pesun jälkeen levitän Tigin Curls rock -geeliä ja puristelen hiuksia. Niistä tulee sellaiset aika isot kiharat ja kantsii vielä kuivata softerilla. Hätätilassa ei tarvitse edes kuivattaa.

Suoristusraudat on jees, mutta mulla ainakin on niin paljon hiuksia, että näitä ei suoristele millään alle puolen tunnin.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat